آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان

آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان

در چند سال اخیر، حرفه پرستاری در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند آلمان، به عنوان یک شغل با آینده کاری ویژه و درآمدی ایده آل به حساب می‌آید. این خود موجب شده تا بسیاری از پرستاران خارجی به فکر مهاجرت به این کشور باشند. اگر به عنوان یک پرستار شما هم قصد مهاجرت به آلمان را دارید، باید قبل از هر چیزی در رابطه با شرایط و ضوابط مهاجرت پرستاران به آلمان، مزایا و تسهیلات پرستاران بعد از ورود به آلمان، هزینه‌های لازم و ضروری، مدارک و آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان، الزامات زبانی برای پرستاران در آلمان و همچنین از هزینه‌ها زندگی در این کشور و درآمد ا شغل پرستاری در آلمان، شناخت و اطلاعات کافی داشته باشید. در این نوشتار از وب سایت موسسه مهاجرتی مونارک که تخصصی‌ترین موسسه مهاجرتی برای مهاجرت پرستاران به آلمان است، قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان به شما ارائه دهیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی زبان آلمانی

قبل از اینکه به سراغ آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان برویم. اول معرفی کوتاه و خلاصه‌ای داشته باشیم از زبان آلمانی، زبان آلمانی یک زبان اروپایی است که بیشتر در مرکز اروپا از آن استفاده می‌شود. همچنین زبان آلمانی یکی از زبان‌های اصلی جهان محسوب می‌شود و زبان مادری بیش از 95 میلیون از مردم جهان است. زبان آلمانی دومین زبان علمی جهان نیز به شمار می‌رود، زیرا تعداد مقالات نوشته شده به این زبان در محیط اینترنت بسیار زیاد است.

معرفی انواع آزمون‌های زبان مورد نیاز، برای مهاجرت پرستاران به آلمان

آزمون‌های زبان آلمانی بسیار متنوع هستند و افراد بر اساس اهداف متفاوتی که دارند در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند. هر کس برای مهاجرت به یک کشور خارجی، با توجه به هدفی که دارد، نیاز به یادگیری زبان مورد نظر آن کشور دارد. در نتیجه، آزمون‌های زبان آلمانی برای مهاجرت پرستاران به آلمان نیز، امری غیر قابل اجتناب و بسیار مهم است. پرستاران با داشتن مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت،  شانس خود را برای اخذ ویزا بالا می‌برند. در ادامه این نوشتار از وب سایت موسسه مهاجرتی مونارک به معرفی انواع آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان می‌پردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آزمون زبان گوته

یکی از آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان، آزمون گوته است. این آزمون  مهارت و بخش‌های مختلفی از جمله، درک مطلب، نوشتن،  خواندن، شنیدن و مکالمه را پوشش می‌دهد. همچنین آزمون گوته دارای سطح A1 تا C2 است.شرط سنی که برای شرکت در این آزمون وجود دارد، حداقل 16 سال و برای اخذ مدرک سطح C2 باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. اعتبار این آزمون دائمی است اما اگر بیش از 1 سال از زمان دریافت مدرکتان بگذرد، ممکن است کشور مقصد مدرک شما را نپذیرد و مجبور شوید مجددا در این آزمون شرکت کنید. همچنین هزینه آزمون گوته بر اساس سطح آزمون و سنی که متقاضی دارد متفاوت است.

آزمون زبان OSD

آزمون OSD نیز یکی دیگر از آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان محسوب می‌شود. OSD  آزمون‌هایی معتبر در سطح بین‌المللی هستند و طبق یک چارچوب مشترک و مرجع اروپایی( CEFR) طراحی و برگزار می‌شوند. این آزمون سطح A1 تا C2 زبان را پوشش می‌دهد. OSD شامل بخش مهارت‌های نوشتن، خواندن، شنیدن و مکالمه است، که شما را بر این اساس ارزیابی می‌کنند. همچنین اعتبار این آزمون نیز همیشگی است و هزینه‌های مربوط به شرکت در این آزمون  براساس سطح زبان شما و موسسه‌ای که در آن ثبت نام‌ می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

آزمون DSH

اگر شما هم پرستار هستید و قصد مهاجرت به آلمان را دارید آزمون DHS یکی دیگر از آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان می‌‌باشد. آزمون DSH مخصوص کشور آلمان بوده و فقط در دانشگاه‌های این کشور برگزار می‌شود. این آزمون نیز از چهار بخش درک مطلب، شنیدن، نوشتن و مکالمه تشکیل شده است. در این آزمون، بخش شفاهی آن 7 روز بعد از موفقیت شما در آزمون کتبی از متقاضی گرفته می‌شود. در واقع شما اول باید در آزمون کتبی موفق شوید و نمره قبولی را بیاورید تا بتوانید در آزمون شفاهی شرکت کنید. دریافت حداقل نمره 57 تا 67 معادل DSH1، اگر 67 تا 81 درصد نمره را بگیرید معادل DSH2 و اگر بیشتر از 82 درصد نمره را بگیرید معادل DSH3 خواهد بود. لازم به یادآوری است که اکثر موسسات آلمانی از شما DSH 2 یا DSH3 را دریافت خواهند کرد.

آزمون TELC

آزمون زبان TELC طیف وسیعی از سطوح زبان را از A1 تا C2 ارائه می‌دهد. TELC یکی دیگر از آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان می‌باشد که به پرستاران کمک می‌کند، توانایی زبان خود را در محیط کاری و غیرکاری محک بزنند و اثبات کنند. علاوه بر پرستاران گروهای سنی مختلف از جمله کودکان، نوجوانان نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. آزمون TELC دارای اعتبار دائمی است و در تمامی کشورهای آلمانی زبان، سندیت و رسمیت دارد. همچنین این آزمون 300 نمره دارد و حداقل نمره قبولی آن 60 است. یکی دیگر از ویژگی‌های TELC ارائه آزمون‌های دوگانه‌ای است که در آن متقاضیان را در دو سطح مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مجری برگزار کننده این آزمون در ایران سازمان سنجش و آموزش کشور است. برای تحصیل و همچنین الزامات زبانی برای پرستاران به آلمان، سطح B1 و B2 کافی است. بنابراین هر شخصی با توجه به شرایط، بودجه و فرصت شغلی که قرار است در آلمان داشته باشد تعیین می‌کند که کدام آزمون برای او بهتر است.

آزمون تست داف( TestDaf) 

آزمون تست داف( TestDaf) یک تست معتبر زبان آلمانی است که توسط این کشور طراحی و برگزار می‌شود. همچنین تصحیح نمرات نیز توسط خود آلمان صورت می‌گیرد. این آزمون نیز می‌تواند در لیست آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان قرار بگیرد. آزمون تست داف مانند سایر آزمون‌ها شامل 4 بخش از مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن است. براساس نمره هر قسمت و میانگین آن‌ها، نمره نهایی آزمون محاسبه خواهد شد. نمره این آزمون برای هر بخش به صورت مستقل است و هر بخش شامل 5 امتیاز است. برای مهاجرت پرستاران و همچنین دانشگاه‌های این کشور نیاز است که نمره 4 را در این آزمون کسب کنید.

آزمون ECL 

آزمون ECL در سال 1992 توسط گروهی متشکل از اعضای اتحادیه اروپا به همراه LINGUA و ERASMUS  برای سنجش و ارزیابی زبان‌های کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند، با معیارها و ضوابطی یکسان طراحی شد. ECL یکی از آزمون‌های زبان آلمانی معتبر و مورد تایید سفارت و دانشگاه‌های آلمان است، که در ایران نیز برگزار می‌شود. پرستارانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، نیاز به یک آزمون زبان منسجم، استاندارد و معتبر خواهند داشت که بتوانند با شرکت در آن به اهداف خود برسند. هم اکنون این آزمون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سنجش و ارزیابی زبان مربوطه هر کشور توسط دانشگاه معتبر آن کشور نیز برگزار می‌شود. این آزمون زبان‌هایی همچون: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، لهستانی، ایتالیایی، رومانیایی، بلغاری، روسی، اسپانیایی، عبری، صربی، اسلواکی، کرواتی و چکی را پوشش می‌دهد.

معرفی انواع آزمون‌های زبان مورد نیاز، برای مهاجرت پرستاران به آلمان

تعیین سطح آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان

براساس چارچوبی که مرجع مشترک اروپا( Common European Framework of Reference for Languages – CEFR) برای زبان‌ها تعیین کرده است، سطوح زبان آلمانی به شرح زیر است.

سطح A1 و A2: شامل دانش‌های اولیه زبان آلمانی می‌شود.

سطح B1 و B2: شامل توانایی استفاده فرد از مجموع مهارت‌های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و ادراکی است.

سطح C1 و C2: شامل بالاترین سطح از زبان آلمانی می‌باشد و در واقع می‌توان گفت  که، این سطح از زبان معادل با زمان مادری است. 

تعیین سطح آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان

مزایای آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان

اگر قصد مهاجرت برای حرفه پرستاری به آلمان را دارید، باید حداقل مدرک زبان مورد تایید سفارت برای ویزای کار را داشته باشید تا بتوانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. داشتن مدرک زبان نه تنها برای مراجعه به سفارت بلکه هنگام ورود به کشور مقصد نیز مزایای زیادی دارد. در فهرست زیر با مزایای آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان آشنا می‌شوید.

  • ارائه مدرک زبان موجب ارتقای رزومه شما خواهد شد و شانس بیشتری برای اخذ ویزا خواهید داشت.

  • امکان برقراری ارتباطات راحت و بدون استرس با بیماران، همکاران و دوستان در کشور مقصد.

  • امکان پیدا کردن دوستانی بیشتر

  • مسافرت راحت به کشورهای آلمانی زبان مانند اتریش

  •  با داشتن مدرک زبان، نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی برای یادگیری زبان در کشور مقصد نخواهید داشت.

  • با تسلط به زبان آلمانی زندگی شما در این کشور راحت‌تر خواهد شد. 

معایب آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان

یکی از معایب مهاجرت پرستاران به آلمان، سختی‌های آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان است. چرا  که زبان آلمانی نسبت به سایر زبان‌ها، زبانی سخت برای یادگیری است. پیچیدگی‌های قواعد و جزئیات زیاد، زبان آلمانی موجب می‌شود که یادگیری آن و اخذ مدارک بالاتر برای بسیاری از افراد سخت باشد.

معایب آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان

سخن پایانی

پرستارانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که آزمون‌های زبانی برای مهاجرت پرستاران به آلمان یکی از مهم‌ترین شرایط برای تحقق هدفشان است.بنابراین هر پرستاری که قصد مهاجرت به آلمان را دارد، ارائه حداقل مدرک زبان مربوطه، یکی از مراحل اساسی ورود به کشور مقصد می‌باشد. پس یادگیری و اخذ مدرک زبان آلمانی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مهاجرتی خود بدانید. در این نوشتار از وب سایت موسسه مهاجرتی مونارک به بررسی و معرفی آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان، سطح این آزمون‌ها و مزایا و معایب زبان آلمانی پرداختیم و اشاره شد که مدرک زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای مهاجرت پرستاران به آلمان می‌باشد. موسسه مهاجرتی مونارک تخصصی‌ترین موسسه مهاجرتی برای مهاجرت پرستاران و کادر درمان به آلمان می‌باشد. اگر شما هم پرستاری هستید که قصد مهاجرت به آلمان را دارید می‌توانید از خدمات رایگان این موسسه برای مهاجرت به آلمان استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. آیا ارائه مدرک زبان برای مهاجرت پرستاران به آلمان نیاز است؟

بله، مدرک زبان یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای مهاجرت پرستاران به آلمان می‌باشد.

  1. معایب آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان چیست؟

پیچیدگی و سختی قواعد زبان آلمانی یکی از معایب آزمون‌های ضروری برای مهاجرت پرستاران به آلمان محسوب می‌شود.

  1. چند نمونه از امتحانات زبانی مورد نیاز پرستاران برای مهاجرت به آلمان را نام برید؟

آزمون گوته، آزمون OSD، آزمون ECL، تست DAF و… چند نمونه از مدارک زبانی لازم برای مهاجرت پرستاران به آلمان می‌باشند.

 

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا