علل عدم موفقیت در مسیر مهاجرت به آلمان

علل عدم موفقیت در مسیر مهاجرت به آلمان

این مقاله به چالش‌ها و موانع پیش روی کسانی که قصد مهاجرت دارند، می پردازد.  ما طی تحلیل و بررسی جزئیات فرآیند مهاجرت، .... نقطه چالش زا و یا شاید نقطه شکست در مسیر مهاجرت (به ویژه مهاجرت کاری) را شناسایی کرده‌ایم که در این جا با شما به اشتراک می گذاریم.
اگر نگران از دست دادن زمان خود در مسیر مهاجرت هستید و یا ترس از دست دادن منابع مالی خود را در این راه دارید، این مقاله می تواند دید خوبی به شما در مورد موارد دردسر ساز بدهد. لطفا با ما همراه باشید.

1-یادگیری زبان

بدون شک بزرگترین مانع برای مهاجرت یادگیری زبان مقصد خواهد بود.چه زبان انگلیسی ویا آلمانی، روسی، چینی، عربی و ... تفاوتی ندارد. یادگیری زبان علاوه بر تلاش و پشتکار نیازمند تکنیک‌هایی است که باید دانست. زبان آموزان باید ابتدا چگونه یادگیری زبان را یاد بگیرند تا در مصرف زمان و منابع مالی بتوانند بهینه عمل کنند.

2-پرداخت هزینه های غیرضروری

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به علت آشنا نبودن با فرآیندهای کاری هزینه‌های دوباره کاری و موازی کاری بسیاری را متحمل می‌شوند. بر اساس آمار گاهی تا 5 برابر حالت عادی متحمل پرداخت هزینه می‌شوند.

3-انتخاب شهر و کشور نامناسب

تمام متقاضیان برای مهاجرت باید به این نکته آگاه باشند که فقط صرف مهاجرت شرایط زندگی بهتر نخواهد شد. کشور و شهر مقصد نقش بسیار مهم تری در ارتقای سطح کیفی زندگی دارد. فرهنگ، زبان، شرایط آب و هوا، میزان تقاضا برای شغل های مرتبط، سبک زندگی مواردی هستند که باید مد نظر قرار بگیرند. در غیر اینصورت ما یک مهاجرت ناموفق را تجربه خواهیم کرد.

4-اطلاعات ناقص از قوانین مهاجرتی قبل و بعد از مهاجرت

قوانین مهاجرت چه در کشور مبدا و چه در کشور مقصد مدام در حال تغییر و بروز شدن می‌باشد. بنابراین باید به منابع اطلاعاتی موثق و بروز دسترسی داشت. آگاهی از این اطلاعات دردسرهای مهاجرت را از پیش رویمان بر می‌دارد.

5-انتخاب کارفرمای نامناسب

انتخاب کارفرمای خارجی بسیار مورد حساسی است و نیاز به تحقیقات گسترده ای دارد. این مورد قطعا توسط خود متقاضی و یا وکیل مهاجرتی بی تجربه بدست نمی آید.

6-کمبود مهارت برای جلسه مصاحبه با کارفرمای خارجی

موفقیت در جلسه مصاحبه نیاز به آمادگی و آگاهی دارد. شرایط شرکت در مصاحبه آنلاین، بایدها و نبایدهای شرکت در این جلسات نیاز به آموزش و تمرین دارد. معمولا موسسات مهاجرتی معتبر قبل از جلسه مصاحبه با کارفرما یک یا دو جلسه شبیه سازی یا ماک برای متقاضی برگزار می کنند.

7- عدم توجه به استانداردهای کیفی رزومه کاری

نوشتن و تدوین یک رزومه کاری یا رزومه تحصیلی استاندارد یکی از فاکتورهای اصلی در پذیرش اولیه توسط کارفرما می‌باشد. عدم رعایت اصول و استانداردهای رزومه نویسی قطعا متقاضیان را از ادامه مسیر باز میدارد. موسسات مهاجرتی معتبر موظف اند رزومه متقاضیان را استاندارد نمایند.

8-اطلاع نداشتن از فرصت های جدید مهاجرتی

در خیلی از مواقع با دسترسی به اطلاعات دست اول می توان برای یک موقعیت مهاجرتی سریع اقدام کرد و عرصه رقابت را از سایرین ربود. این اطلاعات باید از منابع آگاه و بروز کسب شود. متاسفانه خیلی از متقاضیان درگیر اطلاعات سوخت شده و یا غلط قرار میگیرند و مشاوره با افراد نامطلع آن ها را در این مسیر به بن بست می رساند.

9- نداشتن برنامه مدون و اولویت بندی در مسیر مهاجرت

داستان مهاجرت های موفق و ناموفق را اگر بررسی کنید یک تفاوت اساسی را خواهید دید. برنامه ریزی و داشتن دورنما!!! اولویت بندی و برنامه ریزی درست حاصل یک داشتن یک دید کلی و از بالا به کل فرآیند مهاجرت خواهد بود. بدون داشتن نقشه لطفا در این مسیر پای نگذارید.  

10-انتخاب موسسات مهاجرتی و کاریابی غیر حرفه ای

تمام موارد بالا می تواند توسط یک موسسه مهاجرتی معتبر مدیریت شود. برای اجتناب از 10 مورد ذکر شده فقط کافیست به یک موسسه کاریابی خارجی معتبر مراجعه نمایید. مهم نیست کجای مسیر مهاجرت خود هستید در هر نقطه می توانید این کار را انجام دهید و به امور مهاجرتی خود سر و سامان دهید.

هدف نهایی از انتشار این موارد این بود که شما بتوانید زمان و منابع مالی خود را در مسیر مهاجرت به درستی مدیریت نمایید و دقیقا به تصورات ذهنی خود در مورد مقصد نهایی مهاجرت دست یابید

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا