راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان

راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان

آلمان در بین کشورهای اروپایی برای افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند، کشوری بسیار محبوب است. موقعیت‌های شغلی مختلف، درآمد بالا و کیفیت زندگی خوب، باعث شده تا بسیاری از مشاغل از جمله پرستاران تمایل زیادی برای مهاجرت به این کشور پیدا کنند. به همین دلیل در چند سال گذشته و به ویژه پس از اپیدمی کرونا، شاهد افزایش مهاجرت پرستاران به آلمان بودیم. اگر شما هم پرستار هستید و قصد مهاجرت به آلمان را دارید، احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده که راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان کدام‌اند و پروسه مهاجرت پرستاران به آلمان چگونه است؟ در ادامه این مقاله از وب سایت هلدینگ مهاجرتی مونارک به بررسی و توضیح انواع راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان می‌پردازیم. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید و مطمئن باشید و این مطالب برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

جاب آفر( پیشنهاد شغلی): از رایج‌ترین راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان

در چند سال اخیر، آلمان با کاهش نیروی انسانی و بالا بودن میانگین سنی جمعیت خود رو به رو بوده است. این کشور برای جبران این بحران‌، روش‌های مهاجرتی مختلفی را برای علاقمندان و به ویژه پرستاران به وجود آورده است. پرستاری در آلمان ارزش و جایگاه بسیار بالایی دارد و این موضوع موجب شده سالانه هزاران پرستار از تمام نقاط جهان به ویژه ایران به این کشور اروپایی بروند. جاب آفر، یکی از راه‌های مهاجرت به آلمان برای این قشر می‌باشد و برای دریافت آن، در وهله اول شما نیاز به یک رزومه قوی دارید تا بتوانید بدون دردسر و در کمترین زمان ممکن از طرف یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد شغلی دریافت کنید. شرایط جاب آفر پرستاری در آلمان، توسط کارفرمای مربوطه که می‌تواند یک بیمارستان یا شرکت باشد، تعیین و بررسی می‌شود. اگر قصد مهاجرت از طریق جاب آفر پرستاری را دارید، باید مدرک کارشناسی پرستاری شما و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید، مورد تایید سیستم بهداشت و درمان آلمان باشد، بعد از تایید مدرک پرستاری، شما باید یک دوره 6 الی 12 ماهه را برای معادل سازی مدارک پرستاری در آلمان بگذرانید، از دیگر شرایط دریافت جاب آفر، داشتن حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط، مدرک زبان آلمانی سطح B2، نداشتن سوء پیشینه و شرط سنی بین 25 الی 40 سال می‌باشد. اگر شما تمامی این شرایط را داشته باشید، می‌توانید به راحتی با کارفرمای مربوطه قرارداد ببندید و با مراجعه به سفارت آلمان، ویزای کار پرستاری در آلمان را دریافت نمایید.

 جاب آفر پرستاری در آلمان

مزایای دریافت جاب آفر پرستاری در آلمان

راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان به صورت قانونی مزایای بسیاری برای اقامت پرستاران در آلمان دارد، زمانی که شما از طریق جاب آفر، ویزای کار پرستاری از سفارت اخذ می‌کنید، دیگر نیازی به ارائه تمکن مالی که خیلی از پرستاران در تامین آن مشکل دارند، نخواهید داشت. به عبارتی، تنها با ارائه قرارداد کاری که حقوق آن بیشتر از 900 یورو می‌باشد، می‌توانید این مانع را کنار بزنید. مزیت بعدی مهاجرت پرستاران از طریق جاب آفر، بیمه شدن توسط دولت آلمان است. به موجب این بیمه، در صورتی که پرستار در حرفه‌ خود ماندگار شود، در میانسالی از مزایای بازنشستگی بهره‌مند خواهد شد. همچنین پرستاران مهاجر در صورتی که متاهل باشند، می‌توانند همسر و فرزندان خود را نیز در صورت تمایل به آلمان برده و آن‌ها نیز در این کشور مشغول به کار شوند. اگر شما پرستاری هستید که قصد مهاجرت به آلمان از طریق جاب آفر را دارید، هلدینگ مهاجرتی مونارک می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند و بهترین جاب‌آفرها را با بالاترین درآمدها، مناسب‌ترین شرایط کاری و معتبرترین کارفرماها به صورت کاملا رایگان به شما معرفی کند.

ویزای جست و جوی کار: پرمتقاضی‌ترین راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان

با توجه به شرایط مطلوبی که دولت آلمان برای پرستاران مهاجر فراهم کرده است، همواره بر تعداد پرستارانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، افزوده می‌شود. یکی از راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان، ویزای جست و جوی کار پرستاری در آلمان می‌باشد که در ادامه به صورت جزئی به شرایط دریافت ویزای جست و جوی کار پرستاری در آلمان می‌پردازیم. به واسطه این نوع ویزا، برای علاقه‌مندانی که رویای کار و زندگی در آلمان را دارند، فرصتی فراهم می‌شود تا بتوانند از طریق ویزای جست و جوی کار، برای مدتی محدود در این کشور اقامت داشته باشند و به جست و جوی کار مورد نظر خود بپردازند؛ تا در نهایت، به شغل مطلوب و ایده‌آل خود برسند و از این طریق، بتوانند در آلمان ماندگار شوند. ویزای جست و جوی کار یکی از روش‌های مهاجرت به آلمان و مجوزی کوتاه مدت است که به پرستاران اجازه می‌دهد اقامتی 6 ماهه در این کشور داشته باشند. در صورتی که پرستاران در این مدت بتوانند کار و کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کنند، می‌توانند ویزای کار پرستاری در آلمان را اخذ کنند و در صورت عدم موفقیت، باید به کشور خود بازگردند. لازم به یادآوری است که در شرایط جدید قانون ویزای جست و جوی کار آلمان آمده است که، پرستاران این اجازه را دارند که به مدت 10 ساعت در هفته کار کنند. ویزای جست و جوی کار از جمله راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان می‌باشد که شانس استخدام پرستاران خارجی در آلمان را بالا می‌برد. همچنین پرستارانی که متقاضی ویزای جست و جوی کار (جاب سیکر) آلمان هستند، بایستی دارای برخی شرایط و معیارها باشند، که عبارت‌اند از:

  • معادل‌سازی مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد

  • داشتن حداقل 5 سال سابقه کار پرستاری

  • ارائه بیمه درمانی برای کل مدت اقامت خود در آلمان

  • ارائه گواهی و مدارکی مبنی بر تمکن مالی

  • دارای مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B2

ویزای جست و جوی کار پرستاران

برنامه آوسبیلدونگ: از معروف‌ترین راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان

آوسبیلدونگ، اصطلاحی آلمانی برای آموزش مهارتی خاص از طریق دوره‌های فنی و حرفه‌ای است. متقاضیان با شرکت در این دوره‌ها، مهارت و دانش لازم برای کار و فعالیت حرفه‌ای خاص را آموزش می‌بینند. آوسبیلدونگ پرستاری نیز به معنای کارآموزی در رشته پرستاری است و پرستاران با شرکت در این دوره‌ها، به صورت عملی و تئوری مطالب و تخصص‌های مرتبط با این حوزه را فرا می‌گیرند. دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری، برای افرادی مناسب خواهد بود که به شغل پرستاری علاقمند هستند اما مدرک آکادمیک و دانشگاهی ندارند. این دوره‌ها تحت نظارت دولت آلمان، در مدارس یا کالج‌های پرستاری برگزار می‌شوند و مدت زمان آن‌ها، یک الی سه سال و نیم خواهند بود. لازم به ذکر است که دانشجویان پس از موفقیت در آزمون مرتبط با دوره آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، می‌توانند به عنوان پرستار در مراکز درمانی مشغول به کار شوند. متقاضیان این مورد از راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان، نیازمند برخی مدارک و همچنین شرایطی به شرح زیر هستند:

  1. مدرک تحصیلی: برای پذیرش و شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، ضرورتی ندارد که شما مدارک تحصیلی دانشگاهی ارائه دهید. اما داشتن مدارک دانشگاهی مرتبط با رشته‌های پرستاری و پیراپزشکی تاثیری مثبت بر روند اخذ ویزای آوسبیلدونگ پرستاری آلمان دارد. افرادی که متقاضی شرکت در این دوره‌ها هستند، می‌بایست تنها یکی از مدارک پیش دانشگاهی و مدرک دیپلم نظام جدید و یا قدیم را ارائه دهند.

  2. ارائه مدرک زبان آلمانی: یکی از مهم‌ترین مواردی که برای تمامی راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان حائز اهمیت است، ارائه مدرک زبان آلمانی می‌باشد. حداقل مدرک زبان مورد پذیرش برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ، مدرک زبان B1 آلمانی می‌باشد. هرچند سطح زبان مورد پذیرش در مراکز آموزشی و ایالت‌های مختلف، با یکدیگر متفاوت است، اما توصیه می‌کنیم اگر قصد مهاجرت از طریق دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان را دارید، حداقل مدرک زبان آلمانی B2 را اخذ نمایید.

  3. شرط سنی: با توجه به کمبود پرستار در آلمان، مراکز آوسبیلدونگ سخت‌گیری زیادی برای شرایط سنی در نظر نمی‌گیرند. اما طبق بررسی‌های کلی که از این مراکز صورت گرفته، افرادی که کمتر از 30 سال سن دارند، شانسشان برای پذیرش در این دوره‌ها بالاتر است. همچنین پرستارانی که متقاضی شرکت در این دوره‌ها هستند، حداکثر تا سن 45 سالگی می‌توانند برای ثبت نام در این دوره‌ها اقدام کنند.

  4. ارائه سوابق کاری مرتبط: برای تمامی راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان، از جمله دوره‌های آوسبیلدونگ سوابق کاری مرتبط یکی از شروط اساسی می‌باشد، که تاثیری چشمگیر بر دریافت پذیرش این دوره‌ها دارد. اگر شما در رزومه خود، سوابق کاری و گواهی‌نامه‌های مرتبط با پرستاری را داشته باشید، شانس بالایی برای پذیرش این دوره‌ها خواهید داشت.

  5. تمکن مالی: با شرکت در این دوره‌ها، مبلغی حقوق دریافت می‌کنید که می‌تواند بخشی از هزینه‌های شما را پوشش دهد. با این وجود، به دلیل اینکه شرکت‌کنندگان تا یک ماه حقوق دریافت نمی‌کنند، بهتر است حدود 3000 تا 4000 یورو برای تامین مخارج زندگی با خود همراه داشته باشید.

  6. سلامت جسمی و روانی: سلامت جسمی و روانی، مهم‌ترین فاکتور برای تمامی راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان و فعالیت در سیستم بهداشت و درمان کشور آلمان است. به همین دلیل متقاضیان پس از ورود به آلمان باید توسط یک پزشک ویزیت شوند تا سلامت جسمی و روانی آن‌ها به اثبات برسد.

  7. عدم سوء پیشینه: اگر شما تمامی راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که عدم سوء پیشینه شرطی لازم و اساسی برای ورود پرستاران به این کشور است. این گواهی برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های آوسبیلدونگ نیز لازم است و متقاضیان باید برای دریافت آن، اقدام کنند.

ویزای تحصیلی پرستاری: یکی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان، دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. این گزینه را معمولا افرادی انتخاب می‌کنند که می‌خواهند در سطح بالاتری از پرستاری در این کشور مشغول به کار شوند. به بیان ساده‌تر، افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد پرستاری را دارند، می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند. مهاجرت پرستاران از طریق ویزای تحصیلی نیز نیاز به اثبات تمکن مالی دارد. همچنین از این طریق، پرستاران می‌توانند ویزا همراه نیز برای خانواده خود اخذ کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی پرستاری، شما باید به سفارت آلمان مراجعه کرده و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی و شروع رشته پرستاری در آلمان را ارائه دهید. از جمله مدارکی که باید به سفارت آلمان ارائه دهید: پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، نامه پذیرش تحصیلی، گواهی تکمن مالی و مدارک تحصیلی می‌باشد.

ویزای تحصیلی پرستاری

سخن پایانی

امنیت شغلی، افزایش و راحت شدن راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان، جایگاه اجتماعی مناسب، کیفیت بالای زندگی، و افزایش حقوق پرستاران در آلمان در چند سال اخیر از جمله دلایل افزایش مهاجرت پرستاران به اروپا هستند که موجب تشدید مهاجرت کاری پرستاران به آلمان شده است. اگر شما پرستاری هستید که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارید اما مسیر برای شما دشوار و مبهم است، نگران نباشید، تخصص ما در هلدینگ مونارک راحت کردن مسیر مهاجرت پرستاران به آلمان است. مونارک تخصصی‌ترین موسسه در زمینه مهاجرت رایگان پرستاران به آلمان است که صفر تا صد اقدامات برای مهاجرت پرستاران به آلمان را به صورت رایگان انجام می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کرده و با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • چند مورد از راه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان را نام ببرید؟

ویزای جست و جوی کار، برنامه‌های آوسبیدولنگ، اخذ ویزای تحصیل و جاب آفر از جمله روش‌های مهاجرت پرستاران به آلمان محسوب می‌شوند.

  • دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری چیست؟

دوره‌های آوسبیدولنگ پرستاری، به دوره‌های آموزش عملی و تئوری در کشور آلمان گفته می‌شود که برای افرادی که مدرک تحصیلی مرتبط ندارند، اما مایل به یادگیری این حرفه و کار کردن در این زمینه هستند، طراحی شده‌اند.

  • آیا پرستاران می‌توانند رایگان به آلمان مهاجرت کنند؟

بله، هلدینگ مهاجرتی مونارک چندین سال است که پرستاران را به صورت کاملا رایگان به آلمان اعزام می‌کند و با طیف وسیع خدمات در ایران و حتی در آلمان، کلیه نگرانی‌ها و دغدغه‌های مهاجران را از میان برده است.

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا