بهترین شهر‌های دنیا از نظر کیفیت زندگی

بهترین شهر‌های دنیا از نظر کیفیت زندگی

امروزه مهاجرت بیشتر از پیش رواج یافته و افراد زیادی به دنبال پیدا کردن بهترین شهر‌های دنیا برای زندگی بهتر هستند. اما پیدا کردن این شهر‌ها که هم با اهداف، شرایط و روحیات فردی افراد متناسب باشد، ممکن است کمی کار سختی باشد. برای ساده‌تر شدن این کار شما می‌توانید معیار‌های مختلفی همچون درآمد و بازار کار، کیفیت آموزش، کیفیت زندگی، امنیت، آب و هوا، فرهنگ و زبان، بهداشت و درمان و سایر مواردی که برای بالا بردن کیفیت زندگی لازم است، در نظر بگیرید. در این مطلب از مونارک قصد داریم در مورد مقصد‌های محبوب جهانی صحبت کنیم و بگوییم که کدام یک از شهر‌های جهان برای زندگی بهتر هستند. با ما همراه باشید.

وین، اتریش

 وین پایتخت اتریش کشوری واقع در جنوب مرکزی اروپا است و جز شهر‌های برتر جهان شناخته می‌شود. این شهر را مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این کشور می‌دانند و برخی از سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل و اوپک نیز در شهر وین قرار دارند. علاو بر همه این وین جاذبه‌های گردشگری بسیار خوب و مهمی دارد کاخ‌های امپراتوری هافبورگ و شونبرون، قدیمی باغ وحش جهان، ۱۰۰ موزه هنری، جنگل‌ها و مناطق سرسبز و غیره از جمله مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر هستند که باعث شده‌اند سالانه میلیون ها گردشگر از کشور‌های دیگر برای تفریح به این شهر سفر کنند.

 وین را مقر سابق امپراتوری هابسبورگ می‌دانند که مملو از ساختمان و کاخ‌های امپراتوری به بسیار جذاب است. در واقع این ساختمان‌ها نشان دهنده ثروت و قدرت پادشاهان سابق هستند. وین یکی از بهترین شهر‌های اروپایی است که هم برای زندگی و هم برای تفریح و گردش حرف اول را می‌زند. شما در این شهر شاهد ترکیب بسیار زیبایی از سبک معماری‌های قدیمی و خانه‌های مجلل اپرا، موزه‌ها و کلیسا‌ها هستید. قدم زدن در بین این آثار تاریخی ارزشمند برای هر فردی جذاب و خوشایند است. بتهوون و شوبرت از جمله کسانی بودند که خیابان‌های وین را با موسیقی‌های خود مزین کردند. به همین دلیل وین را شهر موسیقی جهان می‌دانند.

 از نظر آب و هوایی هم باید بگوییم که آب و هوای معتدلی دارد. در واقع زمستان‌های آن مانند ایران سرد و دمای هوا به -۱۵ می‌رسد و تابستان‌هایش هم گرم و دمای هوا به ۳۵ درجه سانتی گراد می‌رسد.

هامبورگ، آلمان

 ایالات هامبورگ هم یکی از بهترین شهر‌های دنیا است که کنار رودخانه البه در شمال آلمان قرار دارد. این شهر دومین شهر بزرگ آلمان است و به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و اقتصادی اروپا آن را می‌شناسند. از آن جایی که این شهر یک بندر بزرگ و تاریخی دارد، یکی از بزرگترین بنادر در اروپا به شمار می‌رود و از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل به آن لقب دروازه‌ای به جهان را داده‌اند. هامبورگ یکی از ۱۶ ایالت فدرال آلمان است که از شمال توسط ایالت شلسویگ و از جنوب توسط ایالت نیدرزاکسن احاطه شده است. معماری و فرهنگ شهری برجسته هامبورگ باعث شده تا آن را به عنوان یک مقصد گردشگری داخلی و بین‌المللی بشناسند. هامبورگ علاوه بر میراث معماری غنی خود سالن‌های کنسرت و تئاتر‌های معروفی هم دارد و به نمایش‌های موسیقی خود معروف است.

 صنعت این شهر بسیار متنوع است و هیچ شهری در اروپا به اندازه هامبورگ نیست که صنایع مادر این چنین بزرگ و ارزشمند داشته باشد. در سال‌های اخیر این شهر به عنوان پایتخت انرژی بادی شمال آلمان تبدیل شده است. این شهر ثروتمندترین شهر آلمان است که بالاترین تولید ناخالص داخلی و نرخ اشتغال را دارد.

هامبورگ، آلمان

زوریخ، سوئیس

 شهر زوریخ هم یکی دیگر از بهترین شهر‌های دنیا و مقصد‌های محبوب جهانی است که در کشور سوئیس قرار دارد و آن را بزرگترین شهر این کشور می‌دانند. زوریخ جاذبه‌های شهری برجسته دارد و به عنوان یکی از زیبا‌ترین و بهترین کشور‌های اروپا و جهان آن را می‌شناسند. همچنین این شهر یکی از گران‌ترین شهر‌های قاره اروپا است. اگر شما جز ان دسته از افرادی هستید که زیبایی و خاطره‌سازی از یک سفر برای شما اولویت دارد، پس حتماً سفر به زوریخ را در لیست برنامه سفر خود قرار دهید. شهر‌های کوهستانی و زیبایی که در دامنه معروف کوه آلپ زوریخ قرار دارد، زمین‌های وسیع و سرسبز که در زمستان پر از برف هستند، همه و همه می‌توانند از جمله دلایلی باشد که شما را ترغیب به سفر در این شهر کند.

 علاوه بر همه این‌ها زوریخ یکی از شهر‌های بین‌المللی جهان است و اگر می‌خواهید تجربه زندگی در شهر‌های برتر داشته باشید، زندگی در این شهر را از دست ندهید. این شهر سالانه دانشجویان و مهاجران بسیار زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. به همین دلیل این کشور چند زبانه است و فرهنگ و نژاد‌های مختلفی در آن حضور دارند.

نورنبرگ - آلمان

 نورنبرگ هم دومین شهر بزرگ بعد از مونیخ در آلمان است و آن را یکی از بهترین شهر‌های دنیا می‌دانند. همین وسعت شهر باعث شده تا این شهر تبدیل به یکی‌ از مقاصد دیدنی و گردشگری آلمان تبدیل شود. با این حال زندگی و تحصیل در نورنبرگ با فراز و نشیب‌های زیادی همراه است. در حال حاضر این شهر به دلیل داشتن بنا‌های تاریخی حفظ شده اش، مانند قلعه‌های امپراتوری و شهر قدیمی محصور شده خود شهرت زیادی دارد. موقعیت این شهر هم از قرون وسطی به بعد آن را به یک مرکز تجاری مهم تبدیل کرده است. در سال‌های اخیر نیز این شهر را به عنوان شهری پرجنب و جوش و مدرن با ارائه خدمات جذاب می‌شناسند. همه این‌ها در کنار هم باعث شده تا افراد زیادی بخواهند به این شهر مهاجرت کنند.

نورنبرگ - آلمان

ونکوور، کانادا

 ونکوور یکی از شهر‌های ساحلی کانادا است که در ۵۰ کیلومتری شمال مرز ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این شهر از لحاظ موقعیت جغرافیایی بین دره‌های وسیع، جنگال‌های بارانی و رشته کوه‌های زیبا قرار گرفته است. از آن جایی که ونکوور به اقیانوس و کوه‌ها نزدیک است و منظره بسیار زیبایی دارد، بسیاری از افراد آن را جز بهترین شهر‌های گردشگری می‌دانند. زندگی در ونکوور به نوعی به معنی گشت و گذار در بین صد‌ها پارک و مسیر پیاده روی، رودخانه و دریاچه و کوه‌های سر به فلک کشیده است. هر کدام از این جاذبه‌ها، شهرت جهانی دارند و از سراسر دنیا برای دیدن این مناظر زیبا به ونکوور می‌آیند.

 این شهر زیبا سومین شهر بزرگ کانادا است و جز پرجمعیت‌ترین شهر استان بریتیش کلمبیا شناخته می‌شود. از نظر اقتصادی هم باید بگوییم که ونکوور پررونق‌ترین شهر کانادا است و همین امر آن را تبدیل به مرکز صنعتی این کشور کرده است. از آن جایی که این شهر به اقیانوس نزدیک، آن را بندر بسیار مهمی می‌دانند و از طریق آن کالا‌های کانادایی را به آسیا و سواحل غربی ایالات متحده آمریکا صادر می‌کنند. از نظر تجاری هم باید بگوییم که ونکوور نسبت به تورنتو خدمات بیشتری به مردمان خود ارائه می‌دهد و خیلی صنعتی نیست.

مونیخ، آلمان

 یکی دیگر از بهترین شهر‌های دنیا شهر مونیخ آلمان است که آن را به عنوان چهارمین شهر برتر دنیا می‌دانند. این شهر بزرگترین شهر استان بایرن و سومین شهر بزرگ آلمان است. رودخانه ایسار از میان این شهر عبور می‌کند و فاصله کوه‌های آلپ هم با این شهر حدود ۵۰ کیلومتر است. جمعیت مونیخ حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر است. مونیخ را به عنوان یک شهر صنعتی می‌دانند، به همین دلیل افرادی که به دنبال کار و کیفیت زندگی بهتر هستند می‌توانند این شهر را برای زندگی انتخاب کنند. علاوه بر همه این‌ها مونیخ یکی از بزرگ‌ترین شهر‌ها برای انتشار کتاب و چاپ و تولید تلویزیون است. مرکز بانکداری و تراکنش‌های مالی هم لقبی است که به مونیخ داده‌اند و آن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازار‌ها برای فروش سبزیجات و میوه جات و محصولات دامی در کل اروپا می‌شناسند.

sform

فرم درخواست مشاوره

لطفا تیک من ربات نیستم را بزنید.

آوکلند، نیوزیلند

 شهر آوکلند هم از دیگر بهترین شهر‌های دنیا است که حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و آن را پرجمعیت‌ترین شهر نیوزلند می‌شناسند. از آن جایی که آوکلند بین دو بندر بزرگ قرار دارد و قایق‌های تفریحی بسیار زیادی در آن وجود دارد، چشم انداز بسیار زیبا و جاذبه‌های تفریحی شهری زیادی دارد. به دلیل وجود این دو بندر هم این شهر را به عنوان مرکزی برای واردات و صادرات انواع کالا‌ها، مواد اولیه و همچنین مواد غذایی می‌شناسند.

آوکلند، نیوزیلند

فرانکفورت، آلمان

 شهر فرانکفورت آلمان هم یکی دیگر از بهترین شهر‌های دنیا است. مراقبت‌های بهداشتی و زیرساخت عالی این کشور باعث شده در طی مدت زمان کوتاهی جمعیت این شهر رشد کند و مهاجرانی زیادی به این شهر بروند. از آن جایی که جذابیت‌های فرانکفورت بسیار زیاد است، آن را به عنوان یکی از بهترین شهر‌های جهان برای کیفیت بالاتر زندگی می‌شناسند. فرانکفورت توانسته با پیوند مدرنیته با شهر قدیمی و ریشه‌های سنتی و منطقه‌ای خود را به یکی از شهر‌های مدرن و پویا در جهان تبدیل کند. دولت آلمان هم به خوبی از فضا‌های موجود در این شهر استفاده کرده و انواع پارک‌ها، باغ‌ها، میادین و مسیر‌های متعددی را برای بهبود زندگی در فرانکفورت به وجود آورده است.

کپنهاگ، دانمارک

 یکی دیگر از بهترین شهر‌های دنیا، شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک است. پادشاهی دانمارک حدود ۵. ۶ میلیون نفر جمعیت دارد که تقریباً یک سوم این جمعیت در شهر کپنهاگ و اطراف آن زندگی می‌کنند. همین امر موجب شده تا این شهر را دومین شهر بزرگ اسکاندیناوی بدانند. از این رو کپنهاگ تبدیل به یکی از مراکز مهم مالی و تجاری اروپای شمالی شده است و شلوغ‌ترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص داده است.

 این شهر حدود ۹۰۰ سال قدمت با تاریخچع اصیل و طولانی دارد و مانند بسیاری از شهر‌های مهم اروپا، حنگ‌های زیادی را به خود دیده است. کپنهاگ بین دو همسایه بزرگ‌تر خود یعنی آلمان و سوئد قرار داد. گرینلند و جزایر فارو هم بقایای سرزمنی‌های خارج شده از این شهر هستند. حمل و نقل، طراحی، معماری، گردشگری و فناوری یک رهبر جهانی در شهر کپنهاگ هستند. شهروندان این شهر از بالاترین استاندارد‌های کیفیت زندگی در جهان برخوردار هستند. به همین دلیل زندگی در کپنهاگ را زندگی در بهترین شهر‌ها می‌دانند.

دوسلدورف، آلمان

 شهر دوسلدورف آلمان یکی از بهترین شهر‌های دنیا و ششمین شهر برتر دنیا است. جمعیت این شعر به نسبت کم و حدود ۶۳۵ هزار نفر است. رودخانه بزرگی در این شهر قرار دارد که آن را به دو بخش بندری تقسیم کرده است. این شهر یکی از بهترین شهر‌های صنعت مد و فشن است و آن را مرکز مد و فشن در جهان می‌دانند. بسیاری از صنایع پیشرفته هم در این شهر قرار گرفته است.

ژنو، سوئیس

 یکی دیگر از بهترین شهر‌های دنیا شهر ژنو در سوییس است که بعد از زوریخ آن را به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر این کشور می‌دانند. این شهر در کنار دریاچه زتو واقع شده است. نهاد‌های بین‌المللی و اورپایی زیادی در ژنو وجود دارند که میزبان تشکیلات بزرگ جهانی همچون صلیب سرخ، بهداشت هانی و سازمان ملل متحد است. ژنو دوین قطب اقتصادی این کشور و همچنین نهمین مرکز اقتصاد رقابتی در جهان است. به همین دلیل از نظر کیفیت زندگی این شهر مقام دوم در جهان را بعد از وین دارد.

بازل، سوئیس

 در نهایت می‌رسیم به بازل سوئیس که یکی دیگر از بهترین شهر‌های دنیا است از نظر جغرافیایی نزدیک به مرز آلمان و فرانسه قرار دارد. اگر به دنبال شهر‌های با زندگی شبانه فعال هستید، بازل سوئیس گزینه مناسبی است. امنیت و زیبایی این شهر، آن را تبدیل به یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی با کیفیت بالاتر کرده است. به این شهر عنوان شهر تجاری داده‌اند که توانسته یک سوم از درآمد کشور را به واسطه درآمد گمرکی خود تولید کند. این شهر یکی از نقاط تلاقی راه آهن در اورپا است و فاصله آن با فرودگاه بین‌المللی سنت لوئیس حدود ۱۳ کیلومتر است. زبان تمام مردم این شهر آلمانی است و هیچ کدام از آن‌ها هیچ وابستگی جهانی ندارند.

جمع‌بندی

 درست است که سرزمین مادری جایی است که قلب انسان در آن می‌تپد و دوری از وطن برای همه افراد سخت است، اما به هر حال افراد زیادی دوست دارند برای بالا بردن کیفیت زندگی خود به شهر‌های دیگری خارج از وطن خود مهاجرت کنند. ما در این مطلب از مونارک بهترین شهرهای جهان را به شما معرفی کردیم تا اطلاعات شما را در مورد شهرهای مختلف جهان بالا ببریم. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت دارید، پیشنهاد می کنیم به بخش های دیگر سایت مراجعه کنید تا آگاهی شما در این زمینه بالا رود.

سوالات متداول

بهترین شهرهای دنیا برای مهاجرت چه ویژگی هایی دارند؟

بهترین شهرهای دنیا برای زندگی باید از نظر تعادل بین کار و زندگی، مراکز تحصیلی، امکانات فرهنگی و رفاهی، مهم تر از همه هزینه و کیفیت زندگی، بهداشت و درمان و امنیت وضعیت مطلوبی داشته باشند.

کدام یک از شهرها برای مهاجرت کاری بهتر هستند؟

براساس معیار تعادل و کار و همچنین میزان درآمد، شهرهای کپنهاگ و زوریخ در بین این شهرهایی که به شما معرفی کردیم، جز بهترین شهرها برای مهاجرت کاری شناخته می شوند.

بدترین شهرها برای مهاجرت کدام هستند؟

با توجه به نظرسنجی هایی که از سوی مهاجران ایرانی و همچنین سایر کشورها انجام شده، بدترین شهرها برای مهاجرت، ژوهانسبورگ، استانبول، هنگ کنگ و میلان هستند.

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا