کار در آلمان برای زنان غیر آلمانی: ۳ ایده برای سال 2023

کار در آلمان برای زنان غیر آلمانی: ۳ ایده برای سال 2023

فرصت‌های کاملاً قانونی و سرشار از چشم‌انداز کاری برای زنان در آلمان وجود دارد. بیش از 500000 فرصت شغلی در حال حاضر در آلمان وجود دارد!

کار در آلمان برای زنان: اطلاعات اولیه برای زنان خارجی

آیا می توانم به عنوان یک زن خارجی در آلمان کار کنم؟

شما به عنوان یک زن خارجی می توانید در آلمان کار کنید، حتی اگر اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا نباشید. با داشتن مدرک دانشگاهی خارجی یا دیپلم مدرسه حرفه ای و مهارت های زبان آلمانی، می توانید مستقیماً شغلی را شروع کنید. اما جایگزین هایی نیز وجود دارد، به عنوان مثال آموزش حرفه ای یا تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی.

آیا زنان زیادی در آلمان کار می کنند؟

کار کردن زنان در آلمان امری عادی است. طبق آمار، کمتر از نیمی از 42 میلیون نفر شاغل در آلمان زن هستند.

آیا می توانم کودکان را با خودم به آلمان ببرم؟

بستگی به این دارد که در آلمان به دنبال چه شغلی هستید و اینکه آیا می توانید از فرزندتان مراقبت کنید و در کنار آن شغل خود را حفظ کنید. در بسیاری از موارد این کار بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است، برای مثال اگر به عنوان کارشناس فناوری اطلاعات یا پزشک و پرستار و به طور کلی کادر درمان به آلمان بیایید.

من به عنوان یک خارجی چه گزینه هایی برای کار در آلمان دارم؟

گزینه 1: مستقیماً به دنبال شغل باشید

حتی اگر اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا نیستید، اگر مدرک دانشگاهی یا دیپلم مدرسه حرفه ای خارج از آلمان و مهارت های زبان آلمانی دارید، می توانید مستقیماً در آلمان به دنبال کار بگردید. با این حال، همیشه تا حدودی به شغلی که می خواهید در آن کار کنید بستگی دارد، اینکه آیا مدارک شما به رسمیت شناخته شده است و آیا به آلمانی تسلط دارید. متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا به ویزا نیاز دارند که برای آن باید شرایط مختلفی را رعایت و بررسی کرد.

اگر مدرک پزشکی یا مدارک دانشگاهی مربوط به یکی از حوزه های کادر درمان را دارید و حداقل در سطح B2 آلمانی هستید، پس این شانس را از دست ندهید. ما در تمام مسیر کنارت هستیم.

گزینه 2: آموزش حرفه ای یا آسبیلدونگ را در آلمان انجام دهید

اگر مدرک دانشگاهی یا مدرک دیپلم در خارج از آلمان را دارید وحداقل در سطح B2 آلمانی هستید، می‌توانید برای آموزش حرفه‌ای آسبیلدونگ در آلمان درخواست دهید. این امکان برای افراد زیر25 سال وجود دارد که در آلمان به عنوان بخشی از یک برنامه آموزش حرفه ای دوگانه، حرفه ای را بیاموزند و بعداً در آلمان در این حرفه مشغول به کار شوند.

گزینه ۳: تحصیل در آلمان

در نهایت می توانید در آلمان (در تمامی رشته ها به زبان آلمانی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی) تحصیل کنید. شما می توانید چنین مطالعاتی را با مهارت های موجود انگلیسی خود شروع کنید و به موازات تحصیل خود آلمانی را بیاموزید. پس از اتمام تحصیلات خود می توانید برای کار در آلمان یا حتی غیرآلمان اقدام کنید.

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا