آلمانی‌ها را بهتر بشناسیم؛ چیزهایی که برای آلمانی‌ها اهمیت دارد

آلمانی‌ها را بهتر بشناسیم؛ چیزهایی که برای آلمانی‌ها اهمیت دارد

اداره آمار آلمان در یک نظرسنجی در چهار سال اخیر از مردم پرسیده است: چه چیزهایی شخصا برایشان مهم است و برای بدست‌ آوردن آن تلاش میکنند؟

دوستان خوب و رابطه دوستانه مستحکم: ۸۵ درصد

اداره آمار آلمان طی چهار سال گذشته در یک نظرسنجی که به صورت مصاحبه صورت گرفته از شرکتکنندگان (که آلمانی زبان هستند) و بیشتر از ۱۴ سال سن داشتهاند، پرسیده است: چه چیزهایی شخصا برایشان مهم است و برای به دست‌ آوردن آن تلاش میکنند؟

در هر چهار سال برای بیش از ۸۵ درصد مصاحبه شوندگان "داشتن دوست خوب و رابطه دوستانه قوی" اهمیت داشته است.

خانواده: ۸۰ درصد

برای ۸۰ درصد از پرسششوندگان، خانواده، در کنار خانواده بودن و برای خانواده تلاش کردن اهمیت دارد.

زندگی خوشبخت با شریک زندگی: ۷۴ درصد

در سال ۲۰۱۷ خواستن زندگی خوشبخت در کنار شریک زندگی، برای ۷۵ درصد مصاحبه شوندگان اهمیت داشته است. در دو سال گذشته این شاخص اندکی کاهش یافت ولی در سال ۲۰۲۰ اهمیت ۷۴/۹ درصدی داشته است.

آزادی در تعیین نوع زندگی: ۷۰ درصد

استقلال، عدم وابستگی و آزادی در تعیین نوع زندگی برای ۷۰ درصد از آلمانیها در سال ۲۰۲۰ اهمیت داشته است. این شاخص در سال ۲۰۱۷ برابر با ۶۸ درصد بود و در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به بیش از ۶۹ درصد افزایش یافت.

عدالت اجتماعی: ۶۴ درصد

در سال ۲۰۲۰ برای ۶۴/۱ درصد از مصاحبهشوندگان، موضوع عدالت اجتماعی اهمیت زیادی داشته است. این شاخص در سال ۲۰۱۷ بیش از ۶۵ درصد بود و در سال ۲۰۱۹ حتی به ۶۳/۸ درصد نیز کاهش یافت.

لذت بردن از زندگی: ۶۲ درصد

این شاخص به طور مرتب از سال ۲۰۱۷به بعد یک درصد افزایش نشان میدهد و از ۵۹/۷ به ۶۲/۸درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

داشتن فرزند: ۵۹ درصد

۵۹ درصد از مصاحبهشوندگان در سال ۲۰۱۷ تمایل به داشتن فرزند داشتند. این شاخص در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کاهش یافت. اما در سال دشوار پاندمی کرونا دوباره افزایش یافت و به ۵۹/۵ رسید.

 کمک به همنوع: ۵۳ درصد

در سال ۲۰۱۷ برای ۵۴/۳ درصد از مصاحبهشوندگان کمک به هم‌ نوع اهمیت بالایی داشته است. این شاخص دو سال بعد از آن اندکی کاهش یافت ولی در سال ۲۰۲۰ به ۵۳/۶ درصد رسید.

موفقیت شغلی: ۵۲ درصد

موفقیت در شغل برای اندکی بیش از ۵۲ درصد از پرسششوندگان دارای اهمیت بوده است. این شاخص در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز بیش از ۵۱ درصد دارای اهمیت بوده است.

فراگرفتن چیزهای جدید: ۴۸ درصد

 ۴۸درصد از پرسششوندگان همواره در پی فراگرفتن چیزهای جدید در زندگی و شغل خود هستند.

تجربیات جدید: ۴۳ درصد

اگر در سال ۲۰۱۷ تنها ۴۲ درصد خواستار خروج از یکنواختی و کسب تجربیات جدید بودند، این شاخص در سال ۲۰۲۰ برای ۴۳/۷ درصد اهمیت داشته است.

شناخت دیگر کشورها و فرهنگها: ۴۲ درصد

در سال ۲۰۱۷ اندکی بیش از ۴۰ درصد برایشان شناخت دنیا و دیگر کشورها و فرهنگها اهمیت داشت. از اهمیت این شاخص در سال پاندمی کرونا و محدودیت سفر نیز کاسته نشد و در سال ۲۰۲۰ به ۴۲/۳ درصد رسید.

بودن بیشتر در طبیعت: ۴۱ درصد

از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ بر اهمیت بودن بیشتر در طبیعت افزوده شده و از ۳۹/۸ به ۴۱/۹ درصد مصاحبهشوندگان رسیده است.

در آمد بیشتر و رفاه مادی: ۳۷ درصد

شاخص درآمد بیشتر و رفاه مادی در سال ۲۰۱۷ در بین۳۵/۵ درصد از مصاحبهشوندگان اهمیت داشت. این شاخص یک سال بعد اندکی کاهش یافت ولی در سال ۲۰۱۹ به ۳۶/۱ و در سال ۲۰۲۰ به ۳۷/۷ درصد افزایش یافت.

ماجراجویی و تجربهای بینظیر: ۳۴ درصد

شاخص ماجراجویی یا تجربهای بینظیر از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ تقریبا ثابت مانده و در بین ۳۴ تا ۳۴/۸ درصد از پرسششوندگان اهمیت داشته است.

ارتقا جایگاه اجتماعی: ۳۳ درصد

خواست و تلاش برای بهبود جایگاه اجتماعی در سال ۲۰۱۷ هدف ۳۴/۱ درصد از پرسششوندگان بوده است. از میزان این شاخص در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کاسته شده ولی در سال ۲۰۲۰ دوباره افزیش یافت و به ۳۳ درصد رسید.

افزایش کار و تلاش و دستآوردها: ۳۱ درصد

برای ۳۱/۵ درصد مصاحبهشوندگان، افزایش تلاش، کار بیشتر و افزایش دستآورد در سال ۲۰۲۰ اهمیت داشته است. این شاخص در دو سال گذشته برای اندکی بیش از ۳۰ درصد اهمیت داشته است.

مذهب و اعتقاد عمیق: ۲۵ درصد

برای ۲۵/۲ درصد از مصاحبهشوندگان در سال ۲۰۲۰ مذهب و اعتقادات عمیق مذهبی اهمیت داشته است. میزان این شاخص در سال ۲۰۱۷ برابر با ۲۳/۹ و در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۴/۴ درصد بوده است.

حکمت زندگی: ۲۵ درصد

اندیشیدن به حکمت زندگی برای ۲۵ درصد از مصاحبه‌‌شوندگان در سال ۲۰۲۰ اهمیت داشته است. میزان این شاخص در سال پاندمی کرونا به نسبت سه سال گذشته افزایش داشته است.

فعالیت در زندگی سیاسی: ۱۱ درصد

در سال ۲۰۲۰ برای ۱۱/۱ درصد از مصاحبهشوندگان فعال بودن در زندگی سیاسی اهمیت داشته است. این شاخص هم در طی سه سال گذشته افزایش داشته است. 

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا