کشور‌های مناسب برای مهاجرت با سرمایه کم

کشور‌های مناسب برای مهاجرت با سرمایه کم

امروزه، تعداد زیادی از کشور‌های توسعه یافته جهان، مهاجر‌پذیری خود را محدود کرده و یا سیاست‌های خاصی را برای مهاجرت افراد در نظر گرفته‌اند. با این حال، هنوز هم برخی کشور‌ها دارای قوانین ساده‌تری برای مهاجرت بوده و همین امر نیز، موجب شده است افراد زیادی، با توجه به اهداف خود به دنبال یافتن مناسب‌ترین کشور از نظر سرمایه برای مهاجرت باشند. در این میان برخی از کشور‌ها، امکان مهاجرت تحصیلی را آسان‌تر کرده و برخی دیگر نیز، مناسب برای مهاجرت کاری هستند. در این مطلب، شما را چند کشور مهم که از جمله کشور‌های مناسب برای مهاجرت با سرمایه کم هستند، آشنا می‌کنیم.

مهاجرت با سرمایه کم به آلمان

امروزه کشور آلمان، با داشتن رشد بالای اقتصادی، امنیت، صنایع بزرگ و پیشرفته، زیر ساخت‌های قوی و غیره به عنوان بهترین و جذاب‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. از این رو، بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی و اروپایی، مایل به سرمایه‌گذاری در این کشور هستند. مهاجرت با سرمایه کم به آلمان، نیازمند ثبت یک شرکت در این کشور یا ارائه یک طرح اقتصادی است. این طرح باید به گونه‌ای باشد که، قابلیت اجرایی در آلمان را داشته و برای این کشور سود‌آوری فراوانی در پی داشته باشد. هزینه لازم برای ثبت شرکت در کشور آلمان ۲۵ هزار یورو بوده که افراد می‌توانند، با صرف این میزان هزینه، یک شرکت با مسئولیت محدود تأسیس نمایند. شرکت‌های سهامی نیز نوع دیگری از شرکت‌ها هستند، که به سرمایه‌ای تا میزان ۵۰ هزار یورو احتیاج دارند. برای تأسیس شرکت‌های دیگری مانند شعبه‌ای از یک شرکت اصلی خارج از آلمان نیز، قوانین خاصی وجود دارد.

sform

فرم درخواست مشاوره

لطفا تیک من ربات نیستم را بزنید.

مهاجرت کاری به آلمان

کشور آلمان به عنوان سومین کشور قدرتمند جهان، دارای کمپانی‌ها و کارخانه‌های زیادی در صنایع مختلف است. این امر موجب شده است، فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور موجود باشد. از طرفی، نیاز به نیروی کار نیز در کشور آلمان نرخ بالایی داشته و دولت آلمان، هر ساله اقدام به جذب نیروی کار از سراسر جهان می‌کند. از مزایای مهاجرت کاری به آلمان، می‌توان به رفاه مالی و امنیت شغلی، امکان مهاجرت با خانواده، امکان کسب اقامت دائم در آلمان، امکان اخذ پاسپورت آلمان، اسکان رایگان برای کارمندان و غیره اشاره کرد. هزینه مهاجرت به آلمان برای ویزا‌های مختلف، متفاوت بوده که یکی از آن‌ها ویزای کاری می‌باشد. شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری آلمان عبارتند از:

  • داشتن سن زیر ۴۵ سال
  • داشتن مدرک تحصیلی لیسانس
  • داشتن پیشنهاد شغلی ازسوی کارفرما
  • داشتن رزومه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آلمان، مهاجرت تحصیلی است که این امکان، با داشتن دانشگاه‌های معتبر و دارای سطح بالای علمی برای افراد متقاضی فراهم شده است. مزایایی مانند یافتن کار پس از فارغ التحصیلی، هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، همکاری مراکز دانشگاهی با شرکت‌ها و مؤسسات مختلف و معرفی دانشجویان به این مؤسسات موجب شده، بسیاری از افراد مایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان بوده و اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایند. شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان عبارتست از:

  • داشتن حداقل ۲۳ سال سن برای مقطع کارشناسی
  • داشتن حداقل ۳۰ سال سن برای مقطع کارشناسی ارشد
  • عدم فاصله زیاد تحصیلی با مقطع قبلی
  • داشتن مدرک زبان

بیشتر بدانید:  تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آلمان

مهاجرت با سرمایه کم به اسلواکی

یکی از فرصت‌های مهاجرت با سرمایه کم، کشور اسلواکی است که یکی از آرامش بخش‌ترین کشور‌های اروپایی می‌باشد. از آن جایی که این کشور، قوانین سخت‌گیرانه‌ای نسبت به مهاجران ندارد، به همین دلیل بسیاری از افراد، مایل به مهاجرت به این کشور هستند. یکی از روش‌های مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه‌گذاری است که چگونگی شروع مهاجرت با سرمایه اندک در این کشور، با انجام راهکار‌هایی مانند ثبت شرکت، خرید ملک و غیره انجام شود. در ادامه، روش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مهاجرت با سرمایه کم در کشور اسلواکی را بررسی خواهیم کرد:

خرید کسب و کار

یکی از روش‌های موجود برای مهاجرت با سرمایه کم به اسلواکی، خرید یک کسب و کار یا بیزینس است. افراد می‌توانند یک کسب و کار فعال را در کشور اسلواکی خریده و پس از آن، ۵۰ درصد از سهام آن را نیز بخرند. در این صورت، روند کسب اقامت برای آن‌ها آسان‌تر خواهد شد.

سرمایه‌گذاری آزاد

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت با سرمایه کم به اسلواکی، سرمایه‌گذاری آزاد است که در آن، افراد دارایی و سرمایه خود را در اختیار یک صندوق سرمایه‌گذاری قرار می‌دهند. پس از آن، کارشناسان مالی آن مرکز با دارایی شما اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و شما را در سود و زیان خود شریک خواهند کرد.

خریدن ملک

این روش، بهترین راه برای مهاجرت با سرمایه کم به اسلواکی بوده که به دلیل رشد فزاینده بازار املاک در این کشور، راهی عالی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. افراد می‌توانند ملک مورد نظر را خریداری کرده و سپس آن را اجاره دهند. محدودیت خاصی در زمینه تعداد املاک قابل خرید برای افراد وجود نداشته و آن‌ها می‌توانند چندین ملک یا آپارتمان را به طور همزمان خریداری کنند. لازم است بدانید، خرید ملک در این کشور، منجر به اخذ اقامت نشده و تنها از نظر سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی است.

بیشتر بدانید:  خرید ملک در آلمان

ثبت شرکت

روش دیگر برای مهاجرت با سرمایه کم به اسلواکی، ثبت شرکت است که کمک زیادی به اخذ اقامت در این کشور خواهد کرد. نکته مهم در این زمینه، دقت در میزان بودجه مورد نظر برای این کار است. بودجه مورد نیاز برای انجام این روش، بستگی به نوع شرکت انتخاب فرد دارد. برای ثبت شرکت‌هایی با مسئولیت محدود، لازم است حداقل ۵ هزار یورو سرمایه داشته باشید. در حالی که برای ثبت شرکت‌های عمومی، در حدود ۲۵ هزار یورو سرمایه لازم است.

خرید اوراق قرضه

یکی از روش‌های قابل استفاده برای سرمایه‌گذاری در اسلواکی و مهاجرت موفق با سرمایه اندک، خرید اوراق قرضه است. افراد می‌توانند با خرید میزان دلخواهی از اوراق قرضه، برای اخذ اقامت اسلواکی نیز اقدام نمایند. سازمان بورس در کشور اسلواکی، موظف است این اوراق را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

از آن جایی که کشور اسلواکی دارای مراکز عمومی، دولتی و بخش خصوصی برای تحصیلات افراد است، هر ساله متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. هزینه تحصیل در این کشور نیز، در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی بسیار پایین بوده و برای قبولی در دانشگاه، نیاز به مدرک زبان یا شرط قبولی در کنکور و غیره نمی‌باشد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • فرم تکمیل شده ویزا برای اقامت تحصیلی
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • هزینه اداری سفارت
  • مدارک مالی برای اثبات حمایت مالی
  • بیمه مسافرتی

مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

مهاجرت با سرمایه کم به رومانی

یکی از روش‌های موجود برای مهاجرت با سرمایه محدود به کشور رومانی، از طریق سرمایه‌گذاری است. این کشور به دلیل پیوستن به اتحادیه اروپا، توانسته اقتصاد و سیاست را با حد مطلوبی از کیفیت در کنار هم داشته باشد. به طور کلی، مهاجرت با سرمایه کم به رومانی، با روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • سرمایه‌گذاری با خرید ملک: یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در رومانی خریدن ملک است که فرد، سرمایه و دارایی خود را به این شکل پس انداز می‌کند.
  • سرمایه‌گذاری با خرید اوراق قرضه: افراد، با استفاده از این روش نیز می‌توانند به نوعی سرمایه‌گذاری کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
  • سرمایه‌گذاری در مراکز تجاری: افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری در اماکن تجاری مانند تأسیس و ساخت این مکان‌ها، تأسیس مراکز تجاری بزرگ، ساخت هتل‌های بزرگ، ساخت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیره دارایی خود را در این جهت صرف نمایند.

مهاجرت کاری به کشور رومانی

رومانی به عنوان یک کشور نسبتاً بزرگ اروپایی، دارای شرایط‌ایده‌آل برای جذب نیروی کار خارجی می‌باشد. از طرفی، امکان پیشرفت در این کشور نیز بسیار بالا بوده و میزان حقوق دریافتی افراد ماهر، تا ۴ برابر میزان متوسط دستمزد ملی است. به همین دلیل، افراد زیادی متقاضی دریافت ویزای کاری و مهاجرت به این وسیله هستند. مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری رومانی، شامل موارد زیر است:

  • داشتن مجوز کار
  • داشتن برگه قرارداد از سمت کارفرما
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن رزومه شخصی
  • فرم ویزا
  • داشتن بیمه بهداشت و درمان
  • داشتن گواهی اثبات تجربه و مهارت

مهاجرت ارزان به کشور گرجستان

یکی دیگر از گزینه‌های مهاجرت اقتصادی، کشور گرجستان است که به دلیل تحت پوشش قرار گرفتن توسط آمریکا و اروپا، از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار بوده و همین امر موجب شده، بسیاری از افراد مایل به مهاجرت به این کشور باشند. از آن جایی که هزینه‌های زندگی در گرجستان، به دلیل پایین بودن نرخ دلار بسیار کم است می‌توان گفت، مهاجرت ارزان به این کشور دور از دسترس نخواهد بود. برای انجام این کار لازم است افراد دارای تمکن مالی لازم بوده و مدارک کاملی داشته باشند. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کشور گرجستان، برای افرادی که دارای امنیت مالی هستند، مناسب بوده و به سه روش زیر انجام می‌شود:

  • سرمایه‌گذاری با خرید ملک
  • سرمایه‌گذاری با ثبت شرکت
  • سرمایه‌گذاری با خرید اوراق قرضه

هزینه تحصیل در گرجستان

کشور گرجستان مکانی متمایز برای تحصیل دانشجویانی است که سعی دارند از شلوغی مکان‌های تحصیلی در سایر نقاط جهان دوری کنند. سیستم‌های آموزشی موجود در این کشور، هر ساله در حال تحول بوده و دانشجویان بیشتری را برای ثبت نام جذب می‌کند. داوطلبان ورود به دانشگاه‌های کشور گرجستان می‌توانند در رشته‌های مختلف دانشگاهی مانند مدیریت بازرگانی، گردشگری و سفر، روابط عمومی و بازاریابی، کامپیوتر و علوم اجتماعی ثبت نام نمایند. هزینه تحصیل در این کشور نیز در مقایسه با کشور‌های اروپایی دیگر بسیار مقرون به صرفه بوده و افراد می‌توانند با صرف هزینه‌ای بسیار کم و یا حتی رایگان، به ادامه تحصیل بپردازند.

هر دانشجو، به طور میانگین در حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار در ماه هزینه زندگی داشته که اغلب شامل هزینه خوابگاه یا اجاره خانه می‌شود. دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند برای دریافت انواع بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های گرجستان، درخواست دهند.

مهاجرت به کشور کم هزینه لهستان

کشور لهستان یکی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است که با داشتن شرایط مناسب برای زندگی و تحصیل، کشوری مهاجر‌پذیر محسوب می‌شود. از مزایای مهاجرت به کشور لهستان، می‌توان به درآمد بالا، امنیت اجتماعی، نرخ کم بیکاری، کیفیت بالای خدمات درمانی و غیره اشاره کرد. هزینه زندگی در این کشور نیز با توجه به نوع ویزا و هدف افراد از سفر به این کشور، متفاوت است. کشور لهستان به منظور رشد اقتصادی، اقدام به پذیرش مهاجران بسیاری از سراسر جهان کرده و قوانین مختلفی را برای این کار در نظر گرفته است. برخی از این قوانین عبارتند از:

  • داشتن بیمه بهداشتی
  • داشتن تمکن مالی
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان
  • تمدید اقامت به مدت ۵ سال

مهاجرت به کشور کم هزینه لهستان

مهاجرت تحصیلی به لهستان

به طور کلی، مهاجرت تحصیلی به کشور لهستان، در مقایسه با کشور‌های دیگر پیچیدگی کمتری داشته و افراد می‌توانند، با رعایت قوانین و الزامات موجود، برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام کنند. آموزش تمام وقت در مؤسسات آموزش عالی کشور لهستان، برای شهروندان رایگان بوده و دانشجویان بین‌المللی نیز در بسیاری از موارد، دارای تحصیل رایگان می‌باشند. علاوه بر این، دولت لهستان بورسیه‌های مختلفی را برای تحصیل افراد ارائه می‌دهد که امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم می‌کند. هزینه تحصیل نیز در کشور لهستان بسیار مقرون به صرفه بوده و میزان شهریه دانشگاه‌های خصوصی و دولتی در آن، بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو می‌باشد. به همین دلیل می‌توان گفت، مهم‌ترین عامل برای انتخاب کشور لهستان برای ادامه تحصیل، هزینه کم آموزش در آن است. اخذ ویزای تحصیلی لهستان نیز با داشتن شروط زیر امکان‌پذیر است:

  • کامل بودن و پر کردن درست فرم درخواست ویزا
  • داشتن تمکن مالی
  • داشتن مدرک زبان
  • بیمه سلامت
  • پذیرش در مؤسسه لهستانی

مهاجرت کاری به لهستان

یکی از روش‌های رایج برای مهاجرت به کشور لهستان، دریافت ویزای کار است. مواردی مانند دستمزد مطلوب، استفاده از سرمایه کم در مهاجرت، امکان دریافت اقامت دائم، امکان اشتغال در شغل‌های مورد نیاز، امکان دریافت ویزای همراه و بسیاری موارد دیگر، از مزایای دریافت ویزای کاری لهستان هستند. یکی از شروط لازم برای ویزای کاری این کشور، داشتن مجوز اقامت برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا است. این ویزا دارای اعتباری ۳ ساله بوده و افراد می‌توانند در صورت تمایل، آن را تمدید کنند. در صورتی که کارفرما مجوز کار را صادر کرده باشد، هزینه ویزای کاری برای افراد در نظر گرفته نشده و در صورت نداشتن ویزا یا مجوز اقامت، لازم است افراد هزینه‌های مربوط به آن را بپردازند. از دیگر شروط لازم برای اخذ ویزای کاری عبارتست از:

  • مجاز بودن به ۴۰ ساعت کار در هفته
  • استراحت به میزان ۱۵ دقیقه برای هر ۶ ساعت کار
  • اختصاص یک ساعت از زمان کار برای صرف نهار
  • داشتن پیشنهاد رسمی از کارفرمای لهستانی

مهاجرت با سرمایه کم به کشور اوکراین

کشور اوکراین با پیشرفت‌های اقتصادی فراوان، فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده تا افراد بتوانند، از طریق ترکیب مهاجرت اقتصادی و بازار کار، علاوه بر بهره‌مندی از مزایای آن، به راحتی اقامت دائم خود و خانواده را دریافت نمایند. از مهم‌ترین مزایای مهاجرت با سرمایه کم به کشور‌های مختلف مانند اوکراین، می‌توان به مواردی مانند امکان فعالیت در بازار بدون رقیب، هزینه‌های پایین تجارت، پیشرفت در بازار‌های جهانی، درصد پایین مالیات، اخذ اقامت دائم و غیره اشاره کرد. روش‌های سرمایه‌گذاری و راهکار‌های مهاجرت با منابع محدود در اوکراین نیز، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • افتتاح یک شرکت یا شعبه جدید در اوکراین
  • خرید املاک
  • خرید سهام یا اوراق قرضه

مهاجرت با سرمایه کم به کشور اوکراین

هند یکی دیگر از کم هزینه‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت

یکی از کم هزینه‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت، هند است که به دلیل پیشرفت‌های بسیار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، مقصد بسیاری از مهاجران خارجی می‌باشد. تمامی افراد برای مهاجرت به هند، نیازمند داشتن ویزای توریستی بوده که استفاده از این ویزا، تنها برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور مناسب است. کشور هند دارای پایین‌ترین میانگین هزینه در مقایسه با سایر کشور‌ها بوده که به طور مثال، برای یک خانواده ۴ نفره مبلغ ۱۱۲ هزار روپیه کافی می‌باشد. هر چند، عوامل مختلفی مانند شهر محل سکونت، نوع مهاجرت، تعداد افراد همراه، سبک زندگی و غیره در میزان این هزینه مؤثر می‌باشند.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم، تا شما را با چگونگی مهاجرت با سرمایه محدود و کشور‌های مناسب برای انجام این کار آشنا کنیم. شما می‌توانید علاوه بر موارد گفته شده، به سایت موناک مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی و توضیحات نهایی را در این سایت مشاهده نمایید.

سؤالات متداول

راهکار سریع برای اخذ تابعیت آلمان چیست؟

یکی از سریع‌ترین راهکار‌ها برای اخذ تابعیت آلمان، دریافت ویزای کار و پناهندگی است.

آیا امکان کار در حین تحصیل در کشور اسلواکی برای دانشجویان وجود دارد؟

بله، دانشجویان در اسلواکی می‌توانند به شکل پاره وقت مشغول به کار شوند.

مهاجرت به لهستان برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که افراد، دارای درآمد متوسطی بوده و قادر به یافتن شغلی در این کشور باشند، مهاجرت به لهستان برای ان‌ها مناسب می‌باشد.

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا