۵ دلیل انتخاب آلمان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی پرستاران

۵ دلیل انتخاب آلمان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی پرستاران

این مقاله برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، ولی هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده‌اند و یا در انتخاب مقصد مهاجرتی خود شک دارند، می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد و به آن‌ها در یافتن بهترین مقصد مهاجرتی کمک کند.

انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی را می‌توان به عنوان نخستین، مهم‌ترین و البته چالش‌برانگیزترین گام در مسیر مهاجرت دانست که تمام گام‌های بعدی و حتی آینده زندگی یک مهاجر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به نظر شما از میان اروپا، آمریکا، استرالیا و یا کانادا، کدام یک بهترین مقصد مهاجرتی است؟ به نظر شما کدام یک از آن‌ها برای پرستاران به ویژه پرستاران ایرانی بهترین مقصد مهاجرتی شناخته می‌شود؟ بهترین کشور در سراسر دنیا برای مهاجرت پرستاران و پزشکان کجاست؟ آلمان مقصد مناسبی برای مهاجرت پرستاران به شمار می‌رود؟ و آیا «آلمان بهشت مهاجرت پرستاران» فقط یک شعار است یا حقیقت دارد؟

ما در این مقاله با بررسی 5 دلیل اصلی برای انتخاب آلمان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی برای پرستاران، به تمام پرسش‌های بالا پاسخ خواهیم داد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

آلمان؛ بهترین مقصد مهاجرتی برای پرستاران

 چند سالی است که آلمان به دلیل حمایت ویژه‌ای که از پرستاران می‌کند و شرایط منحصر به فردی که برای آن‌ها فراهم کرده است، به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی برای پرستاران شناخته می‌شود. در واقع افزایش نیاز آلمان به پرستاران به همراه حمایت‌های این دولت از این جامعۀ سفیدپوش، رویای مهاجرت به این کشور را در ذهن بسیاری از پرستاران در سراسر دنیا انداخته است.

احتمالا از اخبار، فضای مجازی یا در گفت‌وگوهای دوستانه خود، شنیده‌اید که آلمان به عنوان بهترین اقتصاد اروپا و سومین کشور پیر دنیا، با کمبود جدی پرستار مواجه شده است. از این رو، در سال‌های اخیر فرصت بی‌نظیری برای مهاجرت پرستاران به این کشور به وجود آمده و به زودی، با تکمیل موقعیت‌های خالی پرستاری در این کشور، این فرصت نیز به پایان می‌رسد. سطح درآمد بالا در آلمان در کنار حمایت‌های ویژه دولت مانند اقامت دائم، بیمه، اسکان مهاجران، خدمات درمانی رایگان و … باعث شده این کشور به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی در میان پرستاران شناخته شود.

به طور کلی 5 دلیل اصلی برای انتخاب آلمان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی برای پرستاران ایرانی وجود دارد که عبارت‌اند از:

1. سطح رفاه، حقوق و مزایا

در حال حاضر پرستاران یکی از گروه‌هایی هستند که از فرایند مهاجرتی به نسبت آسانی نسبت به سایر مشاغل در آلمان، برخوردارند. انتخاب آلمان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی برای پرستاران، بنا بر دلایلی صورت می‌گیرد. یکی از این دلایل، سطح رفاه، حقوق و دستمزد بالای پرستاران در این کشور است. در واقع نیاز شدید آلمان به نیروهای پرستاری، منجر به افزایش حقوق آن‌ها در این کشور شده است. از طرف دیگر، دولت آلمان به خوبی متوجه اهمیت بهداشت و سلامت و همچنین ارزش پرستاران شده است و به همین دلیل بالاترین مزایا را در اختیار پرستاران خود قرار می‌دهد. بسیاری از پرستاران، برخورداری از رفاه و حقوق عالی را عامل اصلی و تعیین کننده بهترین مقصد مهاجرتی برای خود می‌دانند.

2. امنیت شغلی

عامل دیگری که برای بسیاری از پرستاران از اهمیت بالایی برخوردار است و با در نظر گرفتن آن، بهترین مقصد مهاجرتی مناسب خود را انتخاب می‌کنند، امنیت شغلی بالا است. البته نه فقط پرستاران، بلکه تمامی مشاغل در آلمان از امنیت شغلی بالایی برخوردارند. همچنین در بسیاری از موارد، پس از آن‌که پرستاران مدتی کوتاه را به عنوان کار آزمایشی در یکی از مراکز و کلینیک‌های درمانی آلمان انجام می‌دهند، با کارفرمای خود قرارداد کار نامحدود و مادام‌العمر می‌بندند. این نهایت امنیتی است که می‌توان برای یک شغل متصور شد. به همین دلیل، امنیت شغلی بالای آلمان، در بهترین مقصد مهاجرتی شدن این کشور تاثیر بسیار زیادی گذاشته است.

3. فشار کاری استاندارد

از دیگر دلایل انتخاب آلمان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی برای پرستاران در سطح دنیا، فشار کاری استانداری است که در این کشور برای این ردیف شغلی در نظر گرفته می‌شود. پرستاران در آلمان، از مجموع ساعات استانداردی برای کار کردن، برخوردارند و به هیچ وجه فشار کاری بالایی را متحمل نخواهند شد. در واقع با توجه به دشواری‌های مربوط به این شغل و اهمیت بالایی که نزد دولت دارد، برخی از سیاست‌های در نظر گرفته شده برای پرستاران، به منظور عدم احساس خستگی و فرسودگی در این شغل است. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا، به ویژه در دوران کرونا و پس از آن، فشار کاری بر روی پرستاران به یک معضل تبدیل شده است. همین فشار کاری استاندارد در این شرایط سخت، نظر پرستاران را به سمت انتخاب آلمان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی سوق داده است.

4. شأن و جایگاه اجتماعی مطلوب

پرستاران در میان مردم آلمان از شأن و منزلت اجتماعی بالایی برخوردارند و شما به عنوان یک پرستار مهاجر این موضوع را عمیقا حس خواهید کرد. البته آلمانی‌‌ها مردمی مؤدب و متواضع هستند که در اکثر مواقع برخوردی مناسب با تمامی مهاجران دارند، ولی به پرستاران به چشم دیگری می‌نگرند و در نتیجه ارزش خاصی برای آن‌ها قائل هستند. نحوه برخورد بیماران و شهروندان یک کشور در میزان رضایت مهاجران از مهاجرت خود، تأثیر بسیار زیادی دارد. بر همین اساس، یکی از دلایلی که پرستاران بهترین مقصد مهاجرتی را آلمان معرفی می‌کنند، همین مورد است.

5. فاصله آلمان تا ایران

آخرین دلیلی که برای انتخاب آلمان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی برای پرستاران ایرانی می‌توان برشمرد، فاصله میان این دو کشور است. در واقع شما می‌توانید با یک پرواز مستقیم، 5 ساعت از شهرهای فرانکفورت، کلن وارد تهران شوید و این یکی از بزرگترین مزیت‌‌های کشور آلمان برای انتخاب آن به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی در نظر ایرانیان است.

 

همانطور که گفتیم، آلمان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی در میان پرستاران سراسر دنیا شناخته می‌شود. نیاز شدید این کشور به پرسنل پرستاری، منجر به اخذ سیاست‌های مثبتی به منظور تسهیل روند مهاجرت پرستاران به این کشور شده است. سطح رفاه، حقوق و مزایای بالا برای پرستاران، امنیت شغلی بالا، فشار کاری استاندارد، شأن و جایگاه اجتماعی مطلوب پرستاران مهاجر برای آلمانی‌‌ها و همچنین فاصله آلمان تا ایران از جمله دلایل انتخاب آلمان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی برای پرستاران ایرانی است. 

اگر شما هم از آن دسته از پرستارانی هستید که آلمان را بهترین مقصد مهاجرتی می‌دانید اما هنوز با مراحل و شرایط مهاجرت به این کشور آشنا نیستید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم در این زمینه را دریافت نمایید.

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا