آیا شرط سنی مهاجرت به آلمان مهم است؟

آیا شرط سنی مهاجرت به آلمان مهم است؟

یکی از سوالاتی که ذهن افرادی که قصد مهاجرت به خصوص مهاجرت به آلمان را دارند را درگیر می‌کند، در مورد شرط سنی مهاجرت به آلمان است. کشور آلمان یکی از محبوب ترین کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری است که شرایط بسیار خوبی را برای مهاجران فراهم می کند. معمولا برای مهاجرت به آلمان و دریافت ویزای کاری، افراد باید شرایط خاصی داشته باشند که یکی از آن ها شرط سنی مهاجرت به آلمان است. در این مطلب از مونارک می‌خواهیم در مورد بهترین سن مهاجرت به این کشور صحبت کنیم. در صورتی که شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید اما با شرایط سنی مهاجرت به آلمان به خوبی آشنا نیستید توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 شرط سنی مهاجرت کاری به آلمان

همان طور که می‌دانید برای دریافت ویزای هر کشوری ابتدا باید شرایطی که برای آن قید می‌شود را دارا باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید به راحتی ویزا بگیرید و مهاجرت کنید. اما سوالی که برای خیلی از افراد پیش می‌آید این است که آیا واقعا شرط سن مهاجرت به آلمان مهم است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. فرقی نمی‌کند با کدام یک از روش‌ها بخواهید برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید در هر صورت برای دریافت ویزای کاری آلمان شما باید علاوه بر داشتن تحصیلات مناسب، سرمایه کافی و شغل مناسب، سن ایده آلی هم داشته باشید.

برای مهاجرت به آلمان شما می‌توانید دو نوع ویزای متفاوت دریافت کنید که یکی ویزای کاری و دیگری ویزای جاب آفر است که در هر یک از این روش ها شرط سنی مهاجرت به آلمان به صورت زیر است:

  • برای دریافت ویزای جستجوی کاری سن باید از 45 سال کمتر باشد.
  •  برای دریافت ویزا با جاب آفر حداقل سن باید 25 و حداکثر 40 سال باشد.
  •  برای دریافت ویزای آوسبیلدینگ هم حداقل سن باید 16 و حداکثر 32 سال باشد.

 شرط سنی مهاجرت کاری به آلمان

شرط سنی مهاجرت کاری به آلمان از طریق جاب آفر

برای اخذ ویزای جاب آفر شما باید دارای شرایط سنی مهاجرت به آلمان باشید در غیر این صورت نمی‌توانید این ویزا را دریافت کنید. در روش جاب آفر که یکی از روش‌های مهاجرت کاری به آلمان است، شما باید بتوانید یک پیشنهاد مناسب کاری از یک کارفرمای آلمانی دریافت کنید. سپس با توجه به جاب آفر و همچنین قراردادی که با کارفرمای آلمان خود بسته اید، به سراغ اخذ ویزای کاری می‌روید. همان طور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم، برای دریافت ویزای جاب آفر شما باید شرط سن مهاجرت به آلمان را داشته باشید. چرا که معمولا در آلمان کارفرماها به دنبال نیروهای جوان‌تر هستند که توانایی کار تا سال های بیشتری را دارند. بهترین سن هم برای دریافت این ویزا بین 25 تا 40 سالگی است. البته در بعضی از مشاغل کارفرما تا سن های بالاتر هم قبول می‌کنند. حتی ممکن است شرط سنی مهاجرت به آلمان برای اخذ ویزای کاری به 50 سال و حتی بیشتر هم برسد که این موضوع کاملا بستگی به نوع کار دارد.

sform

فرم درخواست مشاوره

لطفا تیک من ربات نیستم را بزنید.

شرط سنی مهاجرت کاری به آلمان از طریق ویزای جستجوی کار (شرایط سنی ویزای جستجوی کار آلمان)

یکی دیگر از روش های دریافت ویزای آلمان، ویزای جستجوی کار است. البته این روش هم نیاز به رعایت شرط سنی مهاجرت به آلمان را دارد و هر گروه سنی نمی‌توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند. ویزای جستجوی کار بیشتر برای متخصصان و علاقه مندانی مناسب است که می خواهند در خود کشور آلمان به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند. در این روش افراد به آلمان سفر می‌کنند و می‌توانند تا 6 ماه آن جا بماند و به پیدا کردن شغل بپردازند.

 به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم معمولا شرط سنی مهاجرت به آلمان تقریبا محدودیت خاصی ندارد و متقاضیان می توانند با هر سنی که دارند، برای اخذ ویزای جستجوی کار اقدام کنند. اما باز هم با تمامی این اوصاف یکی از شرایط سنی مهاجرت به آلمان این است که بیشتر از 67 سال سن نداشته باشد. چرا که در بیشتر کشورها سن 67 سالگی را سن بازنشستگی می‌دانند و این سن نمی‌تواند برای هیچ شغلی مناسب باشد. در حالت عمومی شرط سنی مهاجرت به آلمان را بین 25 تا 40 سالگی می‌دانند و بعد از این سن ممکن است که دریافت ویزا برای متقاضی کمی سخت و دشوار شود. اما باز هم بستگی به نوع شغل دارد.

شرط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

در مورد مهاجرت تحصیلی به ایران باید بگوییم که خوشبختانه برای دریافت این ویزا هیچ شرط سنی مهاجرت به آلمان ذکر نشده است. البته که برای خود فرد متقاضی مهم است که بتواند بعد از اتمام هر دوره تحصیلی وارد بازار کار شود. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که دانشجوی بین المللی است و در رشته مدیریت کسب و کار در آلمان تحصیل می‌کند. این فرد می‌تواند با 40 سال سن هم اقدام کند و در دانشگاه‌های آلمان درس بخواند. بنابراین خیلی لازم نیست دارای شرایط سنی مهاجرت به آلمان باشد. اما به هر حال در ادامه  شرط سنی مهاجرت به آلمان برای هر یک از مقاطع تحصیلی را برای شما شرح خواهیم داد:

دوره های پیش از دوره تحصیلی متوسطه:

3 تا 6 سال

دوره پیش دبستانی

6 سال

دوره دبستان

10 تا 15 و 18 سالگی

دوره متوسطه تحصیلی

 

دوره متوسطه تحصیلی در مدارس دولتی آلمان

تا 18 سالگی

Gymnasium

تا سن 15 الی 16 سالگی

Realschule

تا سن 15 الی 16 سالگی

Hauptschule

تا سن 15 الی 16 سالگی

Gesamtschule

ویژه دانش آموزانی که می خواهند در دوره های بالاتر شرکت کنند.

Berufschule

 

دوره تحصیلی دانشگاهی و دوره تحصیلات تکمیلی

میانگین 28 سال

دوره کارشناسی

میانگین 28 سال

دوره کارشناسی ارشد

حداکثر تا 40 سال

دوره دکترا

شرط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای آوسبیلدونگ متفاوت از سایر ویزاها است. ویزای آوسبیلدونگ از جمله روش‌هایی است که افراد بعد از دریافت ویزا به آلمان مهاجرت کرده و پس از گذراندن دوره های تخصصی کارآموزی در آلمان مشغول به کار می شوند. اما نکته مهم در مورد شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای آوسبیلدونگ این است که در این روش فقط به افرادی که از 16 تا 32 سال سن دارند، ویزا داده می شود. متقاضیان از سراسر جهان حتی ایران می‌توانند به آلمان سفر کنند و در این دوره ها شرکت کنند. هر فردی که بتواند ویزای آوسبیلدونگ دریافت کند و این دوره ها را بگذراند، می‌تواند در کشور آلمان یک شغل مناسب در همان زمینه برای خود کسب کند. در واقع بعد از اتمام این دوره ها کارفرماها، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف این افراد را به استخدام در می‌آورند.

افراد متقاضی علاوه بر دارا بودن شرایط سنی مهاجرت به آلمان باید دارای شرایط تحصیلی هم باشند. رشته تحصیلی آینده یا رشته تحصیلی جاری این افراد هم باید متناسب با این دوره‌ها باشد. به عنوان مثال فردی در دانشگاه ایران دوره، تحصیلی مربوط به علوم کامپیوتر را گذرانده است. در کشور آلمان هم باید در همین رشته و یا رشته‌ای که به کامپیوتر مرتبط است دوره را بگذراند. همان طور که متوجه شدید شرط سنی مهاجرت به آلمان حداکثر 32 سال است. بنابراین اگر بیشتر از 32 سال سن داشته باشید و بخواهید برای این دریافت این نوع ویزا اقدام کنید، احتمالا با شرایط سخت و دشواری مواجه خواهید شد. ویزای آوسبیلدونگ یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین ویزاهای کشور آلمان است که شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق این ویزا در آن حرف اول را می‌زند.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش‌های اخذ ویزای مهاجرت به آلمان، ویزای سرمایه گذاری آلمان است که آن را معمولا تحت عنوان ویزای کارآفرینی آلمان می شناسند. برای دریافت این ویزا هم افراد شرط سنی مهاجرت به آلمان مهم است. کارآفرینان، سرمایه گذاران و علاقه مندانی که می‌خواهند به واسطه سرمایه گذاری به آلمان مهاجرت کنند، می‌توانند تنها و یا با خانواده این کار را انجام دهند. علاوه بر داشتن شرایط سنی مهاجرت به آلمان، افراد باید طرحی را ارائه دهند که ثابت می‌کند کار آن ها تاثیر مثبتی روی اقتصاد این کشور دارد.

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای سرمایه گذاری این است که متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد. همچنین باید مهارت‌های زبان آلمانی را هم در سطح متوسط یاد بگیرد و سابقه کیفری نداشته باشد. چنان چه فرد بتواند ویزای مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری را دریافت کند، او و خانواده اش واجد شرایط سنی مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت شهروندی آلمان خواهند بود.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آلمان و دریافت ویزا، ازدواج و تشکیل خانواده است. در این روش اگر متقاضی بتواند با یک فرد آلمانی ازدواج کند یا به همراه شریک زندگی خود وارد این کشور شود می‌تواند اقامت بگیرد. شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج داشتن حداقل سن 18 سال است. همچنین متقاضیان باید به زبان آلمانی هم تسلط داشته باشند.

بیشتر بدانید: مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند

یکی از روش‌های مهاجرت به آلمان تولد فرزند است. در این روش کودکان خردسال و نوزادان می توانند تابعیت رسمی آلمانی را کسب کنند. در این مورد شرط سنی مهاجرت به آلمان وجود ندارد و کودک مورد نظر می‌تواند حتی یک نوزاد تازه متولد شده باشد. تنها شروطی که برای دریافت اقامت در آلمان در این روش وجود دارد موارد زیر هستند:

  • یکی از والدین حداقل باید 8 سال اقامت قانونی داشته باشد.
  • یکی از والدیت باید در زمان تولد فرزند، حق اقامت دائم در آلمان را داشته باشد.

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند

نکات مهم درباره ی شرایط سنی مهاجرت کاری به آلمان

ما در این مطلب تمام نکاتی که لازم بود در مورد شرط سنی مهاجرت به آلمان را بدانید را به شما گفتیم. تنها نکته‌ای که لازم دانستیم آن را به صورت جداگانه بیان کنیم در مورد مهاجرت افراد زیر 18 سال است. از آن جایی که متقاضیان زیر 18 سال هنوز به سن قانونی نرسیده اند، بنابراین نمی‌توانند مهاجرت کاری به آلمان داشته باشند مگر این که دارای شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای آوسبیلدونگ را داشته باشند که این سن 16 سال است. اما در کل افراد زیر 18 سال می‌توانند در مقاطع تحصیلی پیش از دانشگاه یعنی در مدارس آلمان مشغول به تحصیل شوند و از طریق ویزای تحصیلی بخواهند مهاجرت کنند.

محدودیت سنی تحصیل در آلمان از 6 سالگی تا 18 سالگی است و متقاضیانی که در شرط سنی مهاجرت به آلمان را داشته باشند می‌توانند از طریق مهاجرت تحصیلی برای دریافت ویزا اقدام کنند. البته ناگفته نماند که این متقاضیان بهتر است به زبان آلمانی هم تا حدودی تسلط داشته باشند. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد تحصیل در سن زیر 18 سال این است که حضور سرپرست قانونی متقاضی برای اقدامات اولیه جهت تحصیل در آلمان الزامی است.

بیشتر بدانید: درآمد و حقوق پزشکان در آلمان 2023

جمع بندی

ما در این مطلب در مورد شرط سنی مهاجرت به آلمان صحبت کردیم و بیان کردیم که با هر یک از روش های مهاجرت کاری باید دارای چه شرایط سنی مهاجرت به آلمان باشید. اگر شما هم قصد دارید به آلمان مهاجرت کنید اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید و چه اقداماتی انجام دهیم توصیه می‌کنیم به بخش‌های دیگر سایت مراجعه کنید تا اطلاعات شما در این زمینه تکمیل شود. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به آلمان دارید می توانید با کارشناسان ما در سایت مونارک ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

افرادی که بیشتر از 45 سال سن دارند، با داشتن چه میزان حقوقی می توانند ویزای کار در آلمان بگیرند؟

با توجه به شرط سنی مهاجرت به آلمان افرادی که سنی بیشتر از 45 سال سن دارند، باید حداقل 3685 یورو درآمد داشته باشند تا بتوانند اجازه اقامت در آلمان را بگیرند.

آیا می‌توان شانس خود را برای دریافت ویزای جستجوی کار افزایش داد؟

اگر شرایط سنی مهاجرت به آلمان را ندارید اما قصد دارید حتما به این کشور مهاجرت کنید با کارشناسان موناک ارتباط برقرار کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

آیا داشتن سابقه کاری طولانی می‌تواند روی نداشتن شرط سنی مهاجرت به آلمان تاثیر بگذارد؟

یکی از مهم ترین معیارها برای دریافت ویزا، شرط سنی مهاجرت به آلمان است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اگر زیر 40 سال سن داشته باشید و تجربه کاری شما بالا باشد، به راحتی می توانید ویزای کاری آلمان را دریافت کنید.

 

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا