بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی

بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی

برای یادگیری هر زبانی فقط آشنایی با لغات و واژگان آن زبان کافی نخواهد بود. مهمترین قسمت از هر زبان گرامر و قواعد دستوری آن است. با قواعد دستور زبان می‌توانید کلمات و واژگان را در کنار هم قرار داده و به بیان منظور و مفهوم خود بپردازید. از طرفی بدون یادگیری گرامر زبان مورد نظر نمی‌توانید به درک درست از مطالب و گفتگو‌ها برسید. زبان آلمانی یکی از سخت‌ترین و دشوارترین زبان‌های زنده دنیا بوده که یادگیری آن می‌تواند بسیار سخت و پیچیده باشد. خصوصاً یادگیری گرامر زبان آلمانی بدون استفاده از بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی بسیار دشوار خواهد بود. ما در این مطلب قصد داریم در مورد بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی با شما صحبت کرده و به معرفی بهترین و مؤثرترین کتاب‌های آموزش گرامر زبان آلمانی برای خودآموزان بپردازیم. چنانچه در صدد یادگیری این زبان هستید، خواندن این مطلب به شما در انتخاب کتاب مناسب برای تقویت مهارت گرامری و یادگیری گرامر زبان آلمانی کمک زیادی خواهد کرد. پس تا پایان همراه ما باشید.

زبان آلمانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بعد از زبان انگلیسی، زبان آلمانی یکی از مهمترین زبان‌های دنیا محسوب می‌شود. این زبان، زبان مادری ۱۳۰ میلیون انسان در جهان است. جالب است بدانید زبان انگلیسی و زبان آلمانی هر دو از خانواده زبان‌های ژرمن غربی هستند. این دو زبان در عین تفاوت‌هایی که با هم دارند، از شباهت‌های زیادی هم برخوردار هستند. امروزه افراد زیادی بنا به دلایل مختلف اقدام به یادگیری و آموزش زبان آلمانی کرده‌اند.

هدف‌ها و انگیزه‌های افراد برای این کار می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال برخی برای ثبت نام در دانشگاه‌های معتبر این کشور نیاز به یادگیری زبان آلمانی دارند. برخی افراد قصد مهاجرت و زندگی و کار در این کشور را داشته و برخی دیگر برای مسافرت و دیدن مکان‌های جذاب این کشور و صحبت با مردم آن دوست دارند این زبان را یاد بگیرند.

 بهتر است بدانید آلمان از جمله کشور‌هایی است که در زمینه اقتصادی، تحصیلی و غیره از جمله کشور‌های پیشرفته محسوب می‌شود. این کشور دارای دانشگاه‌های معتبر با ارائه مدرک معتبر جهانی، کارخانه جات پیشرفته و صنایع مختلفی است. بنابراین یادگیری این زبان می‌تواند شرایط و موقعیت‌های شغلی، تحصیلی و فرصت‌های زیادی را برای افراد به وجود بیاورد.

 برای یادگیری این زبان علاوه بر شرکت در کلاس‌های مختلف، تماشای فیلم‌هایی به زبان آلمانی، انتخاب و خواندن بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی مناسب در این زمینه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. شاید بتوانید تمای لغت‌های آلمانی و معنی آن‌ها را از طرق مختلف یاد بگیرید اما یادگیری گرامر چیزی فراتر از یادگیری لغات و صحبت کردن به زبان آلمانی می‌باشد. بنابراین شناسایی بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی و انتخاب منابع آموزشی معتبر برای یادگیری گرامر زبان آلمانی اهمیت زیادی در ادامه این مسیر خواهد داشت.

بیشتر بدانید: مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت

اهمیت آموزش گرامر زبان آلمانی

همانطور که گفتیم زبان آلمانی یکی از پرکاربرد‌ترین زبان‌ها در دنیا به شمار می‌آید. یادگیری لغات و واژگان این زبان بسیار مهم است. اما بدنه اصلی هر زبانی، گرامر و قواعد دستوری آن خواهد بود. با یادگیری قواعد دستور زبان آلمانی می‌توانید کلمات و واژگان این زبان را با هم ترکیب کرده و در بیان مقصود و منظور خود از آن‌ها استفاده کنید.

 از دیگر دلایل اهمیت یادگیری گرامر زبان آلمانی بالا بردن امتیاز و نمره افراد در آزمون‌های مختلف است. همانطور که می‌دانید افراد به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت، تحصیل، کار و غیره اقدام به یادگیری این زبان می‌کنند. برای رفتن به این کشور، آن هم به هر دلیل باید در آزمون‌ها و امتحانات مختلفی شرکت کرده تا مجوز‌ها و مدارک لازم را تهیه کنید.

 با یادگیری درست و اصولی گرامر زبان آلمانی می‌توانید نمره بالاتری در این آزمون‌ها به دست بیاورید. نکته مهم در این زمینه، استفاده از منابع معتبر است. کتاب‌ها زیادی در زمینه آموزش گرامر زبان آلمانی نوشته شده‌اند اما همه آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و چه بسا آموزش‌های غلطی را به افراد بدهند. بنابراین شناسایی و استفاده از منابع آموزشی معتبر برای یادگیری گرامر آلمانی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

برای این کار می‌توانید از افراد آگاه و تحصیل کرده، استادان زبان آلمانی و غیره راهنمایی بگیرید. انجام تحقیقات اینترنتی و خواندن مطالب در مورد معرفی بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی و منابع مختلف نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. بنابراین با توجه به آن چه گفتیم یادگیری و آموزش گرامر زبان آلمانی بسیار مهم است و باید از راه درست به انتخاب بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی پرداخت.

اجزای اصلی گرامر زبان آلمانی

یادگیری گرامر یکی از اصلی‌ترین کار‌ها در یادگیری زبان‌های مختلف از جمله زبان آلمانی است. گرامر و دستور زبان آلمانی از قسمت‌ها و اجزای مختلفی تشکیل شده است. تمای این اجزا اهمیت و نقش زیادی در درک ساختار جملات و مکالمات به زبان آلمانی دارد. گاهی این تأثیر آنقدر زیاد است که بدون دانستن و یادگیری این قواعد درک معنی و مفهوم جملات و یا کاربرد آن‌ها در زندگی و مکالمات روزمره غیر ممکن خواهد بود. مفاهیم اساسی که در منابع آموزش گرامر زبان آلمانی به آن‌ها تأکید می‌شود عبارتند از:

  • اسم‌ها که شامل اسم‌های مفرد و جمع می‌شوند.
  • صفت‌ها که برای توصیف افراد و موضوعات مختلف به کار ‌می‌روند.
  • قید‌ها که برای توصیف فعل یا صفت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • حروف اضافه یا حروف ربط

از دیگر اجزای اصلی گرامر زبان آلمانی، زمان افعال است که شامل زمان گذشته، حال و آینده می‌شوند. یادگیری گرامر زبان آلمانی از طریق بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی به صورت خودآموز و یا شرکت در کلاس‌های آموزشی می‌تواند باعث یادگیری کاملتر و بهتر این قواعد دستوری شود. شاید در ابتدای مسیر تصور کنید که گرامر زبان آلمانی بسیار سخت است. اما این طور نیست. هر چه تمرین و تکرار شما در این زمینه بیشتر شود و روش آموزشی خود را به درستی انتخاب کنید، با پیشروی در این مسیر میزان علاقه و انگیزه شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بدانید: مدرک زبان B1 و مهاجرت کاری به آلمان

معرفی بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی

با توجه به آنچه تاکنون گفتیم یادگیری گرامر زبان آلمانی می‌تواند سایر مهارت‌ها که شامل گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است را تحت تاثیر قرار دهد. چنانچه گرامر و قواعد دستوری این زبان را به درستی یاد بگیرید، خواهید دید که خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان آلمانی چقدر آسان است. برای یادگیری این زبان روش‌های مختلفی وجود دارد و افراد بر اساس ویژگی‌ها و توانایی‌های خود می‌توانند از روش‌های مختلف در این مسیر استفاده کنند.

 از جمله این روش‌ها می‌توان به خواندن کتاب‌های رمان و داستانی، دیدن فیلم‌ها به زبان آلمانی و گوش دادن به پادکست‌ها و فایل‌های صوتی به زبان آلمانی است. یکی از این روش‌های موثر برای یادگیری گرامر زبان آلمانی، استفاده از کتاب‌ها و منابع تقویت گرامر در زبان آلمانی است. در ادامه مطلب می‌خواهیم چند نمونه از بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی را به شما معرفی کرده و به بیان توصیه‌ها برای انتخاب منابع گرامری مناسب در زبان آلمانی بپردازیم.

کتاب Wortschatz und Grammatik از انتشارات Hueber

اولین کتابی که در این زمینه می‌توانیم به شما معرفی کنیم، کتاب Wortschatz und Grammatik است. نویسندگان این کتاب Anneli billina و lilli marlen brill هستند. این کتاب در سال ۲۰۱۸ به چاپ رسید و از جمله بهترین کتاب‌های گرامر آلمانی برای مبتدیان است. در این کتاب در کنار آموزش گرامر، سوالات زیادی هم به عنوان تمرین برای مخاطبان طرح شده است.

این کتاب برای تقویت دایره واژگان و آموزش دستور زبان بسیار عالی عمل کرده و در دو سطح A۱ و A۲ طراحی شده است. در بخش اول از این منبع، از واژگان پرکاربرد در زبان آلمانی استفاده شده است تا دایره واژگان فرد تقویت شود. تمامی واژگانی که فرد برای گفتگوی روزانه به زبان آلمانی به آن‌ها نیاز دارد، در این کتاب آورده شده است.

 در بخش دوم از این کتاب، قواعد دستور زبان و نکات گرامری توضیح داده شده است. در پایان هر مبحث، نمونه سوالات به شکل‌های مختلف تستی، جای خالی و غیره آورده شده و در پایان کتاب پاسخ صحیح همه سؤال‌ها در قالب پاسخنامه تهیه و قرار داده شده است. به طور کلی طراحی این کتاب به گونه‌ای است که فرد با خواندن آن به طور دقیق می‌تواند گرامر زبان آلمانی را به صورت خود‌آموز یاد بگیرد.

 ویژگی مهم دیگر این کتاب به عنوان بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی کیفیت چاپ بالای آن است. این کتاب به عنوان بهترین راهنما برای تسلط بر گرامر آلمانی شناخته شده است.

 Wortschatz und Grammatik

کتاب A، B، C Grammatik از انتشارات Schubert

یکی دیگر از بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی کتاب A، B، C Grammatik است. نویسنده این کتاب Anne Buscha و Szilvia Szita هستند. این کتاب توسط انتشارات Schubert در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است. از این منبع به عنوان بهترین کتاب‌های آموزش گرامر زبان آلمانی برای خودآموزان در سطوح B۱ و B۲ یاد می‌شود. در این منبع توضیح مباحث گرامری به زبانی ساده و روان بوده و افراد می‌توانند به صورت خودآموز از آن استفاده کنند. از طرفی تمرینات و نمونه سؤال‌های زیادی هم در این کتاب وجود دارد تا افراد بتوانند بعد از یادگیری خود را به چالش بکشند. در مقابل افرادی که به عنوان معلم و استاد در این زمینه فعالیت می‌کنند هم می‌توانند از این کتاب به عنوان منبع راهنما‌های گرامری معتبر زبان آلمانی استفاده کنند.

کتاب Praxis Grammatik Deutsch als Fremdsprache از انتشارات PONS

از دیگر منابع آموزشی معتبر برای یادگیری گرامر آلمانی، می‌توان به کتاب Praxis Grammatik Deutsch als Fremdsprache اشاره کرد. این کتاب توسط انتشارات PONS منتشر شده که از جمله معتبرترین مراکز فعال در این زمینه است. به طور کلی این کتاب می‌تواند برای یادگیری عمیق گرامر زبان آلمانی، تمرین و مرور درس‌ها بسیار مفید باشد. نویسنده این کتاب برای آموزش گرامر زبان آلمانی از توضیحاتی ساده به همراه مثال‌های زیاد استفاده کرده، در پایان هر فصل سؤالات و آزمون‌هایی برای تثبیت دانش و آموخته‌های فرد آورده شده است. این کتاب نیز از جمله بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی است.

 Praxis Grammatik Deutsch als Fremdsprache

کتاب آلمانی از نگاهی دیگر، نگاهی آموزشی به دستور زبان آلمانی تألیف دکتر حسین سرکار حسن خان

شاید برخی افراد با کتاب آموزش گرامر زبان آلمانی به زبان فارسی راحت‌تر ارتباط برقرار کرده و مباحث و قواعد دستور زبان را بهتر و سریع‌تر یاد بگیرند. این افراد می‌توانند از کتاب آلمانی از نگاهی دیگر نوشته دکتر حسین سرکار حسن خان استفاده کنند. دکتر حسین سرکار حسین خان به عنوان استاد زبان و ادبیات آلمانی در دانشگاه تهران توانسته است این کتاب را به زبانی ساده و روان تألیف کند.

این کتاب دارای ۱۵ فصل بوده که در هر فصل به یکی از قواعد دستوری زبان آلمانی پرداخته شده است. در پایان هر فصل تمرینات و نمونه سؤال‌هایی برای آزمون افراد قرار داده شده است. این کتاب هم برای تدریس و هم برای خودآموزی توسط افراد مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. مهمترین دلیل محبوبیت این کتاب به عنوان بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلم، بیان قواعد دستوری زبان آلمانی به زبان فارسی است.

کتاب Lern- und Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache از انتشارات Duden

می‌توان گفت کتاب Lern- und Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache از جمله بهترین راهنما‌ها برای تسلط بر گرامر آلمانی است. افراد زیادی با استفاده از این کتاب تمامی قواعد دستور زبان آلمانی را آموخته‌اند. انتشارات DUDEN به عنوان یکی از بهترین و موفق‌ترین مراکز نشر کتاب‌های آموزش زبان آلمانی، اقدام به نشر و چاپ این کتاب کرده است. مباحث این کتاب در صفحات دوتایی طراحی شده‌اند.

به عبارت دیگر در یک صفحه آموزش یک مبحث و در صفحه مقابل تمرینات مربوط به آن آورده شده است. در پایان کتاب، تمرینات اضافی و نمونه سؤال‌های مختلفی طراحی شده تا افراد بتوانند میزان یادگیری خود را بسنجند. این کتاب جزء بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی بوده و از این کتاب می‌توان هم برای خودآموزی و هم برای تدریس در کلاس‌های آموزش زبان آلمانی به خوبی استفاده کرد.

جمع بندی

با توجه به این که زبان آلمانی یکی از مهمترین زبان‌های دنیا به شمار می‌آید و یادگیری آن می‌تواند موقعیت‌های شغلی، تحصیلی و اقتصادی زیادی را برای افراد به دنبال داشته باشد، یادگیری قواعد گرامری این زبان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. برای یادگیری این قواعد، روش‌های مختلفی وجود دارد. بهترین و مؤثرترین روش، استفاده از بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی است. ما در این مطلب از سایت موناک به معرفی بهترین و مهمترین کتب معروف گرامر زبان آلمانی پرداختیم. برای تهیه و انتخاب کتاب مناسب برای تقویت مهارت گرامری در زبان آلمانی می‌توانید به سایت موناک مراجعه کنید.

سؤالات متداول

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت‌تر از یادگیری زبان انگلیسی است؟

زبان آلمانی و انگلیسی شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی با هم دارند. اما با تجربه این مسیر خواهید دید گرامر زبان آلمانی بسیار راحت‌تر و روان‌تر از زبان انگلیسی است.

آیا یادگیری گرامر زبان آلمانی با استفاده از کتاب‌ها امکان‌پذیر است؟ 

چنانچه از بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی برای این کار استفاده کنید، یادگیری گرامر زبان آلمانی‌یه آسانی امکان‌پذیر خواهد بود.

با استفاده از بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی تا چه سطحی می‌توان گرامر را آموخت؟

 .یادگیری گرامر زبان آلمانی با استفاده از بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی تا سطوح A، B و C یعنی از سطح مقدماتی تا پیشرفته امکان‌پذیر است

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا