معرفی کامل هامبورگ آلمان

معرفی کامل هامبورگ آلمان

ایالت هامبورگ یکی از ایالت‌های کشور آلمان است، که روی رودخانه البه واقع در شمال کشور این کشور قرار دارد. ایالت هامبورگ آلمان، بزرگ‌ترین بندر و مرکز تجاری این کشور محسوب شده و یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بنادر اروپا را دارد. هامبورگ بعد از برلین، وسیع‌ترین شهر آلمان بوده و به دروازه دنیا شهرت دارد. هم چنین این ایالت، پر جمعیت‌ترین شهر آلمان و هفتمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا نیز می‌باشد. در این مطلب، به معرفی کامل شهر هامبورگ و موارد مهم در این زمینه می‌پردازیم.

بیشتر بدانید: معرفی کامل ایالت نوردراین وستفالن آلمان

مهم‌ترین شهر‌های ایالت هامبورگ آلمان

همان طور که گفته شد، ایالت هامبورگ، شهری بندری و زیبا بوده و از جواهرات شهر آلمان به شمار می‌رود. و این ایالت، دارای شهر‌های مختلف و مهمی در اطراف خود است که هر کدام از آن‌ها نیز، زیبایی‌ها و جذابیت‌های خود را دارند. در ادامه، به بررسی چند شهر مهم ایالت هامبورگ می‌پردازیم:

لوبک

یکی از شهر‌های مهم ایالت هامبورگ آلمان شهر لوبک است، که در فاصله کوتاهی از هامبورگ قرار دارد. لوبک، یکی از شهر‌های قرون وسطایی بوده و زمانی دارای جایگاه ویژه‌ای در لیگ هانسی بوده است. این شهر، دارای زیبایی‌ها و نقاط دیدنی مانند دروازه هلستن، کلیسای جامع لوبک و غیره نیز می‌باشد.

برمن

یکی دیگر از شهر‌های مهم ایالت هامبورگ برمن است، که به دلیل داشتن مواردی مانند مجسمه دیدنی موسیقی‌دان شهر، محله شنور و غیره، موجب شده بازدید‌کنندگان زیادی مایل به دیدن این شهر باشند.

کیل

این شهر در مرز دریای بالتیک قرار داشته و به شکل خاصی، با قایقرانی و فعالیت‌های دریایی پیوند خورده است. مواردی مانند کانال کیل، یادبود نیروی دریایی و غیره نیز، از موارد دیدنی شهر کیل می‌باشند.

شورین

یکی از دیگر شهر‌های مهم ایالت هامبورگ، شهر شورین بوده که به دلیل قرار گرفتن میان هفت دریاچه، زیبایی مسحور‌کننده‌ای دارد. مواردی مانند قلعه شورین، کلیسای جامع و باغ وحش معروف شورین، از دیدنی‌های این شهر می‌باشند.

sform

فرم درخواست مشاوره

لطفا تیک من ربات نیستم را بزنید.

آب و هوای ایالت هامبورگ آلمان

به دلیل نزدیکی ایالت هامبورگ آلمان به اقیانوس اطلس، این شهر دارای آب و هوای اقیانوسی بوده و می‌توان گفت آب و هوایی معتدل دارد. گرم‌ترین زمان سال در هامبورگ آلمان، ماه‌های ژوئن تا آگوست بوده که دمای هوا در این مواقع از سال، تا ۲۲ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید. علاوه بر این، ماه‌های دسامبر تا فوریه نیز سرد‌ترین آب و هوا را داشته و دمای هوا در این ماه‌ها تا منفی دو درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. از آن جایی که هامبورگ آلمان به دریای شمال نیز نزدیک می‌باشد، میزان بارش برف به حداقل رسیده و مردم هامبورگ، تنها چند بار در سال، تماشای برف را تجربه خواهندکرد. در تابستان‌ها هوای هامبورگ بسیار لذت بخش و دلپذیر بوده و در زمستان، برای بسیاری از افراد سرد خواهد بود.

زندگی و فرهنگ ایالت هامبورگ آلمان

یکی از دلایل مهم اغلب افرادی که ایالت هامبورگ آلمان را برای زندگی یا مهاجرت انتخاب می‌کنند، شرایط اقتصادی این شهر است. مواردی مانند پایین بودن نرخ بیکاری و حقوق و درآمد بالا، موجب شده شهر هامبورگ آلمان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت کاری بوده که امکان رشد و پیشرفت و در نتیجه افزایش درآمد را برای افراد فراهم می‌کند. این شهر با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت، دارای مذاهب، آداب و رسوم و سنت‌های مختلفی نیز می‌باشد که همه این موارد، در ایجاد یک فرهنگ غنی و پر بار برای مردم ایالت هامبورگ نقش مهمی داشته‌اند. حدود ۳۴ درصد از ساکنین هامبورگ دارای سابقه مهاجرت و ۱۶ درصد از آن‌ها تابعیت غیر آلمانی دارند. به همین دلیل ساکنین هامبورگ، نحوه برخورد و زندگی با مهاجرین را دانسته و به راحتی پذیرای آنان می‌باشند. شهر هامبورگ آلمان دارای هفت منطقه برای سکونت بوده که به ۱۰۴ بخش تقسیم می‌شود. هر کدام از این بخش‌ها نیز دارای تمامی امکانات رفاهی، مانند بیمارستان، مدرسه، فروشگاه و غیره می‌باشند. به این ترتیب می‌توان گفت هامبورگ، یکی از بالا‌ترین شاخص‌های زندگی را در اروپا دارد.

اقتصاد و بازار کار ایالت هامبورگ

همان طور که گفته شد، مواردی مانند پایین بودن نرخ بیکاری و درآمد بالا موجب شده است، بسیاری از افراد تمایل به کار در ایالت هامبورگ داشته و به این شهر مهاجرت کنند. این شهر در سالیان اخیر، مرکز تجاری شمال اروپا بوده و قدیمی‌ترین بانک آلمان را در خود جای داده است. به همین دلیل، بسیاری از مهاجران برای فعالیت‌های مالی به هامبورگ سفر کرده و در بانک‌ها و مؤسسات مالی این شهر کار می‌کنند. محرک اصلی و مهم اقتصاد هامبورگ، بندر هامبورگ است که بیش از ۱۳۴ میلیون تن کالا را در طول یک سال پردازش می‌کند. در صورتی که برای انجام فعالیت‌های کاری به شهر هامبورگ آلمان مهاجرت کرده‌اید، لازم است از شرایط کار در این شهر نیز اطلاعات کافی داشته باشید، تا بتوانید زمینه فعالیت در این شهر را برای خود ایجاد کنید. برخی از مهم‌ترین شرایط لازم برای کار در هامبورگ، شامل موارد زیر می‌باشد:

ویزای کاری

با استفاده از این روش و دریافت مجوز کاریابی، می‌توانید به مدت ۶ ماه برای پیدا کردن شغل مناسب اقدام نمایید. در صورت پیگیری برای یافتن کار مناسب، لازم است مدرک زبان نیز داشته باشید.

ویزای کارگر ماهر

با استفاده از این روش می‌توانید به صورت آنلاین کاریابی را انجام دهید. سپس، با دریافت پیشنهاد کاری از سمت کارفرما و اثبات تخصص و مهارت خود، می‌توانید ویزای کارگر ماهر را دریافت کرده و اقدام به مهاجرت به این شهر نمایید.

کارت آبی

افرادی که تمایل به دریافت کارت آبی دارند، لازم است ابتدا، مدرک دانشگاهی از یک دانشگاه معتبر داشته باشند. هم چنین لازم است، دارای تسلط کافی به زبان آلمانی یا انگلیسی و شغلی با درآمد سالانه بیش از ۵۸ دلار نیز باشند.

بهتر است بدانید یکی از فاکتور‌های مهم در زمینه کار در هامبورگ، بازار کار عالی این شهر نیز می‌باشد. در ادامه، برخی از بازار کار‌های مهم و پر رونق در شهر هامبورگ آلمان را بررسی خواهیم کرد:

صنعت

هامبورگ، دارای بسیاری از مشاغل صنعتی مانند صنایع کشتی‌سازی، هوافضا، بیوتکنولوژی، پزشکی، خدمات و رسانه، لجستیک، مواد غذایی و غیره بوده و شرکت‌های مختلف در این زمینه‌ها، توانسته‌اند رشد و پیشرفت چشمگیری در طول سال داشته و امنیت شغلی را برای کارگران خود فراهم نمایند.

آموزش و پژوهش

وجود مراکز مهم پژوهشی و تحقیقاتی در ایالت هامبورگ آلمان، موجب شده این شهر، به عنوان یک مرکز موفق و پیشرو در زمینه پژوهش شناخته شده و سالانه بیش از ۳ هزار دانشمند از مراکز تحقیقاتی آن دیدن کنند.

گردشگری

شهر هامبورگ نیز مانند بسیاری از کشور‌ها، از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی خود برای توسعه گردشگری استفاده کرده و علاوه بر داشتن مکان‌های تاریخی و زیبا، اقدام به برگزاری جشنواره‌های موسیقی و فیلم کوتاه نیز کرده است.

اقتصاد و بازار کار ایالت هامبورگ

شهر‌های ایالت هامبورگ آلمان

هامبورگ به عنوان یک ایالت اصلی آلمان، دارای بخش‌های مختلف و ۷ شهر است که عبارتند از:

  • هامبورگ می‌ته
  • آلتونا
  • ایمزبوتل
  • هامبورگ نورد
  • ونسبک
  • برگدورف
  • هاربورگ

تحصیل در ایالت هامبورگ آلمان

شهر هامبورگ آلمان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی کشور آلمان نیز بوده و بهترین گزینه برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر هستند، می‌باشد. دانشگاه‌های شهر هامبورگ تجربه یادگیری خاص و ویژه‌ای داشته و دارای چشم اندازی پیشرفته در امر آموزش می‌باشند. ایالت هامبورگ آلمان با رشته‌های تحصیلی مختلف، ۳۰۰ کتابخانه متنوع و تأکید بر امر تحقیق و پژوهش، ارزش و اهمیت زیادی به یادگیری دانشگاهی و آکادمیک داده و مؤسسات زیادی را برای انجام این امر در نظر گرفته‌اند. در ادامه، برخی از بهترین دانشگاه‌های شهر هامبورگ را نام می‌بریم:

  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه صنعتی هامبورگ
  • دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ
  • دانشگاه هلموت اشمیت
  • دانشگاه علوم کاربردی اروپا در هامبورگ

بیشتر بدانید: راهنمای جامع تحصیل در آلمان

تحصیل در ایالت هامبورگ آلمان

جاذبه‌های گردشگری ایالت هامبورگ آلمان

هامبورگ، به عنوان دومین شهر بزرگ آلمان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که هر کدام، از نظر فرهنگی و اقتصادی اهمیت فراوانی دارند. در ادامه، چند مورد از جاذبه‌های شهر هامبورگ آلمان را معرفی خواهیم کرد:

بندر هامبورگ

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایالت هامبورگ آلمان، بندر هامبورگ است که دارای مساحتی برابر با ۱۰۰ کیلومتر مربع است. یکی از بهترین و جذاب‌ترین تفریحات در این بندر زیبا، قایق سواری بوده که در کنار پیاده روی در این منطقه قدیمی، موجب استقبال بسیاری از گردشگران از این بندر شده است. قدمت این بندر به قرن ۱۹ میلادی بر می‌گردد و ساختمان‌های بلند و آجری شکل آن، محل نگهداری تنباکو، قهوه، خشکبار و ادویه در گذشته بوده است.

گورستان تاریخی

گورستان تاریخی شهر هامبورگ آلمان بعد از گورستان لندن، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر بوده که در حدود ۴ کیلومتر مربع وسعت دارد. بسیاری از افرادی که در جنگ‌ها کشته شده‌اند، در این گورستان دفن شده‌اند. سالانه در حدود ۲ میلیون نفر، از این گورستان تاریخی واقع در هامبورگ دیدن می‌کنند.

دریاچه‌های مصنوعی

از دیگر موارد جاذبه‌های دیدنی شهر هامبورگ آلمان، دریاچه‌های مصنوعی هستند که شامل دو رود متصل به هم می‌باشند. در این منطقه، مسیر پیاده روی نیز در نظر گرفته شده و کافه‌های متعدد و زیبایی در آن قرار دارد. یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید هامبورگ نیز در این مکان قرار گرفته است.

سیتی هال

از جاذبه‌های دیدنی شهر هامبورگ می‌توان به مجموعه‌ای با نام سیتی هال اشاره کرد، که در مرکز شهر هامبورگ واقع شده است. این مجموعه دارای ۶۴۷ غرفه بوده که در زمان برگزاری رویداد‌های مهم فرهنگی، بازدید از آن‌ها رایگان خواهد بود.

رود آلستر

این رود زیبا با داشتن دو دریاچه و مجسمه‌های زیبا و دیدنی، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر هامبورگ آلمان بوده که گزینه مناسبی برای تفریح و سرگرمی مسافرانی است که به این شهر سفر می‌کنند. یکی از مجسمه‌های موجود در کنار این رود، مجسمه پری دریایی بوده که از جمله موارد خاطره‌انگیز این منطقه می‌باشد. جالب است بدانید، این رود در زمستان یخ می‌زند و برای انجام ورزش‌هایی مانند پاتیناژ و اسکی مناسب می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری ایالت هامبورگ آلمان

فرهنگ در ایالت هامبورگ آلمان

بسیاری از اهالی هامبورگ، دارای ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی خاصی می‌باشند. به طور مثال، وقت‌شناسی یکی از این خصوصیات بوده که برای اهالی شهر هامبورگ آلمان در اولویت قرار دارد. علاوه بر این، مردم هامبورگ بسیار معقول بوده و به حریم شخصی دیگران نیز بسیار اهمیت می‌دهند. به طور کلی می‌توان گفت، تمامی آلمانی‌ها و از جمله مردم ایالت هامبورگ، به مفهوم خانواده بسیار معتقد بوده و به آن اهمیت زیادی می‌دهند. تمامی افراد در ایالت هامبورگ معتقدند، که در زمان کار باید به طور کامل و با دقت فراوان مشغول به انجام فعالیت‌های کاری بوده و در زمان بیکاری نیز، باید به فعالیت‌هایی مانند سرگرمی و انجام تفریحات پرداخت. به همین دلیل، علاقه به سفر و مسافرت در بین این افراد بسیار رایج است و نوعی سبک زندگی آنان به شمار می‌آید.

معایب و مزایای ایالت هامبورگ آلمان

به طور کلی باید گفت، زندگی در ایالت هامبورگ آلمان، دارای مزایا و معایبی است که شامل موارد زیر می‌باشد:

مزایا و ویژگی‌های مثبت

  • حمل و نقل شبانه روزی
  • محیط شهری دلپذیر
  • شهری تمیز و پاک
  • فرصت‌های شغلی فراوان
  • شاد‌ترین شهر اروپا

معایب و ویژگی‌های منفی

  • لزوم یادگیری زبان آلمانی
  • بوروکراسی سخت‌گیرانه
  • نرخ مالیات بالا
  • هزینه‌های زندگی بالا
  • تفاوت‌های فرهنگی
  • آب و هوای سرد و مرطوب

مهاجرت به ایالت هامبورگ

یکی از راهکار‌های مهم و اصلی برای مهاجرت به ایالت هامبورگ آلمان، مهاجرت کاری و یا تحصیلی است. اغلب دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی، نیازمند یاد‌گیری زبان آلمانی و تحصیل در رشته‌های فنی می‌باشند. علاوه بر این، مهاجرت به منظور کار و کسب درآمد نیز، یکی از سخت‌ترین روش‌های مهاجرت به هامبورگ بوده و نیازمند داشتن تخصص در زمینه‌های فنی و یا الکترونیک است.

جمع‌بندی

هامبورگ به عنوان یکی از ایالت‌های اصلی آلمان، دارای جاذبه‌ها و امکانات بسیاری بوده و به همین دلیل، مقصد مهاجرین و گردشگران زیادی نیز می‌باشد. در این مطلب تلاش کردیم، تا به شکل کامل این شهر را به شما معرفی کنیم، تا در صورت سفر به هامبورگ، از تجربه‌ای لذت بخش برخوردار شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت مونارک مراجعه کرده و دانسته‌های خود را تکمیل نمایید.

سؤالات متداول

تحصیل در هامبورگ به چند زبان صورت می‌گیرد؟

همان طور که گفته شد، تحصیل در ایالت هامبورگ آلمان به دو زبان آلمانی و انگلیسی انجام می‌شود.

جمعیت ایالت هامبورگ آلمان چقدر است؟

این ایالت، در حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

اختلاف ساعت هامبورگ آلمان با ایران چقدر است؟

ایالت هامبورگ آلمان، ۳و۳۰ دقیقه از ایران عقب‌تر است.

ایالت هامبورگ به چه چیزی معروف است؟

هامبورگ، با بندر هامبورگ و هافن سیتی شناخته شده که این بندر، در حدود ۱۰۰ کیلومتر وسعت داشته و به دروازه آلمان معروف است.

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا