معرفی کامل ایالت نوردراین وستفالن آلمان

معرفی کامل ایالت نوردراین وستفالن آلمان

یکی از ایالت‌ها و کشور‌هایی که امروزه بسیار مورد توجه افراد برای مهاجرت و یا مسافرت قرار گرفته است، ایالت نوردراین وستفالن در آلمان است. این ایالت با دارا بودن مشخصه‌هایی مانند آب و هوای اقیانوسی، مراکز تجاری فوق‌العاده و مناظر طبیعی بسیار زیبا توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. ما در این مطلب قصد داریم در مورد تمامی ویژگی‌ها و مشخصات این ایالت در آلمان با شما صحبت کنیم. چنانچه قصد مسافرت و یا مهاجرت به یکی از شهر‌های این ایالت را دارید، خواندن این مطلب می‌تواند به شما در شناخت هر چه بیشتر ‌این ایالت کمک‌کننده باشد. پس تا پایان همراه مونارک باشید.

نقشه ایالت نوردراین وستفالن

برای معرفی نقشه و موقعیت جغرافیایی این ایالت می‌توان گفت که نوردراین وستفالن یکی از ایالت‌های غربی آلمان به شمار می‌آید که حدوداً 34110 کیلومتر مربع وسعت داشته و تقریبا 18 میلیون نفر جمعیت دارد. این ایالت چهارمین ایالت بزرگ و همچنین پرجمعیت‌ترین ایالت کشور آلمان شناخته می‌شود. ایالت وستفالن ۳۰ شهر بزرگ آلمان را در خود جای داده است. شهر‌های بزرگ و مهمی مانند کلن، دوسلدورف، دورتموند، اسن و غیره در این ایالت قرار دارند.

نوردراین از سمت جنوب غربی به کشور بلژیک، از سمت غرب و شمال غربی به کشور هلند، از شمال به ایالت نیدرزاکسن و از شرق به ایالت هسن ختم می‌شود. شمال ایالت نوردراین وستفالن در دشت آلمان شمالی قرار گرفته است. بخش‌هایی از رشته کوه‌های کم ارتفاع Weserbergland در جنوب و جنوب شرقی این ایالت قرار گرفته‌اند. رود راین بزرگترین و طولانی ترین رودخانه این ایالت بوده و حدود ۷۰ سد نیز در این ایالت وجود دارد.

شهر‌های ایالت نوردراین وستفالن آلمان

همانطور که گفته شد در این ایالت شهر‌های بزرگی قرار دارند. مهمترین و بزرگترین شهر این ایالت، شهر کلن است. کلن چهارمین شهر بزرگ کشور آلمان محسوب شده و از بنادر مهم اروپا به شمار می‌آید. کلیسای جامع نمادین در شهر کلن قرار گرفته است. این کلیسا در سال ۱۹۹۶ به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

 در شهر کلن مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های زیادی قرار دارد که مهمترین آن‌ها دانشگاه کلن می‌باشد که از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه‌ها در سراسر اروپا است. دوسلدورف شهر دیگر در ایالت نوردراین وستفالن آلمان است که به عنوان پایتخت مد و رسانه شناخته می‌شود. این شهر با معماری‌های زیبا و بروز خود شهرت پیدا کرده و از این رو دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها در این شهر قرار دارد.

دورتموند شهر دیگری از این ایالت است که آبجو، تیم فوتبال و میراث صنعتی این شهر شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. دورتموند یکی از پویاترین شهر‌های کشور آلمان بوده و در زمینه اقتصاد جدید بسیار فعال است. این شهر در زمینه‌های گردشگری، مهندسی، رباتیک، فناوری، امور مالی و آموزشی بسیار فعال است. دورتموند دارای استادیوم فوتبال 81 هزار نفری در آلمان است که ورزشگاه خانگی تیم بورسیا دورتموند به حساب می‌آید.

 پایتخت انرژی آلمان یعنی شهر اسن نیز در ایالت نوردراین وستفالن آلمان قرار گرفته است. جالب است بدانید ۸ شرکت از ۱۰۰ شرکت بزرگ آلمان در این شهر قرار دارند. مهم‌ترین این شرکت‌ها دو شرکت برق به نام‌های E. ON و RWE هستند. اسن از مراکز اصلی صنعت معدن در منطقه روهر به شمار می‌آید.

دویسبورگ از دیگر شهر‌های این ایالت بوده که بزرگترین بندر داخلی اروپا و تولید‌کننده نیمی از آهن خام آلمان شناخته می‌شود. پنجمین شهر بزرگ نوردراین وستفالن بزرگترین دانشگاه آلمان را نیز در خود جای داده است. علاوه بر این‌ها شهرهای مهم دیگری مانند بیله فلد، ووپرتال، بوخوم و غیره از دیگر شهرهای مهم در این ایالت هستند.

تاریخچه ایالت نوردراین وستفالن آلمان

ایالت نوردراین وستفالن آلمان در غرب کشور آلمان واقع شده است. این ایالت چهارمین ایالت آلمان از نظر وسعت و گستردگی به شمار می‌آید. در سال‌های ۱۹۵۰تا ۱۹۶۰ به سرزمین فولاد و زغال سنگ شناخته می‌شد. در سال ۱۹۴۶ دو ایالت وستفالن و بخش‌های شمالی راین که بخشی از ایالت پروس بودند، با هم ادغام شده و ایالت نوردراین وستفالن را با پایتختی دوسلدورف تشکیل دادند.

 این ایالت در حال حاضر توسط حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان کنترل و اداره می‌شود. بیش از نیمی از جمعیت این ایالت از پیروان مذهب کاتولیک و پروتستان هستند. این ایالت به پنج ناحیه اداری دوسلدورف، کلن، مونستر، آرنسبرگ و دتمولد تقسیم می‌شود. دو منطقه شهری راینلند و روهر در این ایالت قرار گرفته‌اند.

تاریخچه ایالت نوردراین وستفالن آلمان

آب و هوای ایالت نوردراین وستفالن آلمان

از جمله ویژگی‌های بسیار مهم هر کشوری که می‌تواند باعث جذب و یا دفع گردشگران و افراد مختلف شود، آب و هوای آن منطقه است. ایالت نوردراین وستفالن آلمان دارای آب و هوایی اقیانوسی بوده که تحت تأثیر دریای شمال قرار دارد. این ایالت با دارا بودن آب و هوایی گرم و معتدل، زمستان‌هایی مرطوب و بادخیز داشته و تابستان‌هایش گرمتر از سواحل شمالی آلمان است.

 در تمام طول سال بارندگی بسیار زیادی در این مناطق دیده می‌شود. آب و هوای این ایالت بسیار شبیه به آب و هوای اروپای مرکزی است. سردترین ماه سال در ایالت نوردراین وستفالن ماه ژانویه و گرمترین ماه سال ماه جولای است. نوسان دمای هوا در طول سال در این منطقه زیاد نیست و اختلاف میان گرمترین و سردترین ماه سال بیش از 20 درجه سانتی گراد نخواهد بود.

به دلیل وجود آب و هوای خوب و بارش بسیار زیاد در طول سال، حدود 49 درصد از مساحت این ایالت به کشاورزی اختصاص داده شده است. از طرفی به دلیل آب و هوای اقیانوسی و معتدل، 25 درصد از مساحت کل این ایالت را جنگل ها و طبیعت سرسبز تشکیل داده اند که نقش بسیار مهمی در پیشرفت و اقتصاد ایالت نوردراین وستفالن آلمان داشته است. در این ناحیه حوضچه‌های معدنی بسیار زیاد، سدها و دریاچه های طبیعی زیادی وجود دارد.

بیشتر بدانید: آب و هوای آلمان

تحصیل در ایالت نوردراین وستفالن آلمان

تمامی شهر‌هایی که در ایالت نوردراین وستفالن آلمان قرار دارند، از نظر تحصیلی و دانشگاهی بسیار غنی بوده و دانشگاه‌های مطرح جهانی در آن‌ها واقع شده‌اند. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه آخن، دانشگاه کلن، دانشگاه بوخوم، دانشگاه هاگن، دانشگاه بن، دانشگاه فنی دورتموند و غیره از جمله مشهورترین دانشگاه‌ها در این ایالت هستند. به طور کلی ۱۴ دانشگاه، ۱۶ کالج فنی و ۷ کالج هنر و موسیقی در این ایالت قرار گرفته‌اند.

این دانشگاه‌ها و کالج‌ها هر ساله برنامه‌های درسی متنوعی را در رشته‌های تحصیلی علوم انسانی، علوم طبیعی، علوم پزشکی و غیره ارائه می‌دهند. به دلیل وجود همین شرایط می‌توان گفت ایالت نوردراین وستفالن آلمان یکی از ایالت‌های بسیار مناسب برای تحصیل و کسب علم و دانش محسوب می‌شود. جالب است بدانید تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این ایالت کاملاً رایگان است.

برخی از دانشگاه های خصوصی نیز شهریه ای کاملا مناسب و ارزان را از دانشجویان اخذ می‌کنند. به دلیل وجود همین شرایط تعداد دانشجویانی که برای تحصیل به این ایالت مهاجرت می‌کنند، سالانه افزایش پیدا کرده است. طبق آمار موجود در سال 2022 تعداد دانشجویان این منطقه به 742 هزار نفر رسیده است.

بیشتر بدانید: تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

زندگی و فرهنگ ایالت نوردراین وستفالن آلمان

ایالت نوردراین وستفالن آلمان از نظر فرهنگی از جمله ایالت‌های غنی در کشور آلمان به شمار می‌آید. غنی‌ترین مناظر فرهنگی اروپا مانند تئاتر‌ها، موزه‌ها، رویداد‌های ورزشی و جشنواره‌های فرهنگی بسیار زیادی در این ایالت وجود دارند. به علاوه چهار میراث جهانی یونسکو یعنی کلیسای جامع کلن، کلیسای جامع آخن، قلعه‌های آگوستوسبرگ و فالکن لوست و مجتمع صنعتی معدن زغال سنگ زولورین در اسن در این ایالت واقع شده‌اند. وجود این چهار میراث فرهنگی سبب شده است این ایالت به عنوان مهمترین منطقه فرهنگی جهان توسط یونسکو شناخته شود. ایالت نوردراین وستفالن آلمان پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان بوده و از نظر تنوع فرهنگی و شاد بودن روحیه و سخت کوشی مردمان آن دارای شهرتی جهانی است.

هزینه‌های زندگی در ایالت نوردراین وستفالن آلمان

آلمان یکی از پرقدرت‌ترین اقتصاد‌های اروپا و جهان شناخته می‌شود. لذا زندگی در یکی از ایالت‌های مشهور آن می‌تواند کیفیت بالایی داشته باشد. به طور کلی شاخص قدرت خرید و امنیت زندگی در کشور آلمان بسیار بالا است. هزینه‌های زندگی در آلمان که شامل اجاره خانه، حمل و نقل، بیمه درمانی، هزینه‌های آب، برق، غذا و غیره می‌شود، در ایالت نوردراین وستفالن آلمان بسیار ارزان و پایین هستند. همچنین به دلیل وجود موقعیت‌های شغلی فراوان در این ایالت، افراد می‌توانند به راحتی از عهده این مخارج برآیند.

از جمله شهر‌هایی که برای زندگی بسیار مقرون به صرفه است، شهر بیله فلد در شمال شرقی ایالت نوردراین وستفالن آلمان است. اجاره مسکن در این شهر بسیار پایین بوده و به طور متوسط با هزینه ۴۶۰ یورو می‌توان بهترین آپارتمان را اجاره کرد. همچنین شهر کرفلد که در نزدیکی دوسلدورف قرار دارد نیز یکی دیگر از شهر‌های ارزان این ایالت محسوب می‌شود. بسیاری از مهاجران برای اقامت به این شهر‌ها مراجعه می‌کنند.

هزینه‌های زندگی در ایالت نوردراین وستفالن آلمان

اقتصاد و بازار کار ایالت نوردراین وستفالن آلمان

ایالت نوردراین وستفالن آلمان از نظر بازار کار و شرایط اقتصادی در وضعیتی بسیار مطلوب و مورد قبول قرار دارد. این ایالت به تنهایی نقش مهم و سهم زیادی در اقتصاد کلی کشور آلمان بر عهده دارد. به طوری که می‌توان گفت اگر این ایالت یک کشور مستقل بود، تا سال ۲۰۲۰ اقتصاد آن از نظر تولید ناخالص ملی با کشور سوئیس قابل مقایسه بود.

 اصلی‌ترین منطقه معدنی و تولید انرژی آلمان ‌یعنی منطقه شهری راین-رور، از مرکز این ایالت می‌گذرد. علاوه بر این در حدود یک چهارم کمپانی‌های کشور‌های خارجی آلمان در این ایالت مستقر هستند. به همین دلیل از نظر اقتصادی وضعیت ایالت نوردراین وستفالن آلمان بسیار مطلوب و مثبت است.

صنایع زیادی در این ایالت وجود دارند از جمله صنایع نساجی، صنایع شیمی و داروسازی، صنایع ذوب فلزات و فولاد، صنایع خودرو‌سازی و غیره که باعث شده‌اند اقتصاد این ایالت در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد. از نظر تولید ناخالص ملی بعد از بایرن و بادن-وورتمبرگ، ایالت نودراین وستفالن قرار گرفته است که جایگاه نسبتاً بالایی در اقتصاد آلمان محسوب می‌شود. صنعت کشاورزی نیز از صنایع پررونق در این ایالت به شمار می‌آید. نیمی از مساحت این ایالت یعنی حدود ۴۹ درصد برای کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته است.

مهاجرت به ایالت نوردراین وستفالن آلمان

به دلیل شرایط اقتصادی بسیار مطلوب، شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی مناسبی که ایالت نوردراین وستفالن آلمان دارد، از جمله ایالت‌های مهاجر‌پذیر محسوب شده است. طبق آمار گزارش شده در سال ۲۰۱۹ تعداد اتباع خارجی در این ایالت بیش از ۲. ۷۵ میلیون نفر بوده است. افرادی که به این ایالت مهاجرت می‌کنند از شرایط بسیار مناسب و متنوع برای کار و زندگی برخوردار هستند و تفاوت زیادی بین افراد مهاجر و افراد بومی وجود ندارد.

به دلیل این که شرکت‌های بین‌المللی زیادی در این منطقه مستقر هستند، فرصت‌های شغلی زیادی برای افراد وجود دارد. شرکت‌های خارجی مانند ال جی، سونی، اریکسون، فورد، رنو و تویوتا در این منطقه قرار دارند که می‌توانند فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد کنند. همچنین وجود دانشگاه‌های بزرگ و معتبر مانند دانشگاه کلن موجب شده است دانشجویان و اساتید زیادی به این ایالت مهاجرت کنند.

جاذبه‌های گردشگری ایالت نوردراین وستفالن آلمان

ایالت نوردراین وستفالن آلمان یکی از ایالت‌های مهم برای گردشگری محسوب می‌شود. به طوریکه سالیانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر از مناطق مختلف جهان به این ایالت سفر می‌کنند. این ایالت دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. مهمترین جاذبه های گردشگری این ایالت عبارتند از:

• کلیسای جامع کلن که دومین کلیسای بلند در آلمان بوده و در سال ۱۹۹۶ ساخته شد.

• تالار شهر آخن که نقاشی‌های موجود در آن شهرت جهانی دارند.

• فستیوال پیانوی RUHR که در آن هنرمندان و نوازندگان پیانو هنرنمایی می‌کنند.

• فستیوال LIT. COLOGNE که محلی برای گردهمایی عاشقان ادبیات معاصر است.

علاوه بر این‌ها باغ‌های گیاه‌شناسی، مقبره بتهوون، ماشین کابلی کلن، آبگرمکن ملی سالزوفلن و مسجد برلین از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌آیند.

جاذبه‌های گردشگری ایالت نوردراین وستفالن آلمان

کار در ایالت نوردراین وستفالن آلمان

با توجه به شرایط اقتصادی ایالت نوردراین وستفالن آلمان دارد، می‌توان چنین برداشت کرد که از نظر کار و اشتغال نیز در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد. در این ایالت مشاغل متنوعی در زمینه‌های مختلف پزشکی، مهندسی، صنایع آهن و غیره برای افراد بومی و غیر بومی وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای کار و اشتغال به این ایالت مهاجرت می‌کنند.

اگر عضو کادر درمان هستید و تمایل دارید به صورت رایگان ویزای جاب آفر آلمان رو بگیرید فرم زیر را پر کنید.

sform

فرم درخواست مشاوره

لطفا تیک من ربات نیستم را بزنید.

مزایا و معایب زندگی در ایالت نوردراین وستفالن آلمان

با توجه به تمام مواردی که تاکنون گفتیم، می‌توان گفت که زندگی و مهاجرت به ایالت نوردراین وستفالن آلمان می‌تواند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشد. از جمله مزایای زندگی در این ایالت می‌توان به وجود فرصت‌های شغلی بسیار متنوع، هزینه‌های پایین برای زندگی و تحصیل، وجود دانشگاه‌های معتبر، کیفیت زندگی بالا، آب و هوای بسیار خوب، طبیعت و فضای سبز اشاره کرد.

همین دلایل کافی است که بتوان‌ این ایالت و یکی از شهر‌های آن را برای ادامه زندگی انتخاب کرد. اما هر شهر و هر منطقه‌ای معایب خاص خود را نیز دارد. از جمله معایب ایالت نوردراین وستفالن آلمان عبارتند از: شلوغ بودن و جمعیت زیاد ‌این ایالت، سختی ارتباط برقرار کردن با زبان آلمانی. اما با وجود این معایب باز هم افراد زیادی ترجیح می‌دهند برای زندگی، کار و یا تحصیل به شهرهای مختلف این ایالت مهاجرت کنند.

 جمع بندی

با توجه به آنچه تاکنون گفتیم ایالت نوردراین وستفالن که در غرب آلمان قرار گرفته، از نظر شرایط آب و هوایی، شرایط اقتصادی، تحصیلی و غیره برای زندگی بسیار مناسب است. بسیاری از جوانان برای ادامه تحصیل و یا مهاجرت و ادامه زندگی این ایالت را انتخاب می‌کنند. هزینه‌های زندگی در این منطقه بسیار پایین بوده و در مقابل کیفیت زندگی بسیار بالا است. در سایت مونارک اطلاعات کامل و جامعی در مورد مهاجرت و تحصیل در این ایالت قرار داده شده است.

سوالات متداول

  چه شهرهای مهمی در ایالت نوردراین وستفالن آلمان قرار گرفته است؟

.شهرهای مهمی مانند کلن، دوسلدورف و دورتموند از جمله مهمترین و بزرگترین شهرهای این ایالت هستند

آیا این ایالت برای تحصیل مناسب است؟

 بله. با وجود دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کلن، ویلهلم، مونستر و غیره این ایالت به یکی از ایالت‌های مهم برای کسب علم تبدیل شده است.

آیا ایالت نوردراین وستفالن آلمان از نظر شغلی وضعیت خوبی دارد؟

بله. به دلیل اینکه شرکت‌های معتبر اروپایی در این ایالت مستقر هستند، وضعیت اشتغال نیز بسیار مطلوب است و افرادی که به دنبال شغل هستند، می‌توانند به این ایالت مهاجرت کنند.

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا