با بازار کار کارشناس بیهوشی در آلمان آشنایی دارید؟

با بازار کار کارشناس بیهوشی در آلمان آشنایی دارید؟

در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت سیل عظیمی از کارشناسان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان به آلمان بودیم که دلیل آن نیز به نیاز گسترده آلمان از اعضای کادر درمان و همچنین مطلوب بودن شرایط کار و زندگی در این کشور اروپایی برمی‌گردد. کارشناس بیهوشی در آلمان نیز یکی از ردیف‌های شغلی پرتقاضا و محبوب در این کشور است و به همین ترتیب، سالانه شمار زیادی از کارشناسان بیهوشی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود در نظر می‌گیرند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان

هر یک از کشورهای مهاجرپذیر شرایط ویژه‌ای را برای پذیرش مهاجرین و ورود آن‌ها به بازار کار کشور مشخص می‌کنند. بنابراین اگر قصد کار در آلمان را دارید، لازم است ابتدا شرایط مورد نیاز آن را بررسی کنید. دولت آلمان توجه خاصی به کیفیت سیستم بهداشت و درمان دارد. از این رو، مشاغل مرتبط با رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از جمله مشاغل مورد نیاز این کشور محسوب می‌شوند. این یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش مهاجرت کادر درمان به آلمان به ویژه کارشناس بیهوشی در آلمان است.

برای مهاجرت به آلمان، فرقی ندارد که شما پزشک متحصص باشید یا کارشناس بیهوشی، در هر صورت باید برخی شرایط پایه‌ای و اساسی را داشته باشید. نخستین شرطی که برای ورود مهاجران خارج از اتحادیه اروپا به آلمان لازم به شمار می‌رود، گرفتن ویزای کاری است. با توجه به اینکه مشاغل پیراپزشکی و به طور کلی کادر درمان جایگاه مطلوبی در آلمان دارند، رقابت شدید و تنگانگی در زمینه دریافت ویزای کاری آلمان به چشم می‌خورد. برای دریافت ویزای نیز شرایط خاصی وجود دارد که در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی مونارک تماس بگیرید. شرایطی که برای مهاجرت کارشناسان بیهوشی به آلمان لازم است را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  1. میزان تحصیلات

کارشناس بیهوشی در آلمان نیازمند مدرک دانشگاهی مرتبط (حداقل مدرک لیسانس) است. در واقع داشتن تحصیلات دانشگاهی یکی از مهمترین شرایط کار کردن کارشناس بیهوشی در آلمان است. آن دسته از کارشناسانی که مدرک تحصیلی خود را از کشوری خارج از اتحادیه اروپا دریافت کرده‌اند، بعد از ورود به آلمان باید مدرک خود را معادل‌سازی کنند. چون در غیر این صورت، اجازه کار و فعالیت در آلمان را نخواهند داشت.

  1. مدرک زبان آلمانی

یکی دیگر از مهمترین شرایطی که کارشناس بیهوشی در آلمان باید داشته باشد، تسلط بر زبان آلمانی و داشتن مدرکی مبنی بر آموزش و داشتن مهارت در این زبان است. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و می‌خواهید به عنوان کارشناس بیهوشی در آلمان کار کنید، باید بتوانید با سایر افراد از جمله بیماران و همکارانتان ارتباط برقرار کنید. توجه داشته باشید که مصاحبه با سفارت به زبان آلمانی انجام می‌شود و به همین دلیل لازم مدرک زبان آلمانی خود را دریافت و آماده کنید چون ارائه آن در زمان درخواست ویزا، ضروری است. نکته دیگری که وجود دارد، ضرورت تسلط بر زبان آلمانی برای شرکت در آزمون معادل‌سازی است و به همین دلیل هم توصیه می‌شود که کارشناس بیهوشی در آلمان حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B2 را دریافت کرده باشد.

  1. سابقه کار مرتبط

یکی دیگر از شرایط مورد نیاز کارشناس بیهوشی در آلمان،  داشتن سابقه کار مرتبط است. در واقع اگر به دنبال موقعیت شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود هستید،  باید سابقه کاری داشته باشید. حداقل دو سال سابقه کار مرتبط به منظور پذیرش و اشتغال در آلمان ضروری خواهد بود.

  1. شرایط سنی

در مقاله «شرایط سنی مهاجرت به آلمان» می‌توانید شرایط کامل مهاجرت به این کشور را مطالعه کنید. اما به طور کلی می‌توان گفت که برای مهاجرت کاری به آلمان به ویژه برای کارشناس بیهوشی در آلمان، هیچ‌گونه محدودیت سنی وجود دارد. با این وجود، آن دسته از افرادی که زیر 40 سال سن دارند، از شانس بیشتری جهت موفقیت در دریافت ویزا برخوردارند.

شرایط مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان

مدارک لازم برای ویزای کار کارشناس بیهوشی در آلمان

در کنار شرایط لازم و ضروری برای مهاجرت به آلمان، شما نیاز دارید تا برخی از مدارک را برای دریافت ویزای کار به عنوان کارشناس بیهوشی در آلمان جمع‌آوری و فراهم نمایید. تمام آن افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا هستند و می‌خواهند به آلمان مهاجرت کنند، باید برای ورود به خاک آلمان ویزای خود را دریافت کنند. از سوی دیگر، برای دریافت ویزا نیز باید برخی از مدارک را آماده کنند. در ادامه لیستی از مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری خود فراهم کنید را بیان می‌کنیم:

  • پاسپورت معتبر 

  • مدارک شناسایی به همراه ترجمه

  • دو قطعه عکس

  • رزومه کامل ترجمه شده

  • مدارک مربوط به سابقه کار

  • مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات

  • رسید مربوط به پرداخت هزینه ویزا

  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا

  • گواهی عدم سوء پیشینه

  • گواهی سلامت پزشکی و بیمه‌نامه

مدارک لازم برای ویزای کار کارشناس بیهوشی در آلمان

معادل‌سازی مدرک کارشناس بیهوشی در آلمان

همانطور که بیان کردیم، مهاجرانی که می‌خواهند در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در آلمان مشغول به کار و فعالیت شوند، باید مدرک خود را معادل‌سازی کنند. برای انجام این کار باید ابتدا فرم مربوط به درخواست معادل‌سازی را به سازمان دولتی مربوطه ارائه نمایند. لازم به ذکر است که برای مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان، لازم است که فرم و مدارک مورد نیاز را به زبان آلمانی ترجمه کنید.  

چنانچه دروس گذرانده شده با دروس ارائه شده رشته کارشناس بیهوشی در آلمان به صورت کامل مطابقت داشته باشد، معادل‌سازی مدرک شما به صورت کامل انجام خواهد شد و اگر میان واحدهای تئوری یا عملی تفاوت وجود داشته باشد، نیاز به گذراندن دوره‌هایی در سیستم آموزشی آلمان خواهید داشت. باید بدانید که با توجه به تعداد ساعات آموزش تئوری یا عملی در دانشگاه کشور مبدا، میزان مهارت و همچنین سابقه کاری که برای آلمان نیاز خواهید داشت، متفاوت خواهد بود. همچنین برای گذراندن دوره عملی خود، لازم است به یکی از بیمارستان‌های دولتی کشور مراجعه نمایید و قرارداد کارآموزی تنظیم نمایید. پس از دریافت این قرارداد، می‌توانید به سفارت آلمان مراجعه نموده و برای دریافت ویزای کارشناس هوشبری آلمان اقدام کنید. پس از آن که دوره شما به اتمام رسید و مدرک معادل‌سازی خود را دریافت کردید، می‌توانید برای کار تمام وقت در آلمان اقدام نمایید.

درآمد کارشناس بیهوشی در آلمان

بدون شک سیستم بهداشت و درمان آلمان یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین سیستم‌های جهان است. در واقع در این کشور، ضمن توجه و صرف هزینه برای بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات پزشکی، شرایط مطلوبی را برای فعالیت متخصصین پزشکی و پیراپزشکی فراهم می‌کند تا بتواند کیفیت این سیستم خود را حفظ نماید. بازار کار گسترده و درآمد بالایی که یک کارشناس بیهوشی در آلمان دریافت می‌کند، باعث می‌شود تا کارشناسان بسیار زیادی از سراسر جهان متقاضی کار کردن و فعالیت در آلمان شوند. درآمد کارشناس بیهوشی در آلمان به میزانی است که متخصصان این رشته می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند و از رفاه بالایی برخوردار باشند. لازم به ذکر است که درآمد کارشناس بیهوشی در آلمان نیز مانند سایر رشته‌های پیراپزشکی، به عوامل متعددی همچون شهر و بیمارستان محل کار، میزان سابقه کار، تخصص کارشناسان، شیقت‌های کاری و… بستگی دارد. با این وجود به کار کلی حقوق ماهانه یک کارشناس بیهوشی در آلمان حداقل ۶۱۹۰ یورو و حداکثر ۲۱۴۰۰ یورو خواهد بود.

بیشتر بدانید: بررسی حقوق پرستاران در آلمان و عوامل موثر بر آن

وظایف کارشناس بیهوشی در آلمان

کارشناس بیهوشی در آلمان نیز مانند هر کارشناس و متخصص دیگری، وظایف خاص خود را دارد که باید آن‌ها را انجام دهد. یک کارشناس بیهوشی در آلمان در واقع باید تخصص لازم برای انجام اقدامات لازم در زمینه بیهوشی‌های مربوط به جراحی، بی‌حسی‌ها و مدیریت درد داشته باشد. این متخصص باید انجام جراحی، وضعیت بیمار را ارزیابی نماید و بر اساس شرایط بیمار و نوع عمل جراحی، اقدامات لازم برای بیهوشی را انجام دهد. کارشناس هوشبری در آلمان همچنین باید وضعیت بیمار را پس جراحی و به هوش آمدن، بررسی و کنترل کند. به این ترتیب، حطری سلامت بیمار را تهدید نخواهد کرد. مهارت‌هایی که یک کارشناس هوشبری در آلمان باید داشته باشد عبارت‌اند از:

  • تیزبینی و توجه به جزئیات

  • توانایی نظارت و مدیریت تیم بیهوشی

  • توانایی تصمیم‌گیری و عملکرد سریع در مواقع اورژانسی

  • صبر و استقامت جسمانی بالا

  • توانایی برقراری ارتباط موثر با بیمار

  • توانایی کنترل وضعیت بیمار قبل، حین و پس از جراحی

  • و …

بیشتر بدانید: وظایف پرستار در آلمان

وظایف کارشناس بیهوشی در آلمان

بهترین شهرها برای مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان

سیستم درمانی باکیفیت آلمان باعث شده است تا همیشه شرایط و ظرفیت استخدام نیروی کار متخصص در حوزه پزشکی و پیراپزشکی وجود داشته باشد. حتی اگر نگاهی به وضعیت مهاجرت پزشکان به آلمان بیندازید، می‌بینید که سالانه بر شمار مهاجرت کنندگان به این کشور افزوده می‌شود. اگر شما قصد دارید به عنوان کارشناس بیهوشی در آلمان مشغول به کار شوید، پس حتما به شهر و محل کار خود نیز فکر کرده‌اید. در انتخاب بهترین شهر برای مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان باید به شما بگوییم که عوامل بسیار زیادی همچون میزان موقعیت‌های شغلی، سطح درآمد و کیفیت زندگی در نظر گرفته می‌شوند و تصمیم‌گیری نهایی بر اساس آن‌ها انجام می‌شود. اگر قصد کار کردن در بیمارستان‌هایی با تجهیزات پیشرفته‌تر و به‌روزتر را دارید و یا می‌خواهید درآمد بیشتری کسب کنید، باید به دنبال شهرهای بزرگ بروید. هرچند زندگی در شهرهای بزرگ هزینه‌های بیشتر و شرایط خاص خود را دارد، اما انتخاب شمار زیادی از کارشناسان بیهوشی است. هامبورگ، برلین، فرانکفورت و مونیخ را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای برای مهاجرت کارشناسان هوشبری برشمرد. 

بیشتر بدانید: پردرآمدترین مشاغل در آلمان

همانطور که در این مقاله بیان کردیم، یکی از اصلی‌ترین شرایط مهاجرت به آلمان، اخذ ویزا است که به دو شیوه جاب سیکر و جاب آفر می‌توان آن را دریافت نمود. اگر می‌خواهید به عنوان کارشناس بیهوشی در آلمان مشغول به کار شوید، می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین با موسسه مونارک ارتباط برقرار کنید. هرچند مهاجرت پرستاران به آلمان یکی از پرتقاضاترین خدمات قابل ارائه است، اما سالانه موفق به دریافت ویزای جاب آفر زیادی برای کارشناسان بیهوشی در آلمان می‌شویم.

توجه داشته باشید که کارشناسان بیهوشی به هر شیوه‌ای که وارد حاک آلمان شوند، می‌توانند پس از اتمام مراحل معادل‌سازی مدارک خود، در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی این کشور مشغول به کار شوند. همچنین پس از 4 سال کار و زندگی در آلمان، امکان درخواست برای دریافت اقامت دائم نیز برای آن‌ها وجود خواهد داشت. اگر سوالی دارید که در این مقاله بی پاسخ مانده است، می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان ما، ابهامات خود را رفع نمایید.

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا