تمکن مالی مورد نیاز سفارت آلمان چقدر است؟

تمکن مالی مورد نیاز سفارت آلمان چقدر است؟

یکی از شروط لازم هنگام مهاجرت به آلمان، داشتن تمکن مالی برای سفر یا مهاجرت به این کشور است. افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور و یا جستجوی کار، نیازمند داشتن این شرط می‌باشند. هر چند اثبات داشتن تمکن مالی، یکی از شروط برای سفر به بسیاری از کشور‌های اروپایی است. داشتن تمکن مالی، به مقامات کشور آلمان این اطمینان را می‌دهد که فرد متقاضی، توانایی رعایت استاندارد‌های یک زندگی در آلمان را داشته و می‌تواند به هدف مورد نظر خود برسد. در این مطلب، شما را با مفهوم تمکن مالی آلمان و بسیاری موارد مرتبط با این موضوع آشنا می‌کنیم.

تمکن مالی آلمان چیست؟

به طور کلی باید گفت، تمکن مالی آلمان، همان میزان مبلغی است که لازم است متقاضیان ویزای آلمان، برای اثبات توانایی مالی خود در تأمین هزینه‌های زندگی و یا تحصیل در این کشور، به سفارت یا کنسولگری ارائه ‌دهند. به عبارت دیگر، فرد باید ثابت کند، که یک حساب بانکی با گردش حساب مشخص شده داشته و می‌تواند برای امرار معاش و ادامه زندگی در آلمان از آن استفاده کند. میزان تمکن مالی در آلمان به صورت سالانه محاسبه شده و در صورتی که فرد متقاضی، قادر به اثبات توانایی مالی خود برای تأمین هزینه‌ها نباشد، ویزای او رد خواهد شد.

تمکن مالی آلمان

دور زدن تمکن مالی آلمان، آیا امکان‌پذیر است؟

در این شرایط، یکی از راهکار‌هایی که ممکن است به ذهن افراد خطور کند، دور زدن تمکن مالی آلمان است. لازم است بدانید، این کار به طور کامل امکان‌پذیر نیست. زیرا سفارت و کنسولگری آلمان، مدارک فرد متقاضی را به دقت و با وسواس زیاد بررسی خواهند کرد و در صورت وجود هر گونه شک، مبنی بر اینکه فرد نمی‌تواند از عهده تأمین هزینه‌های زندگی در آلمان بر بیاید، درخواست ویزای او را رد خواهند کرد. هر چند، جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و افراد می‌توانند با انجام برخی اقدامات لازم در این شرایط، شانس خود را برای دریافت ویزای آلمان افزایش دهند.

sform

فرم درخواست مشاوره

لطفا تیک من ربات نیستم را بزنید.

میزان تمکن مالی برای انواع ویزا

به طور کلی، میزان تمکن مالی سفارت آلمان بر اساس نوع ویزا متفاوت است. به طور مثال، میزان تمکن مالی برای افرادی که به منظور ادامه تحصیل به آلمان سفر می‌کنند، با افرادی که برای کار در آلمان متقاضی ویزا هستند، متفاوت است. در ادامه، به بررسی انواع ویزا‌ها و مبلغ تمکن مالی برای هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

ویزای تحصیلی و میزان تمکن مالی آن

میزان تمکن مالی برای تحصیل در کشور آلمان در سال ،۲۰۲۳ در حدود ۱۱ یورو بوده که احتمالاً در سال آینده، این میزان افزایش می‌یابد. درصورتی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان را دارید، لازم است اقدامات لازم برای اثبات تمکن مالی خود را انجام دهید.

ویزای تحصیلی و میزان تمکن مالی آن

ویزای آوسبیلدونگ و میزان تمکن مالی آن

در آوسبیلدونگ به دلیل این که فرد، حقوق ماهانه خود را از کارفرما دریافت خواهد کرد، به تمکن مالی کمتری نیاز دارد. در این شرایط، لازم است ابتدا مبلغ ۱۱ یورو را از حقوق دریافتی خود کم کرده و سپس تمکن مالی جداگانه‌ای برای باقی مانده حقوق خود، به سفارت آلمان ارائه دهد.

ویزای کاری و میزان تمکن مالی آن

مبلغ تمکن مالی برای افرادی که تقاضای مهاجرت کاری به آلمان دارند و متقاضی ویزای کاری آلمان هستند، در حدود ۱۲۳۲۴ یورو در سال می‌باشد. هر چند، احتمال افزایش این میزان تمکن مالی در سال‌های آینده بسیار زیاد است. افرادی که به دنبال انجام کار در آلمان و کسب درآمد هستند، باید ابتدا این میزان مبلغ تمکن مالی را اثبات نمایند. بهترین راهکار در این شرایط و قبل از هر گونه اقدام برای مهاجرت، استفاده از مشاوران و متخصصان در زمینه اثبات تمکن مالی است. انجام این راهکار، به افراد متقاضی کمک می‌کند در این مسیر، با اطمینان پیش رفته و با صرف هزینه‌های کمتری وارد کشور آلمان شوند.

ویزای کاری و میزان تمکن مالی آن

ویزای پیوست و میزان تمکن مالی آن

تمامی افرادی که برای دیدار و پیوستن به جمع خانوادگی خود به کشور آلمان سفر می‌کنند، نیازمند داشتن تمکن مالی این کشور هستند. لازم است بدانید، میزان تمکن مالی برای ویزای هر شخص، با توجه به سن او متفاوت است. به طور مثال، میزان تمکن مالی برای کودکان در حدود ۳۵۰ یورو و برای افراد بزرگسال در حدود ۵۰۰ یورو می‌باشد.

بیشتر بدانید: ویزای پیوست به خانواده در آلمان

ویزای توریستی و میزان تمکن مالی آن

به طور کلی، هزینه روزانه زندگی در کشور آلمان برای هر فرد حداقل ۴۵ یورو در نظر گرفته شده است و افراد برای ادامه زندگی در این کشور، لازم است این میزان تمکن مالی را نشان داده و یا ثابت کنند در طول ۶ ماه گذشته، حداقل ۳۰۰۰ یورو در حساب بانکی آن‌ها موجود بوده است. در صورت تمایل به داشتن ویزای توریستی آلمان، لازم است تمکن مالی مربوط به آن را داشته و ثابت کنید از عهده تأمین هزینه‌ها بر می‌آیید. هم چنین، میزان تمکن مالی فرد، تعیین‌کننده مدت زمان اقامت او در کشور آلمان است.

روش‌های اثبات تمکن مالی آلمان

به طور کلی، روش‌های مختلفی برای اثبات تمکن مالی برای افراد متقاضی وجود دارد، که لازم است با افراد متخصص و مراجع محلی مربوطه، که اجازه اقامت یا درخواست ویزا را به آن‌ها ارائه می‌دهید، مشورت‌های لازم را انجام دهید. زیرا ممکن است شرایط و مدارک لازم برای هر فرد و یا هر ویزا، با یکدیگر متفاوت باشد. در ادامه، برخی از روش‌های رایج و مرسوم اثبات تمکن مالی را بررسی خواهیم کرد.

مراحل افتتاح حساب مسدود شده در آلمان

یکی از روش‌های اثبات تمکن مالی در آلمان، افتتاح یک حساب مسدود شده است. در این روش، هزینه‌های لازم برای مدت زمان اقامت فرد در آلمان در یک حساب مسدود خواهد شد و فرد، تا زمان مهاجرت خود امکان برداشت همه پول را از این حساب نخواهد داشت. در صورت تمایل به استفاده از این روش، لازم است مراحل افتتاح حساب را بدانید، تا در مواقع لازم از آن استفاده کنید.

انتخاب یک ارائه دهنده خدمات

اولین مرحله، انتخاب یک ارائه دهنده خدمات حساب مسدود شده است. امروزه سه ارائه دهنده خدمات حساب مسدود شده در آلمان وجود دارد، که افراد می‌توانند با انجام بررسی‌های لازم، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. هر کدام از این ارائه‌دهندگان نیز برای انجام کار، شرایط و مدارک خاص خود را نیاز داشته و لازم است افراد قبل از انتخاب آن‌ها، این شرایط را بررسی کنند.

ارسال مدارک و پرداخت هزینه

در این مرحله، مدارک شناسایی از فرد متقاضی خواسته شده و در آخر برای تکمیل ثبت نام، لازم است هزینه‌ای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو پرداخت شود. در نهایت، امکان واریز مبلغ تمکن مالی برای فرد فراهم می‌شود. پس از واریز، ارائه دهنده خدمات تأییدیه را صادر کرده که مدت زمان صدور آن یک یا دو هفته می‌باشد.

اقدام به دریافت ویزا

پس از صدور تأییدیه، لازم است آن را به سفارت آلمان ارائه دهید، تا ویزای این کشور برای شما صادر گردد.

حساب مسدود شده برای اثبات تمکن مالی آلمان

یکی از راهکار‌های اثبات تمکن مالی در آلمان، افتتاح حساب مسدود شده است. بسیاری از افرادی که به آلمان مهاجرت می‌کنند و به ویژه دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل دارند، از این روش برای اثبات تمکن مالی و توانایی خود در پرداخت هزینه‌ها استفاده می‌کنند. حساب مسدود شده نوعی حساب بانکی است، که به منظور تبعیت از قوانین ویزای آلمان در نظر گرفته شده است. این حساب، برای بلوکه کردن مبلغ لازم برای تأمین هزینه‌های فرد در مدت زمان اقامتش در آلمان، برای مدت زمان مشخص شده یک ساله به کار برده می‌شود. به این صورت که، وقتی مبلغ معین شده به حساب واریز شد، سازمان مربوطه پول را بلوکه کرده و تأییدیه آن را صادر می‌کند. فرد، باید این تأییدیه را به مقامات مسئول تحویل داده و به این طریق، ثابت کند بودجه لازم و تمکن مالی کافی برای مدت زمان اقامتش در آلمان را دارد.

لازم است بدانید پس از ورود به آلمان، امکان دسترسی به تمام پول وجود نداشته و پول، به صورت ماهیانه و در مبالغ مشخص شده، به حساب جاری شما واریز می‌شود. به این صورت، مقامات کشور آلمان اطمینان دارند که فرد متقاضی، منابع مالی و تمکن لازم را برای مدت زمان اقامتش در آلمان و تأمین هزینه‌ها دارد. هم چنین، مسدود کردن پول در حساب، موجب می‌شود احتمال تمام شدن بودجه در ابتدای سفر از بین برود.

حمایت والدین برای اثبات تمکن مالی آلمان

یکی دیگر از راه‌های اثبات تمکن مالی آلمان، استفاده از امتیاز حمایت والدین است. به این صورت که، تمامی افرادی که دانشجو هستند و از حمایت مالی خانواده برای تحصیل برخوردارند، لازم است مدارک و اسناد مربوطه را به مقامات کشور آلمان ارائه کرده و به این ترتیب، ثابت کنند که تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی خود را دارند. سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ها در این شرایط، از فرد دانشجو می‌خواهند که قرارداد استخدام یکی از والدین یا هر دوی آن‌ها و هم چنین صورت حساب جاری آن‌ها را ارائه دهد.

بورسیه تحصیلی برای اثبات تمکن مالی آلمان

یکی دیگر از راه‌های اثبات تمکن مالی، بورسیه تحصیلی است. در صورتی که فرد متقاضی، از یک مؤسسه معتبر بورسیه تحصیلی بگیرد، می‌تواند از تأییدیه معتبر بورسیه تحصیلی به عنوان گواهی تمکن مالی استفاده کند و آن را ثابت نماید. در این شرایط، بهتر است با سفارت مربوطه مشورت کرده و اطمینان حاصل کنید تأییدیه بورسیه تحصیلی، مورد قبول آن‌ها و مطابق با شرایط مورد نظر مرجع مربوطه است. از آن جایی که مبلغ بورسیه تحصیلی، تنها شامل بخشی از مبلغ لازم برای گواهی تمکن مالی است، بهتر است در این شرایط، از ترکیب تأییدیه بورس تحصیلی با حساب بانکی مسدود شده استفاده شود، تا مبلغ باقی مانده جبران شود. علاوه بر این، افراد می‌توانند علاوه بر بورس تحصیلی، سند دیگری مبنی بر تمکن مالی و دارا بودن حمایت مالی ارائه دهند.

بورسیه تحصیلی برای اثبات تمکن مالی آلمان

اعلام تعهد برای اثبات تمکن مالی آلمان

یکی دیگر از مواردی که به منظور اثبات تمکن مالی و به عنوان روش جایگزین برای حساب بانکی مسدود شده از آن استفاده می‌شود، اعلام تعهد و ارائه ضمانت نامه از خویشان یا دوستانی است که اقامت دائم آلمان را دارند. این ضمانت نامه در صورتی مورد قبول واقع می‌شود، که فرد نام برده، مسئولیت کامل تمامی هزینه‌ها را در طول اقامت در آلمان متقبل شود و نیز، پیامد‌های عدم انجام این کار را نیز بپذیرد. در این شرایط، لازم است این ضمانت نامه را به اداره ثبت محلی در منطقه سکونت خود درخواست داده و از همان جا دریافت کنید. برای صدور تأییدیه این گواهی، ضامن باید صورت سود و زیان را ارائه داده تا مقامات آلمان مطمئن شوند، منابع مالی کافی برای پرداخت هزینه‌ها در اختیار فرد قرار دارد.

ضمانت نامه بانکی برای اثبات تمکن مالی آلمان

در کشور آلمان وام‌های بانکی مختلفی وجود دارد، که مقامات این کشور این وام‌ها را به عنوان گواهی تمکن مالی می‌پذیرند. برای اینکه وام به عنوان گواهی و ضمانت تمکن مالی مورد قبول مقامات کشور آلمان قرار گیرد، لازم است ابتدا بانک، تأییدیه‌ای را صادر کرده که نشان دهد فرد، در طول مدت اقامت و یا تحصیل در آلمان، از حمایت مالی برای پرداخت تمامی هزینه‌ها برخوردار است.

مهاجرت به آلمان بدون تمکن مالی

در برخی موارد و با توجه به شرایط افراد، روش‌هایی برای دریافت ویزای تحصیلی بدون تمکن مالی وجود دارد که در ادامه، آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بورسیه فول فاند یا تحصیل رایگان

یکی از روش‌های مهاجرت بدون تمکن مالی، استفاده از بورسیه فول فاند است. در این روش، تمامی هزینه‌های مربوط به تحصیل توسط دانشگاه مورد نظر پرداخت می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌های دولتی آلمان، تعداد محدودی از این بورسیه را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. لازم است این دانشگاه‌ها را شناخته و برای دریافت این بورسیه اقدام کنید.

بورسیه تحصیلی

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت بدون تمکن مالی، استفاده از وام‌های دانشجویی است. این وام، نوعی کمک هزینه است که توسط بانک یا یک مؤسسه خصوصی، به حساب دانشگاه واریز شده و شامل شهریه و هزینه‌های دانشگاه می‌شود. لازم است بدانید، وجود ضامن برای دریافت این نوع وام الزامی است.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم، تمکن مالی در آلمان و روش‌های اثبات آن را بررسی کنیم. در صورتی که قصد مهاجرت به آلمان را دارید، دانستن این اطلاعات و استفاده از آن‌ها بسیار مهم و ضروری است. استفاده از مشاوران و متخصصان در این زمینه نیز، مسیر مهاجرت را برای شما هموار کرده و شانس شما را برای انجام این کار افزایش خواهد داد. برای بهره گیری از تخصص و تجربه این افراد می توانید از طریق سایت مونارک اقدام کنید.

سؤالات متداول

آیا تمکن مالی برای مهاجرت به آلمان در طول زمان تغییر می‌کند؟

بله، تمکن مالی لازم برای مهاجرت به آلمان در طول زمان تغییر کرده و اغلب هر سال توسط دولت آلمان اعلام می‌گردد.

چگونه می‌توان تمکن مالی را برای مهاجرت اثبات کرد؟

افراد می‌توانند تمکن مالی خود را با ارائه مدارکی مانند تمکن مالی بانکی، گواهی درآمد شغلی، گواهی سرمایه‌گذاری و غیره اثبات نمایند.

استفاده ازکدام روش برای اثبات تمکن مالی بهتر است؟

استفاده از روش حساب مسدود شده راهکاری است که بسیاری از مقامات آلمان آن را به متقاضیان پیشنهاد می‌دهند.

هزینه ماهانه زندگی در آلمان به چه مقدار تمکن مالی نیاز دارد؟

به طور میانگین افراد برای هر ماه زندگی در آلمان به ۹۳۴ یورو نیاز دارند.

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا