مدت زمان صدور ویزا چقدر است؟

مدت زمان صدور ویزا چقدر است؟

هنگام برنامه‌ریزی یک سفر بین‌المللی، یکی از چالش‌های مهمی که با آن مواجه می‌شویم، فرایند درخواست و صدور ویزا است. این روند که به‌طور مستقیم به اخذ مجوز ورود به کشور موردنظر مرتبط است، برنامۀ سفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. عوامل متعددی در تعیین مدت زمان صدور ویزا نقش دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع ویزای موردنظر، کشور صادرکننده، تعداد درخواست‌ها، فصل مسافرت و قوانین مهاجرتی اشاره کرد. علاوه‌براین، تعداد درخواست‌ها نیز تأثیر زیادی بر زمان صدور ویزا دارد و هر کشور قوانین و فرایندهای مخصوص خود را برای صدور ویزا تعیین کرده است. با ما همراه باشید تا در مورد عوامل مؤثر بر زمان صدور ویزا، اعتبار ویزا و مدت زمان تقریبی صدور ویزا در کشورهای مختلف صحبت کنیم.

مدت زمان صدور ویزا به چه عواملی بستگی دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، عوامل مختلفی طول زمان این درخواست را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این عوامل شامل نوع ویزا، کشور مقصد، زمان درخواست، فرایند بررسی مدارک و شرایط متقاضی هستند. در ادامه هر یک از این عوامل را توضیح می‌دهیم.

کشور مقصد

یکی از عوامل تعیین‌کننده، کشور مقصد است. روابط سیاسی بین دو کشور بر فرایند صدور ویزا تأثیر می‌گذارند. به‌عنوان مثال، روند دریافت ویزا از کشوری مثل کانادا که در ایران سفارت ندارد، به‌مراتب طولانی‌تر از اخذ ویزای فرانسه است. ازطرف‌دیگر، سیاست‌ها و فرایندهای صدور ویزا در هر کشور متفاوت است. بعضی از کشورها، فرایند صدور ویزا را سریع‌تر انجام می‌دهند، در حالی که دیگر کشورها بیشتر مدارک و شرایط متقاضی را بررسی می‌کنند.

نوع ویزای درخواستی

نوع ویزای درخواستی، یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین زمان صدور آن است. ویزاها به چند دستۀ اصلی تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

●        ویزاهای توریستی؛

●        ویزای تجاری؛

●        ویزای تحصیلی؛

●        ویزای پیوست به خانواده.

برای صدور هر یک از این ویزاها، اسناد و روند‌های مختلفی مورد نیاز است که زمان صدور ویزا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در حالت عادی و اگر مسئله خاصی وجود نداشته باشد، ویزاهای توریستی سریع‌تر صادر می‌شوند؛ در حالی که روند پردازش مدارک برای ویزاهای تحصیلی کاری و اقامتی بیشتر است؛ بنابراین، برای دریافت ویزا و با توجه به برنامه‌ای که برای سفر خود درنظر گرفته‌اید، توصیه می‌شود با درنظرگرفتن مسائلی مانند مدت زمان مورد نیاز برای صدور ویزا، زمان کافی برای این فرایند را در نظر بگیرید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

زمان درخواست ویزا

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر زمان صدور ویزا، زمان ارسال درخواست است. اگر درخواست خود را زمانی ارسال کنید که فصل سفر باشد، به‌دلیل حجم بالای درخواست‌ها و پرونده‌ها، زمان صدور ویزا به تعویق می‌افتد؛ بنابراین اگر زمان برای شما مهم است، حتماً این مسئله را درنظر داشته باشید و بهتر است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که یک تا دو ماه برای پرواز و شروع سفر خود زمان داشته باشید؛ درنتیجه اگر صدور ویزای شما به تأخیر افتاد، سفری با آرامش و بدون استرس را تجربه خواهید کرد.

فرایند بررسی مدارک در سفارت

عامل دیگری که بر زمان این درخواست  تأثیر می‌گذارد، فرایند بررسی مدارک شما در سفارت است. برخی از مدارک، نیاز به بررسی دقیق‌تری دارند. به‌عنوان مثال اگر از کشور مقصد دعوتنامه دارید، این دعوتنامه در سفارت بررسی و اعتبارسنجی می‌شود. چنین فرایندهایی معمولاً زمان‌بر است و زمان صدور درخواست شما را طولانی‌تر می‌کند.

ارائه مدارک کامل و صحیح از جمله پاسپورت، تصاویر شناسنامه، تمکن مالی و ... تأثیر بسزایی در سرعت صدور ویزا دارد. اشتباه در ارائه مدارک یا وجود نقص در آن‌ها، فرایند صدور ویزا را به تأخیر می‌اندازد. گاهی مقامات تصمیم‌گیرنده در سفارت، از شما درخواست می‌کنند مدارک ارائه دهید که این مورد نیز در روند سرعت صدور ویزا تأثیرگذار خواهد بود.

شرایط متقاضی

یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده، شرایط متقاضی است. به‌عنوان مثال، برخی از سفارت‌ها، سابقۀ سفر به کشورهای خاصی را محدودیت در نظر می‌گیرند و اگر درخواست کننده ویزا به این کشورها سفر کرده باشد، شانس کمتری برای صدور ویزا خواهد داشت. همچنین درصورتی‌که متقاضی سابقه کیفری یا امنیتی داشته باشد، ممکن است زمان صدور ویزای او به‌دلیل بررسی‌ها و حساسیت‌های بیشتر سفارت، طولانی‌تر شود.

عوامل موثر بر مدت زمان صدور ویزا

مدت اعتبار ویزا

هر ویزای صادرشده، تاریخ انقضایی دارد. مدت اعتبار ویزا با توجه به نوع ویزا و کشوری که ویزا را صادر می‌کند تعیین می‌شود. مدت اعتبار ویزا نشان می‌دهد که این مدرک تا چه زمانی معتبر است و ویزا از تاریخ صدور تا تاریخ انقضای آن مورد استفاده خواهد بود. در برخی موارد، مدت اعتبار ویزا، توسط افسر مهاجرتی در بدو ورود به کشور و با توجه به نوع ویزا تعیین می‌شود.

مدت زمان مجاز برای اقامت شما در یک کشور توسط افسر مهاجرت روی مهر ورود ثبت می‌شود. اگر بخواهید بیشتر از مدت زمان تعیین‌شده در کشور موردنظر اقامت داشته باشید، باید برای تمدید ویزای خود اقدام کنید که فرایند آن در هر کشور متفاوت است.

اعتبار ویزای شنگن

مدت اعتبار ویزای شنگن برای سفر، بین 3 تا 6 ماه است؛ اما با این ویزا حداکثر ۹۰ روز می‌توانید در این منطقه اقامت داشته باشید. به عبارت دیگر، از زمانی که ویزای شنگن صادر می‌شود، 180 روز فرصت دارید از ویزا استفاده کنید و وارد حوزه شنگن شوید؛ اما تنها 90 روز مجاز هستید در این منطقه اقامت داشته باشید.

اگر به هر دلیل حتی یک روز نیز بیشتر از مدت اعتبار ویزای شنگن خود در این حوزه اقامت داشته باشید، از قانون تخطی کرده‌اید و به احتمال بسیار زیاد جریمه می‌شوید. همچنین نام شما در لیست سیاه تمامی سفارت‌های عضو شنگن نیز ثبت خواهد شد و برای دفعات بعدی درخواست ویزای شما رد می‌شود.

اعتبار ویزای تحصیلی

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی، به طول دوره تحصیل بستگی دارد. در واقع زمانی که پذیرشی از یک دانشگاه دریافت می‌کنید، با توجه به نوع پذیرش طول دوره تحصیل شما مشخص می‌شود؛ درنتیجه اعتبار ویزای تحصیلی با توجه به طول دوره تحصیل شما تعیین می‌شود.

مدت زمان صدور ویزا با توجه به نوع ویزا

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، یکی از عوامل تأثیرگذار در زمان صدور ویزا، نوع ویزا است. انواع ویزا شامل ویزاهای تحصیلی، توریستی، ویزای تجاری و دانشجویی هستند. در ادامه زمان صدور ویزا را براساس هر نوع درخواست را بررسی می‌کنیم.

مدت زمان صدور ویزا با توجه به نوع ویزا

چه مدت طول می‌کشد تا ویزا تحصیلی صادر شود؟

برای صدور ویزای تحصیلی، زمان پاسخگویی به درخواست ویزا معمولاً بین سه هفته تا یک ماه طول می‌کشد. بااین‌حال، طول زمان صدور درخواست تحصیلی به کشور و دانشگاه موردنظر بستگی دارد. پیش‌از دریافت ویزای تحصیلی باید برای دریافت پذیرش دانشگاه اقدام کنید و هزینه‌هایی بپردازید که گاهی قابل استرداد نیستند (با توجه به قوانین دانشگاه‌ها).

بیشتر بدانید: تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آلمان

مدت زمان صدور ویزا توریستی چقدر است؟

مدت زمان صدور ویزای توریستی برای بیشتر کشورها معمولاً بین دو تا شش هفته متغیر است. بااین‌حال اگر در زمان شلوغی درخواست خود را ارسال کنید یا شرایط خاصی داشته باشید که نیاز باشد مدارک شما بیشتر بررسی شود، این مدت زمان تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.

بهتر است هنگام درخواست برای صدور ویزای توریستی، مدارک خود را کامل و دقیق ارائه دهید و همچنین به تاریخ سفرتان توجه کنید. پیش‌از ارسال مدارک و درخواست ویزا، اطلاعات لازم را از وب‌سایت رسمی سفارت یا کنسولگری کشور موردنظر دریافت کنید تا مانع تأخیر در پردازش مدارک خود شوید.

چقدر طول می‌کشد تا ویزای تجاری صادر شود؟

صدور ویزای تجاری معمولاً نسبت به سایر انواع ویزا، سریع‌تر و بین دو تا چهار هفته متغیر است. همچنین برای سفرهای کاری فوری، زمان پردازش ویزای تجاری سریع‌تر هم می‌شود. بااین‌حال، باید توجه داشت که این مدت زمان ثابت نیست و ممکن است به‌دلیل عوامل مختلفی مانند حجم درخواست‌ها، نیاز به بررسی دقیق‌تر مدارک یا شرایط خاص، بیشتر طول بکشد.

برای اطمینان از پردازش سریع‌تر ویزای تجاری خود، بهتر است مدارک لازم را با دقت، کامل و بدون نقص به همراه درخواست خود ارسال کنید و در صورت امکان، از خدمات پردازش سریع بهره‌مند شوید. توصیه می‌شود پیش‌از ارسال مدارک، با سفارت یا کنسولگری مرتبط تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق و به‌روزی درباره روند و زمان پردازش ویزا دریافت کنید.

صدور ویزای دانشجویی چقدر طول می‌کشد؟

صدور ویزای دانشجویی معمولاً نسبت به به ویزاهای تجاری و توریستی بیشتر زمان می‌برد. این درخواست در حالت عادی بین 6 تا 12 هفته متغیر است؛ زیرا مراحل پردازش آن شامل بررسی و اعتبارسنجی دقیق مدارک شما خواهد بود. به‌علت ماهیت خاص ویزای دانشجویی که نیازمند تأیید وضعیت تحصیلی، پذیرش در دانشگاه، تمکن مالی، و دیگر موارد مرتبط است، باید زمان بیشتری برای بررسی مدارک و صدور ویزا صبر کنید.

مدت زمان صدور ویزا با توجه به کشور انتخابی

زمان صدور ویزا در هر کشور و با توجه سیاست‌ها و فرایندهای آن متفاوت است. کشورها با توجه به نیازها و شرایط خود، زمان‌های متفاوتی برای بررسی و تأیید درخواست‌های ویزا در نظر می‌گیرند. برخی کشورها در عرض چند هفته یا حتی چند روز ویزا را صادر کنند. در حالی که در کشورهای دیگر، این فرایند زمان بیشتری خواهد داشت.

مدت زمان صدور ویزای آلمان

پردازش درخواست‌ها برای صدور ویزای آلمان از زمان مصاحبه با سفارت آلمان حدود 6 تا 12 هفته طول می‌کشد. در واقع شما باید حدود 4 تا 5 ماه پیش‌از سفر به آلمان فرایندهای لازم را برای درخواست ویزا شروع کنید.

مدت زمان صدور ویزای تایلند

این زمان برای تایلند برای بیشتر درخواست‌ها و با توجه به نوع ویزا، حدود 5 تا 10 روز کاری پس‌از دریافت درخواست است. توجه داشته باشید که تمام مدارک مورد نیاز باید کامل و دقیق ارسال شوند. ویزاهای توریستی این کشور خیلی سریع صادر می‌شوند؛ اما مدت زمان صدور ویزاهای کاری و تحصیلی زمان بیشتری نیاز دارد.

مدت زمان صدور ویزای هندوستان

زمان پردازش درخواست‌های صدور ویزای هندوستان، 30 روز از تاریخی است که درخواست توسط BLS پذیرفته شود. بااین‌حال، در موارد خاص، زمان پردازش درخواست و صدور ویزا ممکن است بیش‌از 30 روز طول بکشد. همچنین توجه داشته باشید که اعتبار ویزا از تاریخ صدور آن شروع می‌شود و نه از تاریخ ورود به هند.

مدت زمان صدور ویزای آذربایجان

درحال‌حاضر، ویزای آذربایجان فقط به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود. دریافت ویزای الکترونیکی آذربایجان معمولاً 12 روز کاری طول می‌کشد. بااین‌حال، صدور ویزای این کشور به عوامل مختلفی، مانند سرعت پردازش درخواست و تأخیرهای احتمالی به‌دلیل بررسی‌های بیشتر بستگی دارد و ممکن است بیش‌از ۱۲ روز باشد.

مدت زمان صدور ویزای اندونزی

زمان پردازش ویزای اندونزی بین 3 تا 5 روز کاری است؛ اما به شما توصیه می‌شود حداقل 2 هفته پیش‌از سفر خود درخواست ویزا را ارائه دهید. بیشترین درخواست برای ویزای اندونزی برای سفر به بالی است که پردازش درخواست آن حداکثر ۱۲ روز کاری خواهد بود. این ویزا ۲ ماه اعتبار دارد و به‌مدت ۳۰ روز با دریافت آن می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

مدت زمان صدور دعوتنامه ورود به ایران

پردازش درخواست‌ها برای صدور دعوتنامه ورود به ایران حدود 3 تا 7 روز کاری طول می‌کشد. پس‌از این مدت می‌توانید شماره مرجع خود را دریافت کنید و طی دو روز کاری با مراجعه مستقیم به سفارت، ویزای خود را دریافت کنید. شما می‌توانید هزینه ویزا را به‌صورت نقدی در ایران پرداخت کنید.

مدت زمان صدور ویزای سنگاپور

درخواست ویزای شما برای ورود به سنگاپور طی 3 تا 5 روز کاری (به‌استثنای روزهای ارسال، آخر هفته‌ها و تعطیلات) بررسی می‌شود. پردازش برخی از درخواست‌های ویزا براساس شرایط متقاضی و مدارک ارائه شده ممکن است بیشتر طول بکشد.

مدت زمان صدور ویزای دبی

زمان رسیدگی به درخواست‌های ویزای دبی تقریباً 3 تا 4 روز کاری است. ورود به امارات منوط به تأییدیه اداره مهاجرت این کشور است. تمام ویزاها برای ورود به دبی تا 60 روز از تاریخ صدور اعتبار دارند. ویزاهای 96 ساعته و 48 ساعته که 30 روز از تاریخ صدور اعتبار خواهند داشت.

مدت زمان صدور ویزای فیلیپین

صدور ویزا برای فیلیپین بین دو تا ده روز کاری طول می‌کشد. مدت زمان لازم برای پردازش ویزا بستگی به تعداد درخواست‌ها در سفارت، ارائه درست مدارک و شرایط شما دارد و براساس این عوامل ممکن است مدت تقریبی صدور ویزا بیشتر شود.

مدت زمان صدور ویزای قبرس جنوبی

فرایند درخواست برای دریافت ویزای قبرس جنوبی مانند فرایند صدور ویزای شنگن است و حداقل ۱۵ روز کاری طول می‌کشد.

مدت زمان صدور ویزا با توجه به کشور انتخابی

مدت زمان صدور ویزای تاجیکستان

تنها در صورتی ویزای تاجیکستان را دریافت خواهید کرد که درخواست شما توسط سفارت تاجیکستان تأیید شود. صدور ویزای آنلاین یا تأیید ویزای الکترونیکی این کشور معمولاً 3 تا 5 روز است.

مدت زمان صدور ویزای ژاپن

ژاپن سیاست‌های سختگیرانه‌ای برای صدور ویزا دارد. زمان پردازش ویزای ژاپن با توجه به نوع ویزای موردنظر و زمان درخواست ویزا متفاوت است و به‌طور متوسط بین 7 تا 10 روز کاری طول می‌کشد.

مدت زمان صدور ویزای قرقیزستان

ویزای قرقیزستان را می‌توان در عرض 7 روز کاری دریافت کرد. بااین‌حال، اگر درخواست شما فوری باشد، می‌توانید برای ویزای فوری درخواست دهید و 3 روز بعد ویزای خود را دریافت کنید. روند درخواست برای ویزای این کشور، الکترونیکی است و ویزای الکترونیکی برای شما صادر می‌شود.

مدت زمان صدور ویزای عمان

کل فرایند درخواست برای دریافت ویزای عمان را می‌توان تنها در چند دقیقه تکمیل کرد. پردازش درخواست‌های ویزای عمان، آنلاین و بسیار سریع است و تا 48 ساعت پس‌از ارسال درخواست صادر می‌شود.

از کجا بفهمیم ویزا صادر شده است؟

پس‌از اینکه درخواست خود را برای صدور ویزا ارسال کردید، می‌توانید آن را پیگیری کنید. پیگیری درخواست ویزای در کشورهای مختلف، مراحل متفاوتی دارد؛ بنابراین نمی‌توان یک قاعده کلی و یکسان برای پیگیری نتیجه درخواست درنظر گرفت.

برخی از سفارت‌ها پاسخ درخواست ویزا را از طریق ایمیل به اطلاع متقاضیان می‌رسانند. سفارت بعضی از کشورها برای پیگیری درخواست‌ها یک سامانۀ آنلاین در نظر گرفته‌اند و متقاضیان می‌توانند با واردکردن اطلاعات لازم، جواب درخواست خود را از طریق سامانه پیگیری کنند.

از کجا بفهمیم ویزا صادر شده است؟

نحوه استعلام ویزای شنگن

برای دریافت جواب ویزای شنگن، معمولاً متقاضیان باید حضوری به دفاتر کارگزاری یا کنسولگری مراجعه کنند؛ اما در صورت امکان، می‌توانید درخواست دهید که جواب ویزای شنگن برای شما با پست یا پیک ارسال شود. اگر خدمات پیگیری از طریق پیامک یا ایمیل را انتخاب کرده باشید، پیامک‌های رهگیری به شماره موبایل و ایمیل نوشته‌شده در فرم درخواست ویزا ارسال خواهند شد.

پیگیری ویزا با کد ملی

معمولاً برای پیگیری وضعیت ویزا، روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از کد ملی است. زمانی که برای دریافت ویزا درخواست می‌دهید، می‌توانید از کد ملی خود برای کسب اطلاعات مختلفی مانند زمان دریافت ویزا، نحوه استعلام وضعیت ویزا و ... استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پیگیری ویزا تأثیری در روند پرونده ندارد و شما تنها از وضعیت درخواست خود مطلع می‌شوید. با مراجعه به وب‌سایت کارگزاری یا سفارت در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید برای پیگیری ویزا با کد ملی خود اقدام کنید. مزیت این روش این است که دیگر نیازی به حضور در سفارت ندارید و می‌توانید به‌راحتی از اطلاعات لازم بهره‌مند شوید.

پیگیری ویزا از    vfs

شرکت VFS Global یا Visa Application Center (VACبا تیم متخصص و بستری امن، فرایند دریافت مدارک از متقاضیان و تشخیص هویت و تنظیم درخواست‌ها را به نیابت از سفارت‌خانه‌ها انجام می‌دهد. برای استفاده از خدمات این شرکت، متقاضیان باید ابتدا قرار ملاقاتی با واحد مربوط به آن از وب‌سایت سفارت تنظیم کنند.

یکی از روش‌های معتبر پیگیری ویزا، استفاده از خدمات شرکت VFS است. پیش‌از مراجعه به دفتر VFS Global، می‌توانید با پُرکردن فرم مرتبط از طریق راه‌های ارتباطی، اطلاعات و مدارک موردنیاز را برای تهیه درخواست خود ارسال کنید. به‌عنوان مثال، اطلاعاتی درباره ثبت اثر انگشت، عکس چهره و بررسی هویت ملی اشخاص از جمله خدماتی هستند که این شرکت ارائه می‌دهد و از همین اطلاعات بعداً می‌توانید برای پیگیری درخواست خود استفاده کنید.

با توجه به نیاز به ثبت اطلاعات بیومتریک مانند اثر انگشت و تصویر چهره، حضور شخصی در محل دفتر وی اف اس گلوبال الزامی است. این شرکت تمامی خدمات مربوط به دریافت مدارک را انجام می‌دهد و مدارک را به سفارت ارسال می‌کند، تا اطلاعات معتبر و بدون نقصی به دست سفارت برسد. سپس روند پردازش پرونده را به‌صورت کامل در اختیار شما قرار می‌دهد.

مدت زمان پیگیری جواب ویزا

مدت زمان پیگیری جواب ویزا، با توجه به قوانین مهاجرتی در هر کشور، متفاوت است. در واقع، مدت زمان پیگیری جواب ویزا و نحوه استعلام ویزا، به کشور مقصد، تعداد متقاضیان و نحوۀ پیگیری بستگی دارد. به‌طور میانگین، این مدت زمان حدود یک ماه طول می‌کشد؛ اما افراد نباید انتظار داشته باشند که در زمان کوتاهی نتیجۀ پیگیری خود را دریافت کنند. برای اینکه اطلاعات دقیقی داشته باشید، از وب‌سایت رسمی و معتبر سازمان مهاجرتی هر کشور در مورد مدت زمان و روال پیگیری جواب ویزا استفاده کنید.

سخن پایانی

مدت زمان صدور ویزا، همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران است. زمان تقریبی صدور ویزا به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل نوع ویزا، کشور مقصد، شرایط متقاضی و حجم درخواست‌ها هستند. در میان انواع ویزاها، ویزاهای گردشگری سریع‌تر صادر می‌شوند؛ اما روند پردازش درخواست‌ها برای صدور ویزاهای تجاری یا تحصیلی بیشتر است.

 سوالات متداول

 چه مدت طول می‌کشد تا ویزا صادر شود؟

مدت زمان صدور ویزا در هر کشور متفاوت است و بین چند هفته برای ویزاهای توریستی تا چندماه برای ویزاهای تحصیلی خواهد بود.

چه مدت طول می‌کشد تا ویزای تحصیلی صادر شود؟

برای صدور ویزای تحصیلی روند پردازش درخواست کمی پیچیده است و ممکن است تا چندین ماه طول بکشد.

چه عواملی روی زمان صدور ویزا تأثیر می‌گذارند؟

نوع ویزا، زمان درخواست، شرایط متقاضی، فرایند بررسی مدارک و کشور مقصد، عواملی هستند که در طول زمان صدور تأثیرگذار خواهند بود.

طول زمان صدور ویزای توریستی چقدر است؟ 

زمان صدور این ویزا نسبت به انواع دیگر کمتر است و بین چند روز تا چند هفته خواهد بود.

 چگونه می‌توان زمان صدور ویزا را کاهش داد؟

با ارائه مدارک به‌صورت کامل، دقیق و بی‌نقص و کمک افراد متخصص، می‌توان زمان صدور را کاهش داد.

 آیا می‌توان روند صدور ویزا را تسریع کرد؟

راهکار مشخصی برای تسریع روند صدور ویزا وجود ندارد؛ اما اگر مدارک خود را کامل و دقیق ارائه دهید و در زمان کاهش سفرها درخواست خود را ارسال کنید، مانع ایجاد تأخیر در روند پردازش پرونده خود می‌شوید.

ویزای شنگن چند روزه صادر می‌شود؟

صدور ویزای شنگن، بین دو هفته تا ۶۰ روز طول می‌کشد.

تیم تولید محتوا
منتشر شده توسط تیم تولید محتوا