بررسی و مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها

بررسی و مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها

بر اساس آمار جدید سازمان جهانی بهداشت(WHO)، حدود 77 درصد از کشورهای اروپایی با کمبود نیروی پرستار ماهر مواجه هستند. کشورهایی که با این معضل روبرو هستند، عمدتا برای جبران، شروع به جذب نیروی پرستار خارجی می‌کنند. با این وجود، هر کشوری برای مهاجرت پرستاران شرایط جذب متفاوتی دارد. بر این اساس که هر پرستاری برای مهاجرت چه شرایطی باید داشته باشد، کشورهای مقصد متفاوت می‌شوند. در حال حاضر کشورهای اروپایی و آمریکایی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توانند گزینه‌هایی مناسب برای مهاجرت پرستاران ایرانی باشند. در ادامه این مطلب از وب سایت موسسه مهاجرتی مونارک، به مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها از جمله کانادا، دانمارک، سوئد، هلند و… می‌پردازیم. 

مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها

مهاجرت به عنوان یک پرستار به کشورهای اروپایی می‌تواند یک گزینه و تصمیم جذاب باشد، زیرا این کشورها امکانات و فرصت‌های خوبی برای پرستاران مهاجر ارائه می‌دهند. در ادامه به مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها می‌پردازیم:

آلمان مهاجر‌ پذیر‌ترین کشور برای پرستاران

هرچند مهاجرت پرستاران به آلمان می‌تواند همراه با چالش‌های متفاوتی باشد، اما با توجه به فرصت‌ها و امکاناتی که دولت آلمان به پرستاران ارائه می‌دهد، می‌تواند یک گزینه جذاب برای مهاجرت به حساب آید. در ادامه برخی از این فرصت‌ها برای مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها اشاره می‌کنیم:

  1. سیستم بهداشتی مدرن و پیشرفته

یکی از موضوعاتی که می‌توان برای مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها به آن اشاره کرد، سیستم بهداشتی پیشرفته و مطرح این کشور اروپایی است. در سیستم بهداشتی کشور آلمان از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های پزشکی روز دنیا استفاده شده است. این سیستم به‌روز و مدرن برای پرستاران این امکان را فراهم می‌کند تا در یک فضا و محیطی پیچیده با تجهیزات به‌روز فعالیت کنند.

  1. حقوق و مزایا مناسب

یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مهاجرتی برای پرستاران و انگیزه‌های مهاجرت پرستاران به آلمان حقوق و مزایایی است که شبکه بهداشت آلمان به پرستاران ارائه می‌دهد. در واقع پرستاران در آلمان از حقوق و مزایایی بالا برخوردار هستند. مرخصی‌های با حقوق، بیمه بهداشتی کامل و حقوق بالا از جمله مزایایی هستند که دولت آلمان برای پرستاران در نظر گرفته است. تمامی این موارد موجب شده تا کشور آلمان یک مقصد عالی برای مهاجرت پرستاران به آلمان باشد.

  1. فرصت‌های فراوان شغلی

آلمان نیز مانند برخی دیگر از کشورهای اروپایی و آمریکایی با مسئله پیری جمعیت مواجه است. این مهم، باعث شده تا نیاز شبکه بهداشت این کشور به کادر درمان علی‌الخصوص پرستار رو به افزایش باشد و فرصت‌های شغلی مختلفی برای پرستاران فراهم شود.

  1. آموزش رایگان

آموزش رایگان یکی دیگر از آیتم‌های مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها است. در آلمان دوره‌های آموزشی زیادی برای پرستاران به صورت رایگان برگزار می‌شود.این امر فرصتی را برای پرستاران فراهم می‌کند که اطلاعات خود به روز نگهدارند.

  1. زبان

یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها، موضوع زبان است. آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که داشتن مدرک زبان آلمانی برای تحصیل و کار در این کشور کاملا لازم و ضروری است. اگر سعی کنید زبان آلمانی را آموزش ببینید به راحتی می‌توانید در محیط کار و زندگی روزمره تعامل و ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بدانید: با بهترین نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی آشنا شوید!

آلمان مهاجر‌ پذیر‌ترین کشور برای پرستاران

کانادا بهشتی برای پرستاران مهاجر

اگر به دنبال مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها هستید، ممکن است به کانادا هم فکر کرده باشید. کانادا یک کشور مدرن و پیشرو در حوزه بهداشت و درمان، یکی از مقصد‌های محبوب و پر‌متقاضی بین پرستاران خارجی برای مهاجرت کاری است. این کشور آمریکایی فرصت‌ها، امکانات‌ و مزایای منحصر به فردی برای پرستاران مهاجر ارائه می‌دهد. در ادامه به برخی از فاکتورها و دلایل محبوبیت این کشور برای مهاجرت پرستاران، اشاره می‌کنیم:

  1. سیستم بهداشتی مدرن

کانادا جزء آن دسته از کشورهایی است که دارای یک سیستم بهداشتی و درمانی عالی است. این کشور پیشرفته‌ترین سیستم‌های بهداشت و درمان در جهان را دارد، که به همه مهاجران و شهروندان از جمله پرستاران خارجی ارائه می‌شود.

  1. حقوق و مزایا عالی

 بحث دیگری که می‌توان برای مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها از جمله کانادا به آن اشاره کرد، موضوع حقوق و مزایا است. پرستاران در کانادا از حقوق و مزایای بالایی برخوردار هستند. حقوق مناسب، مرخصی‌های همراه با حقوق و بیمه‌های درمانی و بهداشتی از جمله این مزایا محسوب می‌شوند. تمامی این مزایا موجب شده که کانادا یک مقصد محبوب و جذاب برای مهاجرت پرستاران باشد.

  1. فرصت‌های شغلی فراوان

با افزایش جمعیت سالمند در این کشور طی سال‌های گذشته و آینده، نیاز  به خدمات بهداشتی و کادر درمان در کانادا در حال افزایش است. این امر موجب شده فرصت‌های شغلی زیادی برای پرستاران ایجاد شود و این جمعیت در حوزه‌های مختلفی فعالیت داشته باشند. به طور کلی، شرایط کاری برای پرستاران در کشورهای مختلف آمریکایی و اروپایی به نسبت کشورهای درحال توسعه بسیار مطلوب است.

  1. تنوع فرهنگی در کانادا

تنوع فرهنگی یک فاکتور برای مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان با سایر کشورها از جمله کانادا است. کانادا به نسبت کشور آلمان تنوع فرهنگی بسیار بالایی دارد که این خود به پرستاران این امکان را می‌دهد تا با انواع فرهنگ‌ها، زبان‌ها و سبک‌های مختلفی از زندگی مواجه شوند و تجربه‌های جدیدی در مسیر مهاجرت خود به دست آورند. بنابراین تفاوت فرهنگی یک موضوع مهم برای مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و کانادا می‌باشد.

  1. کیفیت بالای زندگی

یک موضوع دیگر برای مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان با سایر کشورها مخصوصا کشور کانادا بحث کیفیت زندگی است. کانادا با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای آب و هوایی فوق العاده، محیط زیستی زیبا، امنیت بسیار بالا و فرصت‌های تفریحی و فرهنگی فراوانی است که موجب افزایش رفاه و کیفیت زندگی می‌شود و در نتیجه موجب احساس رضایت پرستاران می‌شود.

بنابراین به دلیل وجود این مزایا و فرصت‌ها کانادا یک مقصد منحصر به فرد و عالی برای مهاجرت پرستاران می‌باشد.

کانادا بهشتی برای پرستاران مهاجر

سوئد پیشگام‌ترین کشور در زمینه بهداشت

سوئد یکی از کشورهایی است که در بحث مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها می‌توان به آن اشاره کرد. سوئد یکی از پیشگام‌ترین کشورهای اروپایی در زمینه بهداشت و درمان است. این کشور در سال‌های اخیر به طور مدام به دنبال جذب متخصصان به ویژه کادر درمان ماهر از سراسر دنیا است. برای مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سوئد می‌توان به فاکتور‌های زیر اشاره کرد:

  1. حقوق و مزایای بالا

حقوق و مزایای پرستاران در کشور سوئد در سطح بسیاری بالایی قرار دارد، به طوری که هر پرستار به طور میانگین حدود 100,000 دلار آمریکا دریافت می‌کند. البته این حقوق با توجه به شرح وظایف و سوابق کاری پرستار متغیر است.

  1. برقراری تعادل بین کار و زندگی

سوئد به تعادل بین کار و زندگی در دنیا معروف است. پرستاران به طور میانگین در این کشور حدود 37 ساعت در طول هفته کار می‌کنند و از مزایای مختلفی همچون مرخصی‌های با حقوق، مرخصی‌های استعلاجی، مرخصی‌های زایمان و انواع مرخصی سالانه برخوردار هستند.

  1. رفاه اجتماعی بالا

سیستم رفاه اجتماعی یک موضوع بسیار مهم در بحث  مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها می‌باشد. رفاه اجتماعی در سوئد بسیار بالاست و مزایای مختلفی برای افراد، از جمله کادر درمان ارائه می‌دهد.

  1. سیستم آموزشی قوی و به روز

سیستم آموزشی کشور سوئد در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بسیار قوی است. این امر یک فرصت و انگیزه برای کادر درمان جهت مهاجرت فراهم می‌کند.

  1. امکان دریافت اقامت دائم

یکی دیگر از موضوعات مهم در بحث مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها از جمله سوئد، موضوع اخذ اقامت دائم این کشور است. اگر پرستاران بتوانند شرایط لازم برای حضور در این کشور را کسب کنند و مراحل قانونی مد نظر این کشور را پشت سر بگذارند، می‌تواند اقامت دائم سوئد را اخذ کنند.

  1. طبیعت بکر و آب و هوا

سوئد به علت موقعیت جغرافیایی و مدیریت قوی‌ای که در بحث محیط زیست دارد، یک مقصد ایده آل برای مهاجرین از جمله کادر درمان محسوب می‌شود.

هلند، کشوری با آزادی‌های اجتماعی بالا

هلند نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی سیستم بهداشت و درمانی پیشرفته دارد. به این جهت به یک مقصد مهم برای مهاجرت پرستاران در دنیا تبدیل شده است. برای موضوع شرایط اقامت پرستاران در آلمان در برابر هلند و به طور کلی مهاجرت به این کشور، علاوه بر حقوق و مزایا، به چند فاکتور مهم از این کشور شاره‌ای خواهیم داشت:

  1. فرهنگ و جامعه

یکی از تفاوت‌های بارز کشور هلند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی فرهنگ پذیرا و آزاد این کشور است. این مسئله موجب شده بسیاری از پرستاران هلند را به عنوان یک مقصد راحت و با آرامش انتخاب کنند.

  1. زبان انگلیسی

غالب‌ترین زبان در کشور هلند، زبان انگلیسی است و ضرورتی ندارد کادر درمان به زبان هلندی صحبت کنند. بنابراین، در بحث مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشور به فاکتور زبان اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

  1. امنیت و رفاه

هلند یکی امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و از سطح رفاه بسیار بالایی برخوردار است.

مزایای مهاجرت پرستاران به آلمان

مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها از نظر حقوق دریافتی

در بحث مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها، می‌توان گفت مزایای کار پرستاری در آلمان نسبت به سایر کشورها بسیار بیشتر است و هر کسی می‌تواند یک دلیل و انگیزه بسیار خوبی برای مهاجرت و ادامه شغل مورد علاقه خود به این کشور باشد. چند نمونه از مزایای کار پرستاری در آلمان را در ادامه برای شما عنوان می‌کنیم:

  • شانس بالا برای افراد علاقمند و واجد شرایط مهاجرت به آلمان به علت کمبود نیروی کادر درمان در این کشور

  • حقوق دریافتی بالا و رضایت بخش نسبت به سایر مشاغل و کشورها

  • امکان مهاجرت پرستاران به آلمان به همراه خانواده

  • برخورداری از مزایایی همچون؛ بیمه‌های بیکاری، درمانی و بازنشستگی

  • فراهم شدن فرصت‌های شغلی خوب در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مدرن و مجهز با همراه بهترین کادر پزشکی

  • ساعات کاری منظم و انعطاف‌پذیر 

مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها از نظر حقوق دریافتی

آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت برای پرستاران و مزایای کار پرستاری در آلمان بسیار زیاد است. این کشور طیفی متنوعی از برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی معتبری را به پرستاران ارائه می‌دهد. همچنین حقوق پرستاری در آلمان نسبت به برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر  است. در ادامه می‌توانید مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها از نظر حقوقی را ببینید:

 

کشور

میزان حقوق دریافتی

سوئیس

83.000 – 114.000 یورو

نروژ 

 43.000 – 51.000 یورو

استرالیا

42.000 – 54.000 یورو

آلمان

35.000 – 50.000 یورو

ایالات متحده

66.000 – 85.000 یورو

کانادا

 48.000 – 62.000 یورو

نیوزیلند

33.000 – 44.000 یورو

سوئد

34.000 – 41.000 یورو

 

سخن پایانی

در این نوشتار از وب سایت موسسه مهاجرتی مونارک، به موضوع مقایسه مهاجرت پرستاران به آلمان و سایر کشورها از جمله سوئد، هلند، کانادا پرداختیم و به تفاوت حقوق دریافتی پرستاران در چند کشور مختلف اشاره کردیم. اگر شما هم پرستار هستید و قصد مهاجرت به کشوری دیگر دارید، سعی کنید زبان کشور مقصد خود را بیاموزید تا ارتباط با دیگران برای شما در این کشور راحت شود، در زمینه شغلی خود به دنبال تجربه‌های جدید باشید، با افرادی که در کشور مقصد هستند شبکه سازی کنید، زیرا این کار موجب می‌شود با فرصت‌های شغلی خود در کشور مقصد آشنا شوید. همچنین از متخصصان مربوطه در این حوزه مشاوره بگیرید. موسسه مهاجرتی مونارک در کنار شماست و می‌تواند صفر تا صد کارهای شما برای مهاجرت به آلمان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کم‌ترین هزینه انجام دهد.

سوالات متداوال

1- میزان حقوق پرستاران در آلمان چند دلار است؟

حقوق دریافتی پرستاران در آلمان به طور میانگین 120,000 دلار آمریکا است.

2- از کدام موسسه می‌توان برای مهاجرت پرستار به آلمان کمک گرفت؟

موسسه مهاجرتی مونارک، با داشتن کادری مجرب یک گزینه عالی برای شما است.

3- کدام کشور ساعت کاری منظمی برای پرستاران دارد؟

کشور آلمان به نسب سایر کشورها ساعات کاری منظمی برای پرستاران دارد.

 

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا