پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان

پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان

از جمله فاکتورهایی که برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند مهم است، پردرآمدترین رشته ‌‌های اوسبیلدونگ آلمان است. اما قبل از هر چیز افراد باید بدانند که آوسبیلدونگ دقیقا چیست و چه رشته هایی را شامل می شود. دوره های آوسبیلدونگ های پردرامد آلمان یکی از بهترین فرصت هایی است که هر فردی در هر جای جهان می تواند از آن استفاده کند و بدون این که تحصیلات دانشگاهی خاصی داشته باشد، در کنار آموزش دیدن، مشغول به کار هم شود و درامد بالایی به دست آورد. در این مطلب قصد داریم در مورد پردرآمدترین رشته‌های اوسبیلدونگ آلمان است صحبت کنیم و از مزایای آن برای شما بگوییم. با ما همراه باشید.

پردرآمدترین ausbildung در آلمان: یک مرور کلی

اوسبیلدونگ یکی از محبوب ترین روش‌های مهاجرت به آلمان است که به عنوان کارآموزی آن را می‌شناسند. در دوره آوسبیلدونگ های پردرامد آلمان شما می‌توانید به عنوان یک کارآموز هم درس بخوانید و هم یک حرفه خاصی را آموزش ببینید. البته که در کنار آن می توانید یک حقوق خوب هم داشته باشید. کشور آلمان در این دوره‌ها به برگزاری دوره‌های آموزشی 2 سال تا حدود 3 سال و نیم می‌پردازد و در آن نیروهای جوان و با انگیزه را جذب می‌کند و آن‌ها را در زمینه‌های مختلف کاری تربیت می‎کند. دوره پردرآمدترین رشته‌های اوسبیلدونگ آلمان یکی از بهترین فرصت ها برای افرادی هستند که می خواهند به کشور آلمان مهاجرت کنند و یک شغل پردرآمد هم داشته باشند و آینده شغلی آن ها از هر نظر تامین شده باشد.

با توجه به این که در کشور آلمان نیروی کار جوان حدودا کم است، دولت آلمان برنامه های متنوعی را برای جذب نیروهای جوان و متخصص در حوزه‌های مختلف کاری فراهم کرده است. در واقع یکی از مهم ترین دلایلی که دولت آلمان به راحتی ویزای کاری، تحصیلی و اوسبیلدونگ به نیروهای جوان از هر کشوری اعطا می کند، همین موضوع است. در دوره‌هایی که برای پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان برگزار می‌شود، کارفرما وظیفه دارد تا به افراد کارآموز حقوقی را به صورت ماهانه پرداخت کند تا کارآموزان بتوانند در کنار آموزش، هزینه‌های معیشتی خود را هم تامین کنند. مبنای حقوقی که برای این کارآموزان در نظر گرفته می شد، به حجم کار و همچنین نیاز کشور آلمان به آن زمینه کاری بستگی دارد. همین موضوع هم باعث شده تا بعضی از این دوره‌ها به عنوان پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان شناخته شوند و از آن ها استقبال زیادی شود.

 درآمد بعد از اتمام دوره

پس از آن که افراد در دوره های پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان شرکت کردند و این دوره به پایان رسید، در پایان دوره کارآموزان می توانند مدرک معتبر پایان دوره خود را از کالج، دانشگاه و یا همان شرکتی که در آن به کارآموزی می پرداختند، دریافت کنند. پس از دریافت مدرک دوره پردرآمدترین رشته‌ های اوسبیلدونگ آلمان هم می‌توانند به صورت حرفه ای در رشته ای که مدنظرشان است و در آن تخصص دارند، آماده به کار شوند. این مدارک برای پیدا کردن شغل مرتبط در آلمان اعتبار بسیار زیادی دارد و افرادی که این مدرم را دریافت می‌کنند به راحتی می‌توانند در اولین زمان ممکن کار خود را در کشور آلمان پیدا کنند. علاوه بر آن می‌توانند در همان رشته ای که آموزش دیده‌اند و یا سایر رشته‌های مشابه و مرتبط، تحصیلات اصلی خود را در دانشگاه‌ها و یا مراکز آموزش عالی تا مقاطع تحصیلی بالاتر ادامه دهند.

sform

فرم درخواست مشاوره

لطفا تیک من ربات نیستم را بزنید.

ausbildung چیست؟

در رابطه با پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان شما ابتدا باید با معنای دقیق کلمه ausbildung یا همان اوسبیلدونگ آشنا شوید تا بتوانید بهتر این دوره‌ها را درک کنید. همان طور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم اوسبیلدونگ به معنای آموزش دیدن حرفه ای تحت عنوان کارآموزی است. در آلمان این کلمه را با اصطلاح Lehreیا Berufsausbildungهم می‌شناسند. اوسبیلدونگ یک سیستم آموزشی مبتنی بر حرفه های مختلف است که متقاضیان از سراسر جهان می‌توانند در آن شرکت کنند و یک شغل و یا حرفه خاصی را آموزش ببینند و در ازای آن هم مدرک دریافت کنند و هم حقوق بگیرند. بیشتر دوره های اوسبیلدونگ درآلمان از نوع آموزش های حرفه ای دوگانه است. در واقع اوسبیلدونگ شکلی خاصی از آموزش حرفه‌ای یا همان کارآموزی است که همزمان فرد هم مهارت های لازم را آموزش می‌بیند و هم دانش علمی و تئوری حرفه مورد نظر را فرا می گیرد. این دوره در کشور آلمان بسیار شناخته شده و معروف است و آن را تحت عنوان پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان می شناسند. این دوره گزینه های شغلی بسیار زیاد و متنوعی دارد و حقوق و درآمد آن هم بسیار خوب است. در حال حاضر بیشتر از 150 هزار متقاضی از سراسر جهان در این دوره ها شرکت کرده اند و در حال فراگیری مهارت‌های لازم هستند.

ausbildung چیست؟

ausbildung محبوب در آلمان

شغل‌ها و رشته‌هایی که در دوره‌های اوسبیلدونگ به افراد ارائه می شوند، اغلب دارای محبوبیت و طرافداران زیادی هستند. اما اگر بخواهیم محبوب ترین و پردرآمدترین رشته‌ های اوسبیلدونگ آلمان را برای شما عنوان کنیم باید به فروشنده خرده فروشی، دستیار مدیریت دفتر، تکنیسین مکاترونیک خودرو و اوسبیدونگ پرستاری اشاره کنیم. در این بین هم تکنسین مکاترونیک خودرو بیشترین محبوبیت را در بین آقایان دارد. در این دوره متقاضی آموزش خود را در یکی از پنج زمینه اصلی انتخاب کرده و به شرکت در جلسات آموزشی می پردازد. تکنولوژی بدنه، فناوری موتور سیکلت، فناوری وسایل نقلیه تاری، فناوری اتومبیل سواری و غیره از جمله مهم ترین آموزش‌هایی هستند که در این دوره برگزار می شوند. به عنوان یک تکنسین مکاترونیک خودرو شما می توانید سیستم های وسیله نقلیه را آزمایش کرده، تعمیرات خاص را انجام دهید و وسایل نقلیه را به تجهیزات مختلف مجهز کنید.

درآمد در طول دوره ausbildung در آلمان

همان طور که پیشتر به آن اشاره کردیم افراد در دوره های پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان در کنار آموزش مهارت‌های لازم، حقوق و درآمد هم دارند. دستمزد و حقوق ماهانه این دوره ها از 600 یورو ناخالص در سال همان سال اول آموزشی شروع شده و تا سال سوم آموزشی به حداقل 900 یورو ناخالص هم می رسد. در برخی از رشته های آموزشی این دوره ها، ممکن است یک کارفرما حتی بیشتر از 1200 یورو به کارآموز خود پرداخت کند که البته همان طور که قبلا ذکر کردیم مبنای حقوق براساس حجم کار تعیین می‌شود. البته که میزان حقوق تا حد زیادی به رزومه کاری و مهارت کارآموز و همچنین کارفرما بستگی دارد. معمولا کارفرمایان آلمانی سعی می کنند از طرق مختلف، مانند ارائه بلیط حمل و نقل محلی رایگان، کمک هزینه اجازه اقامتگاه و غیره از کارآموزان خود حمایت کنند.

حداقل حقوقی که برای هر ساعت کار در دوره های پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان به کاراموزان پرداخت می شود، 10 یورو است. با احتساب زمان کار استاندارد برای هر فرد که احتمالا 40 ساعت در هفته است، حقوق و درامد به 1600 یورو در ماه می رسد. این مقدار در آمد برای یک زندگی استاندارد در کشور آلمان برای فردی که به تازگی به آلمان مهاجرت کرده بسیار مناسب است. البته آمار و گزارشاتی که به دست رسیده در دوره های پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان کارآموزان بسیار بیشتر از حداقل حقوقی که تعیین شده دریافت می‌کنند.

لیست پردرآمدترین ausbildung در آلمان

متقاضیانی که در دوره پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان شرکت می‌کنند، در حال حاضر بیشتر از 330 گزینه شغلی برای انتخاب دارند که در آن می‌توانند هم مهارت‌های لازم را دریافت کنند و هم درآمد بالایی از آن کسب کنند. محدوده خاصی برای شرکت در این دوره ها در نظر گرفته نشده است و افراد متقاضی می‌توانند در رشته های همچون مراقبت های بهداشتی گرفته تا حرفه های صنعتی و اداری در این دوره ها شرکت کنند. از آن جایی که در آلمان تقاضا برای کارگری بسیار زیاد است، بسیاری از حرفه‌هایی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم به عنوان پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان شناخته می شوند. اگر بخواهیم لیستی از حوزه های آوسبیلدونگ های پردرامد آلمان را برای شما عنوان کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حوزه های اقتصاد و مدیریت
  • حوزه های حقوق و مدیریت دولتی
  • حوزه های معدن
  • حوزه های مهندسی

لیست پردرآمدترین ausbildung در آلمان

در ادامه چند مورد از پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان را هم برای شما عنوان خواهیم کرد تا با بهترین، محبوب ترین و پردرآمدترین شغل های این دوره بیشتر آشنا شوید.

25 مورد از پردرآمد ترین ausbildung در آلمان

در این قسمت 25 مورد از آوسبیلدونگ های پردرامد آلمان را برای شما شرح خواهیم داد:

1- آوسبیلدونگ پرستاری

2- آوسبیلدونگ افسر پلیس

3- آوسبیلدونگ کارمند اداری

4- آوسبیلدونگ مکانیک کشتی

5- آوسبیلدونگ کارند تامین اجتماعی

6- آوسبیلدونگ آجرکاری

7- آوسبیلدونگ ترافیک هوایی

8- آوسبیلدونگ مشاور املاک

9- آوسبیلدونگ کارمند بانک

10- آوسبیلدونگ سرمایه گذاری های مالی و بیمه

11- آوسبیلدونگ حسابداری

12-آوسبیلدونگ معلمی

13-آوسبیلدونگ روانشناسی

14-آوسبیلدونگ آی تی

15-آوسبیلدونگ مکانیک خودرو

16-آوسبیلدونگ برق کاری

17-آوسبیلدونگ هتل داری

18-آوسبیلدونگ دستیار پزشک

19-آوسبیلدونگ فیزیوتراپی

20-آوسبیلدونگ خلبانی

21-آوسبیلدونگ آشپزی

22-آوسبیلدونگ مدیریت

23-آوسبیلدونگ دندانپزشکی

24-آوسبیلدونگ مهندسی

25-آوسبیلدونگ منشی اداری

مزایای شرکت در ausbildung در آلمان

دوره‌هایی که برای آوسبیلدونگ های پردرامد آلمان برگزار می‌شود، به متقاضیان در فراگیری مهارت‌های شغلی مختلف کمک زیادی می کند. از ان جایی که این دوره‌ها به هیچ مدرک تحصیلی خاصی نیاز ندارند و صرفا افراد می توانند با گذراندن دوره های پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان به درآمد بالایی برسند بدون آن که دارای شرایط بسیار خاصی باشند. بنابراین هر فردی در هر کجای جهان می‌تواند برای این دوره درخواست دهد و به سادگی در رشته کاری مورد علاقه خود مشغول به کار شود.

همان طور که می دانید و پیش تر هم در این مقاله به آن اشاره شد، یکی از مهم ترین مزایای دوره های پردرآمدترین رشته‌ های اوسبیلدونگ آلمان این است که شما می‌توانید در کنار یادگیری مهارت، کسب درامد هم داشته باشید. کارآموزان در طول این دوره حقوق بسیار خوبی از کارفرمای خود دریافت می‌کنند و زمانی هم که دوره به پایان برسد، متقاضیان در شرکت‌های معتبر استخدام خواهند شد و درآمد‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت. علاوه بر آن فرصت های شغلی بسیار خوب هم برای کارآموزان فراهم خواهد شد که هر کدام از آن ها مزایای بسیار زیادی برای کار کردن در آلمان دارند.

از دیگر مزایای شرکت در دوره های پردرآمدترین رشته‌ های اوسبیلدونگ آلمان این است که دولت آلمان برای این کارآموزان شرایط بسیار خوبی را فراهم کرده است. به طوری که متقاضیان از سراسر جهان می توانند پس از گذراندن این دوره ها و چند سال زندگی در آلمان، اقامت دائمی آن را هم کسب کنند. در واقع شرکت های آلمان با برگزاری این دوره ها هم کمبود نیروی انسانی جوان خود را جبران کرده و هم شرایط بسیار خوبی را برای زندگی این افراد فراهم خواهند کرد.

مزایای شرکت در ausbildung در آلمان

جمع بندی

ما در این مطلب به طور کامل در مورد پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که دوره های آوسبیلدونگ آلمان چه دوره هایی هستند و چه مزایایی را برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، خواهند داشت. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به آلمان را دارید اما نمی دانید چگونه و باید از کجا شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران ما در موناک ارتباط بگیرید تا به طور کامل در این زمینه شما را راهنمایی کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به آلمان و آوسبیلدونگ های پردرامد آلمان می توانید به سایر بخش های سایت هم مراجعه کنید.

سوالات متداول

چه کسانی می‌توانند برای ویزای اوسبیلدونگ آلمان درخواست ویزا دهند؟

همه افرادی که به زبان آلمان سطح b2 تسلط دارند و دارای گواهی پایان تحصیلی، قرارداد شرکت آموزشی، یک بیمه درمانی معتبر و کمی پول هستند، می‎توانند در این دوره شرکت کنند.

آیا دوره اوسبیلدینگ آلمان محدودیت سنی دارد؟

حداکثر سنی برای شرکت در دوره پردرآمدترین رشته‌ های اوسبیلدونگ آلمان وجود ندارد. تقریبا همه افراد با هر سنی می توانند برای دریافت ویزای اوسبیلدونگ آلمان اقدام کنند. اما معمولا حداقل سن برای تقاضای ویزای این دوره بهتر است 18 سال و حداکثر 30 سال باشد. اما در کل محدودیت سنی خاصی ندارد.

هزینه شرکت در دوره آوسبیلدونگ آلمان برای افراد ایرانی حدودا چقدر است؟

شرکت در دوره پردرآمدترین رشته‌ های اوسبیلدونگ آلمان هزینه خاصی ندارد و بیشتر هزینه ها مربوط به دریافت ویزا آوسبیلدونگ، ترجمه و لگال مدارک و هزینه ای مربوط به وکیل است.

 

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا